וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענית בנאס"א: כדור הארץ היה בצד השני של הגלקסיה בזמן הדינוזאורים

24.12.2019 / 0:26

מלבד האסטרואיד שמחק את הדינוזאורים לפני 65 מיליון שנה, אין הרבה קשר בין חקר החלל לבין הדינוזאורים, אבל כל זה השתנה כשאסטרופיזיקאית מנאס"א הפגישה בין השניים באנימציה שמעיפה לכולם את המוח

יח"צ - חד פעמי

בסרטון: הטריילר לסרט "עולם היורה"

קליאופטרה הייתה בחיים קרוב יותר ליום בו עלתה לשידור "סברי מרנן" מאשר לימים בהם נבנתה הפירמידה הגדולה בגיזה. כמו כן, אוניברסיטת אוקספורד מבוגרת יותר מהאימפריה האצטקית (באוקספורד החלו ללמד בשנת 1096, האצטקים חיו בערך משנת 1300 ושלטו על מרבית אזור מקסיקו החל משנת 1428). נשמע מופרע, נכון? אז הנה דוגמא נוספת שתבלבל לכם לגמרי את תחושת הזמן - כפי שציינה מדענית של נאס"א לאחרונה בטוויטר: כשהדינוזאורים שוטטו על כדור הארץ, הם עשו את זה בצד השני של הגלקסיה!

אנימציה חדשה שפרסמה אסטרופיסיקאית מנאס"א, ד"ר ג'סי כריסטיאסן, מציגה כמה זמן בדיוק נמשך שלטונם של הדינוזאורים בכדור הארץ, ולשם השוואה כמה זמן (קצר) נמשכת כבר תקופת שלטון בני האדם - והיא עשתה את זה על ידי התחקות אחרי תנועת מערכת השמש שלנו בשביל החלב.

השמש שלנו מקיפה את מרכז גלקסיית שביל החלב במהירות של כ-220 ק"מ לשנייה ומשלימה הקפה אחת סביב מרכז הגלקסיה אחת לכרבע מיליארד (250,000,000) שנים. האנימציה של ד"ר כריסטיאסן מראה כי בפעם האחרונה שמערכת השמש שלנו הייתה בנקודה הנוכחית שבה היא נמצאת בגלקסיה - תקופת הטריאס (שהיא למעשה רק תור בעידן המזוזואיקון) הייתה בעיצומה והדינוזאורים רק התחילו לצוץ. למעשה, רבים מהדינוזאורים האיקוניים והמוכרים ביותר לבני האדם שוטטו על פני כדור הארץ כאשר הכוכב שלנו היה בחלק אחר לגמרי של שביל החלב.

הסרטון של כריסטיאנסן: ידעתם שהדינוזאורים חיו בצד השני של הגלקסיה?

ד"ר כריסטיאנסן סיפרה שקיבלה את הרעיון להמחיש את ההיסטוריה הזו כשאירחה אירוע אסטרטגי במכון הטכנולוגי בקליפורניה והמשתתפים נדהמו כשהיא ציינהף כבדרך אגב שמערכת השמש שלנו הייתה בצד השני של הגלקסיה בתקופת הדינוזאורים. "זו הייתה הפעם הראשונה שהבנתי שמאזני הזמן - הארכיאולוגיים, המאובנים והאסטרונומיים - הם למעשה סוג של מתאימים יחד", אמרה כריסטיאסן ל- Business Insider. "ואז היה לי רעיון שאוכל למפות את האבולוציה של הדינוזאורים דרך הסיבוב של הגלקסיה". ההסבר של כריסטיאנסן מאוד מסובך להבנה ולכן היא ניסתה לפשט אותו באנימציה שלה.

ואז היא אפילו תיקנה קצת את הסרטון בגלל הערות שקיבלה

כפי שמציגה האנימציה הזו שיצרה ד"ר כריסטיאן, תקופת הדינוזאורים היייתה ממממממממשששש ארוכה. כך למשל, יש פער זמן גדול יותר בין התקופה בה חי הסטגוזאורוס לטירנוזאורוס מאשר הזמן שחלף בין ימי הטי רקס לימינו. ד"ר כריסטיאנסן אמרה שהיא יצרה את האנימציה רק בשביל הכיף ועשתה זאת בכמה שעות של פנאי שהיו לה ולא במסגרת תפקיד רשמי, למקרה שתהיתם אם נאס"א עובדת על פרויקט כלשהו של דינוזאורים בחלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully