וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מפלה לטראמפ: הדמוקרטים ניצחו במרוץ למושל לואיזיאנה

17.11.2019 / 8:14

נשיא ארה"ב השקיע מאמצים רבים כדי להביא למהפך רפובליקני, אך המושל הדמוקרטי ג'ון בל אדוארדס שמר על כיסאו. זאת המדינה היחידה בדרום העמוק הנשלטת על ידי הדמוקרטים, שממשיכים את רצף הניצחונות מווירג'יניה וקנטאקי, כשנה לפני הבחירות. "אזהרה למפלגה הרפובליקנית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מושל מדינת לואיזיאנה ג'ון בל אדוארדס הדמוקרטי נבחר הלילה (ראשון) לכהונה שנייה, כשהוא ניצח בפער דחוק את יריבו הרפובליקני שזכה לתמיכה קרובה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.
ניצחונו של אדוארדס, דמוקרטי שמרני והמושל הדמוקרטי היחיד בדרום העמוק של ארצות הברית, הגיע אחרי ההישגים האחרונים של הדמוקרטים בבחירות בקנטקי ובווירג'יניה.

טראמפ, שזכה ב-58% מקולות המצביעים בלואיזיאנה בבחירות לנשיאות ב-2016, הגיע למדינה שלוש פעמים במהלך קמפיין הבחירות כדי לתמוך באיש העסקים אדי ריספונה, והביע את תמיכתו בו בטוויטר שוב ושב.

אתמול הוא הפציר במצביעים: "לואיזיאנה, נותרו שלוש שעות, צאו והצביעו לאדי ריספונה לתפקיד המושל. מסים נמוכים ועוד הרבה!".

טום פרז, יו"ר הוועדה הדמוקרטית הלאומית, אמר כי הניצחון של אדוארדס הוא סימן נוסף ל"כוח העולה" של הדמוקרטים. "לואיזיאנה, קנטאקי ווירג'יניה הנחילו אזהרה כואבת למפלגה הרפובליקנית של הנשיא דונלד טראמפ", מסר בהצהרה. "הדמוקרטים מתחרים ומנצחים בכל פינה במדינה. פחות משה לפני הבחירות ב-2020, יש לנו בהחלט רוח גבית". הוועדה השקיעה רבות במפלגה הדמוקרטית בלואיזיאנה כדי לשמור על תפקיד המושל.

מושל לואיזיאנה ג'ון בל אדוארס חוגג עם אשתו את ניצחונו בבחירות בבאטון רוז', 16 בנובמבר 2019. AP
שמר על הכיסא. המושל אדוארדס חוגג את הניצחון, הלילה/AP

אדוארדס, קתולי אדוק המתנגד להפלות, ניצח בפער של 51% מול 49%. הוא ניהל קמפיין סביב הנתונים הכלכליים המעודדים בלואיזיאנה, בעוד שיריבו ריספונה תואר על ידי טראמפ כמי שתומך בעמדות המשפחה המסורתיות, מתנגד להפלות, תומך בתיקון השני לחוקה המקנה את הזכות לשאת כלי נשק ו"100% פרו-אמריקני".

"שנינו הסכמנו שהקמפיין נסתיים ועכשיו האהבה המשותפת שלנו ללואיזיאנה היא תמיד יותר חשובה מההבדלים המפלגתיים שלעתים מפלגים אותנו", אמר המושל על השיחה שקיים עם יריבו במהלך נאום הניצחון שלו.

ריספונה, מצדו, אמר כי הוא מאוכזב מהתוצאות. "אין לנו שום דבר להתבייש בו", הוא אמר לתומכיו והודה לטראמפ על העזרה שנתן לו. היא תיאר את עצמו כאאוטסיידר פוליטי, הרוצה לשנות את חוקת המדינה כדי לבצע רפורמות במערכת המיסוי.

אדוארדס גבר עליו בפער גדול בסיבוב הראשון שבו השתתפו שישה מועמדים בחודש שעבר, אך לא הגיע לרף 50% שהיו דרושים כדי להבטיח את כהונתו.

עוד בוואלה!

מרד הפרברים: טראמפ לא מצליח לעצור את הדימום בערים הגדולות

לכתבה המלאה
המועמד הרפובליקני לתפקיד מושל לואיזיאנה אדי ריספונה לצד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בחירות, 6 בנובמבר 2019. AP
הודה לטראמפ, אך תמיכתו לא הספיקה. ריספונה לצד הנשיא בעצרת בתחילת החודש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully