וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 23 הרוגים, בהם 16 איראנים, בתקיפות ישראל בסוריה; רוסיה גינתה

סוכנויות הידיעות ואלי אשכנזי

20.11.2019 / 16:35

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על נפגעים רבים במתקפה הנרחבת של חיל האוויר נגד מטרות איראניות סוריות. במוסקבה אמרו כי התקיפות הן "צעד שגוי". מפקד עוצבת הבשן נפגש עם ראשי רשויות ברמת הגולן: "עיבינו את מערכות ההגנה האווירית, פועלים לאפשר שגרה מלאה לתושבים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 23 בני אדם נהרגו בתקיפות של ישראל ברחבי סוריה הלילה, בהם ככל הנראה 16 איראנים - כך דיווח היום (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם, שאמר כי שניים מבין ההרוגים היו אזרחים. לפי כלי התקשורת הרשמיים של המשטר הסורי, מניין ההרוגים הוא שניים, לצד כמה פצועים. איראן לא התייחסה להצהרת ישראל על המתקפה הרחבה הלילה נגד מטרות איראניות וסוריות שבוצעה בתגובה למתקפת הרקטות לגולן יממה קודם לכן, לטענת צה"ל בהוראת כוח קודס במשמרות המהפכה.

על פי צה"ל, המטרות שהותקפו הלילה כוללות מפקדות, אמצעי לחימה, עמדות תצפית ונכסים איראניים, המרכזית שבהן הייתה מתקן שליטה של כוח קודס בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק. בצה"ל אמרו כי המתקן, המכונה "בית הזכוכית", משמש את משמרות המהפכה לתיאום העברות הנשק והציוד הצבאי מאיראן לסוריה ומסוריה למקומות אחרים.

במהלך התקיפה, בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סוריים, וזאת על פי דובר צה"ל למרות אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות זאת, הושמדו כמה סוללות הגנה אווירית סוריות. לא היה שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

רוסיה, התומכת במשטרו של בשאר אסד, אמרה כי התקיפות הן "צעד שגוי". לפי משרד החוץ, היא "יצרה קשר" עם בעלות בריתה לגבי התקרית. ישראל מתאמת את פעולותיה בסוריה עם רוסיה על מנת להימנע מחיכוכים.

אישה שנפצעה במהלך התקיפות של ישראל מטופלת בדמשק, סוריה, 20 בנובמבר 2019. רויטרס
אישה שנפצעה במהלך התקיפות של ישראל מטופלת בדמשק/רויטרס

בלילה שבין שני לשלישי שוגרו ארבע רקטות לעבר רמת הגולן, והן יורטו בידי "כיפת ברזל". לפי צה"ל, זו הייתה הפעם השישית בשנים האחרונות שבה האיראנים מנסים לתקוף את ישראל ישירות, ללא הצלחה. אחרי התקיפות הללו קיבלה ישראל אחריות על תקיפות תגובה בסוריה, בניגוד למדיניות העמימות ביחס למאות תקיפות אחרות נגד יעדים איראניים ומשלוחי נשק לחיזבאללה שביצעה בשנים האחרונות בסוריה.

עוד בוואלה!

להגיע לראש התמנון: הרגע שבו ישראל תידרש לתקוף את בכירי כוח קודס האיראני

לכתבה המלאה
מפקד עוצבת "הבשן" תת-אלוף עמית פישר, עם ראשי רשויות בגזרת הגולן והחרמון 20 בנובמבר 2019. דובר צה"ל
תא"ל פישר בפגישתו עם ראשי הרשויות ברמת הגולן, היום/דובר צה"ל

בתוך כך, מפקד עוצבת הבשן, תת-אלוף עמית פישר, נפגש עם ראשי רשויות ברמת הגולן. בפגישה השתתפו מפקדי החטיבה המרחבית הגולן והחרמון, אלוף-משנה אבינועם אמונה וקציני העורף וההגנה המרחבית בעוצבת הבשן. במהלך, במפגש עדכן מפקד העוצבה את ראשי הרשויות בעיקרי הערכת המצב והמשך שיתוף הפעולה הצבאי והאזרחי באזור.

תא"ל פישר ציין בפגישה כי לאחר שני לילות, הכוחות נמצאים בשגרה מלאה. "שמנו לעצמנו כמטרה למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה - ואנחנו פועלים אל מול מטרה זו", אמר. "בשנה וחצי האחרונות, התמודדנו יחד מול מספרי מקרי ירי איראני לעבר מדינת ישראל. אני יודע שזה לא פשוט וחשוב לי לחזק אתכם. לצורך ההיערכות הזו, עיבינו את מערכות ההגנה האווירית ואנחנו פועלים כל הזמן על מנת לאפשר עד כמה שניתן שגרה מלאה לתושבים".

תא"ל פישר ציין כי צה"ל עוקב אחר הפעילות האיראנית בסוריה. "אנו נמשיך להיות ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לעדכן אתכם ולפעול יחד למען ביטחון תושבי הגולן".

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully