וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תום המנדט: גנץ ונתניהו דנים במגעים לאחדות

19.11.2019 / 23:31

במוקד הפגישה עומדת סוגיית הרוטציה ומתווה הנבצרות של הנשיא, כשהצדדים חלוקים על נקודת היציאה אליה אם יוגש נגד נתניהו כתב אישום. רה"מ קרא לגנץ וליברמן: "ממשלת אחדות רחבה שתספח את הבקעה"

פגישת הנשיא ריבלין עם צוות המו"מ של סיעת הליכוד בראשות רה"מ נתניהו בבית הנשיא, ירושלים 19 בנובמבר 2019. מארק ניימן לע"מ, אתר רשמי
פגישת הנשיא ריבלין עם צוות המו"מ של סיעת הליכוד בראשות רה"מ נתניהו בבית הנשיא, ירושלים 19 בנובמבר 2019/אתר רשמי
  • 22:06/נתניהו: קורא לגנץ וליברמן להקים ממשלת אחדות רחבה כדי לספח את הבקעה

    ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון, בו קרא לבני גנץ ואביגדור ליברמן להקים ממשלת אחדות רחבה, "שתשמור על ביטחון ישראל ותספח את בקעת הירדן". זאת, לפני פגישתו עם יו"ר כחול לבן הערב בלשכתו.

  • 23:30/לאחר כשעה: תמה פגישת גנץ ונתניהו בירושלים

    בתום שעה, הסתיימה פגישת יו"ר כחול לבן בני גנץ וראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו. הפגישה נערכה במשרד ראש הממשלה בירושלים.

  • 22:22/פגישת גנץ ונתניהו החלה בלשכת ראש הממשלה בירושלים

    פגישת יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, החלה במשרד ראש הממשלה בירושלים, במסגרת המגעים להקמת ממשלת אחדות. במוקד הפגישה תעמוד סוגיית הרוטציה ומתווה הנבצרות של הנשיא, כשההצדדים חלוקים על נקודת היציאה לנבצרות במידה ויוגש נגד נתניהו כתב אישום. בכחול לבן דורשים שנתניהו יתחייב לצאת לנבצרות תוך מספר חודשים לאחר הגשת כתב אישום, או התחייבות שלא יבקש חסינות מהכנסת - מה שעשוי לייתר את היציאה לנבצרות.

  • 20:53/בתום חצי שעה: פגישת גנץ וליברמן הסתיימה

    פגישתם של יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הסתיימה בתום חצי שעה. לאחר הפגישה צפוי גנץ לנסוע ללשכת ראש הממשלה לפגישה עם בנימין נתניהו

  • 20:41/הסתיימה פגישת ריבלין עם נתניהו; הנשיא גינה האמירות כלפי הרשימה המשותפת

    לאחר כשעה, הסתיימה פגשיתם של נשיא המדינה ראובן ריבלין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים זאב אלקין ויריב לוין. הפגישה התקיימה בבית הנשיא. ריבלין הדגיש בפגישה כי הוא סבור שמדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות איתנה ורחבה ככל שניתן, והביע מחאה חריפה בנוגע לדברים שנאמרו כלפי נציגי הציבור הערבים והחרדים, לרבות על ידי נתניהו עצמו. "האמירות שנשמעות כלפי הציבור הערבי והחרדי וכלפי נציגיהם בכנסת, חותרות תחת עצם הלגיטימיות של ציבורים אלה במדינת ישראל, מעמיקות את הקרע הקיים ממילא ואני דורש מכל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו, להפסיק אחת ולתמיד עם אמירות מכוערות אלה", אמר הנשיא, "יש לגנות בכל תוקף את הצגת כלל נבחרי הציבור הערביים כ'איום' קיומי על מדינת ישראל או כגיס חמישי". בנאום ב"כנס חירום" בגני התערוכה השבוע, האשים נתניהו כי ממשלה הנשענת על חברי הרשימה המשותפת היא "איום קיומי", וכי "אם תקום ממשלת מיעוט כזו יחגגו בטהראן, רמאללה ועזה כמו שחוגגים אחרי כל פיגוע, אבל זה יהיה פיגוע לאומי היסטורי במדינת ישראל ואסור שזה יהיה".

  • 20:17/"פגישה משמעותית": גנץ נפגש עם ליברמן בתל אביב

    28 שעות לתום המנדט של כחול לבן, יו"ר המפלגה בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשים בשעה זו במטה כחול לבן בתל אביב, בהמשך לסדרת הפגישות המרתוניות לקראת סוף המנדט של גנץ. בפגישה צפויים השניים לדון במגעים להקמת ממשלת אחדות לקראת פקיעת האולטימטום של ליברמן מחר בצהריים, ובכחול לבן מגדירים את הפגישה כ"משמעותית". ליברמן דרש לקבל תשובה ברורה מכחול לבן לגבי מתווה הנבצרות והרוטציה של הנשיא ומהליכוד להיפרד מהגוש, ועד כה אף אחת מהמפלגות לא קיבלה את דרישותיו. לפני הפגישה עם ליברמן, גנץ נפגש עם מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, ברקע חילוקי הדעות ביניהם בנוגע למתווה הנשיא.

  • 20:12/לאה גולדין: לא משנה איזו ממשלה תקום, המשימה הראשונה היא השבת הבנים מעזה

    לאה גולדין, אמו של הדר גולדין, אמרה כי "לא משנה איזו ממשלה תוקם בישראל, כדאי שיזכרו כל הפוליטיקאים, מכל קצוות הקשת, שהמשימה הראשונה היא השבתם מעזה של הדר, אורון, אברה והישאם". בציוץ בטוויטר כתבה גולדין כי "בדיוק כפי שהדר שלנו מציץ ומקווה בתמונה מאחורי הנשיא ריבלין ורה"מ נתניהו, ככה גם כל אזרחי ישראל, וכלל חיילי צה"ל, מצפים לשובם של הבנים הביתה".

  • 19:37/החלה פגישת ריבלין עם נתניהו בבית הנשיא

    פגישתם של נשיא המדינה ראובן ריבלין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים יריב לוין זאב אלקין החלה לפני זמן קצר. הפגישה מתקיימת בבית הנשיא.

  • 18:50/הסתיימה פגישת הורוביץ-ריבלין בבית הנשיא

    פגישתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין עם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ בבית הנשיא הסתיימה לפני זמן קצר. "הדגשתי בפניו שבשום אופן אסור לעשות דה לגיטמציה של הציבור הערבי והחברה הערבית. מה שנתניהו עשה הוא גזעני ופוגעני. לא ניתן שום יד למסע ההסתה נגד הערבים, שהם שותפים לגיטימיים", אמר הורוביץ בצאתו מהפגישה, והביע תמיכה בקידום ממשלת המיעוט. "ממשלת מיעוט לדעתנו היא אופציה לגיטימית לחלוטין ותאפשר לממשלת לתפקד, בניגוד לממשלת אחדות שתהיה ממשלת סינדול בגלל הקונפליקט ההדדי שיש בה. ראש ממשלה שמוגשים נגדו כתבי אישום לא יכול להיות בתפקיד.שום מתווה לא יכול לשחרר אותנו מהצורך שכל ראש ממשלה עם כתבי אישום לא יכהן".

  • 18:17/ח"כ עמיר פרץ: "לא נשב בשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה"

    יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, הבהיר כי מפלגתו לא תשב בממשלה שבראשה עומד בנימין נתניהו. "‏הבטחנו לאזרחי ישראל שינוי ותקווה, ולכן לא נשב בשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה".

  • 18:01/סבב ההתייעצויות של הנשיא: החלה פגישת ריבלין עם הורוביץ

    פגישתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין הערב עם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ החלה בבית הנשיא. זאת, במסגרת סבב ההתייעצויות שהוא עורך עם ראשי הסיעות השונות, במטרה למנוע סבב בחירות נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully