וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתנאים קשים ובמים עכורים: היחידה שהפכה לוחמי אש לצוללנים

23.11.2019 / 12:21

שבעה לוחמי אש סיימו השבוע את קורס ההכשרה של יחידת הצוללנים "להבה", המתמחה בסריקות אחר נעדרים ובחילוצים מורכבים. ההכשרה התובענית, בפיקוח צמוד של ארגון הצלילה הרשמי של ארה"ב, עתידה להכניס את היחידה למועדון היוקרתי של יחידות החילוץ הטובות בעולם מטעם האו"ם

צילום: כיבוי והצלה, עריכה: טל רזניק

ללוחמי האש אנחנו נחשפים בדרך כלל בשריפות, במשימות חילוץ והצלה ובתאונות דרכים קטלניות. אבל מי שיצלול עמוק במים, יוכל למצוא את לוחמי האש גם שם, דווקא במקום שאין סיכוי שתתחולל בו שריפה. פלוגת הצלילה של יחידת "להבה" הוקמה לפני כשש שנים והיא מונה 15 לוחמי אש ומתנדבים, המתמחים במיומנויות הצלילה ובחילוצים מורכבים.

אמצעי החילוץ כוללים ציוד צלילה ומצלמות לאיתור נעדרים במים עכורים. לאחרונה הצטיידה היחידה גם בסירות וברכבים אמפיביים בעלי כושר ציפה ושיוט מסוג "ארגו", הנותנים ליחידה יכולות נרחבות בהובלת ציוד ואנשים בתנאי שטח קשים. היחידה פועלת כזרע אופרטיבית של נציב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי.

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי אמר כי "יחידת להבה מהווה את חוד החנית של מערך כבאות והצלה לישראל. לוחמי היחידה בעלי מיומנויות יוצאות דופן בתחום החילוץ בקרקע ובמים והן מהווים מכפיל כוח בכל אירוע מבצעי בו הם נוטלים חלק". הוא הוסיף כי "תהליכי הסמכה למבחן הבינלאומי היוקרתי 'אינסרג' מהווים הכרה עולמית ליכולות המבצעיות יוצאות הדופן של היחידה,המציבות אותה בשורה אחת עם יחידות החילוץ הטובות בעולם".

לוחמי אש מיחידת "להבה"  של כב"ה הוסמכו כצוללנים בדרך לכניסה למועדון היוקרתי של יחידות החילוץ הטובות בעולם. דוברות כב"ה
קורס תובעני. לוחמי האש מיחידת "להבה" מתחת למים/דוברות כב"ה

השבוע הסתיימה הכשרה נוספת והוסמכו שבעה צוללנים חדשים לאחר קורס בן שבועיים, במסגרתו עברו הלוחמים אימונים שונים ופיתחו מיומנויות לתפקוד בתנאים מורכבים. "זה קורס תובעני שבמהלכו פיתחו הצוללנים מיומנויות לתפקוד בתנאי עבודה קשים עם ראות לקויה, סריקות במים עכורים, צלילות עומק, היחלצות ממלכודות העשויות לסכן את הצוללן וסריקת ספינות טרופות", אמרו בכיבוי אש.

"ההכשרה מתבצעת בפיקוחו הצמוד של מדריך צלילה מוסמך מארגון הצלילה הרשמי של ארצות הברית (ERDI) והיא הדרגה הגבוהה בעולם הצלילה הטכני - פסגת חלומותיו של כל צוללן", הוסיפו הכבאים. "במהלך השנים האחרונות פעלו לוחמי היחידה באין ספור אירועי אמת בהם הוקפצו לחיפוש ואיתור נעדרים בים, בכנרת ובמאגרי מים ברחבי הארץ".

סגן טפסר אריאל אבן דנן, בן 49, קיבל את הפיקוד על יחידת העילית "להבה" לפני כשנה וחצי לאחר שביצע מגוון תפקידים במערך הכבאות וההצלה. "הצוללנים שהוכשרו מצטרפים למערך לוחמים ומתנדבים עתירי ידע וניסיון שימנפו את פלגת הצלילה לשיאים ואתגרים חדשים", סיפר. "בשנים האחרונות היחידה לקחה חלק באירועי צלילה, סריקה וחילוץ תת ימי רבים ובתוכם איתור נעדרים בימת הכינרת, סיוע למשטרה באיתור שלושת הבנים הנעדרים, אירועי טביעה בים התיכון, במאגרי מים וערוצי נחלים בכל הארץ".

עוד בוואלה!

בעקבות ההכרעה בתיקי נתניהו: מה צפוי אחרי כתב האישום?

לכתבה המלאה
לוחמי אש מיחידת "להבה"  של כב"ה הוסמכו כצוללנים בדרך לכניסה למועדון היוקרתי של יחידות החילוץ הטובות בעולם. דוברות כב"ה
עברו הלוחמים אימונים שונים ופיתחו מיומנויות לתפקוד בתנאים מורכבים. צוללני כיבוי אש/דוברות כב"ה

לאחרונה זכתה יחידת להבה לכבוד השמור למעטים, והיא צפויה להיכנס למועדון המצומצם והיוקרתי של יחידות החילוץ הטובות בעולם. היחידה החלה בתהליכי ההסמכה במבחן הבינלאומי של "אינסרג" (INSARAG) - הגוף המבצעי של האו"ם, המנהל מבצעי חילוץ ברחבי העולם.

בעוד כחודש יגיע לישראל מדריך מיוחד מגרמניה, שילווה את "להבה" כחונך למבחן אינסרג ובאחריותו להציב ליחידה אבני דרך ויעדים בדרך להסמכה ולתואר הנכסף.

לוחמי אש מיחידת "להבה"  של כב"ה הוסמכו כצוללנים בדרך לכניסה למועדון היוקרתי של יחידות החילוץ הטובות בעולם. דוברות כב"ה
הוקמה לפני כ-15 שנים. צוללן מיחידת "להבה"/דוברות כב"ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully