וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה החלה בהחזרת לוחמי דאעש לארצותיהם; ארדואן מאיים על אירופה

12.11.2019 / 12:37

אנקרה אמרה שהחלה בגירוש פעיל טרור זרים, כחלק מהתכנית השנויה במחלוקת שלה. נשיא טורקיה, שייפגש מחר עם טראמפ, האשים את ארה"ב בכך שהיא לא מקיימת את חלקה בהסכם הפסקת האש בסוריה. הוא הזהיר לשחרר לאירופה אסירי דאעש בשל הסנקציות על אנקרה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

טורקיה הודיעה כי החלה להחזיר לוחמים שבויים מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לארצות המוצא שלהם. התכנית של אנקרה יצרה מתיחות עם חברות נאט"ו אחרות, שכבר מתחו ביקורת על המתקפה שבה פתחה בחודש שעבר נגד הכוחות הכורדיים בסוריה. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שייפגש מחר עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר היום (שלישי) כי וושינגטון לא מקיימת את חלקה בהסכם הפסקת האש בצפון-מזרח סוריה.

לפני המראתו לוושינגטון, אמר ארדואן לכתבים כי "בלתי-אפשרי" לומר ש"הטרוריסטים" נסוגו מהרצועה בצפון-מזרח סוריה שבה רוצה אנקרה להקים "אזור בטוח". הוא איים לשחרר אסירי דאעש לאירופה בתגובה לסנקציות של האיחוד האירופי על פעילותה של טורקיה לחופי קפריסין, ולהפסיק את השיחות עם הגוש על חברותה של אנקרה. אתמול הציגו בבריסל מערכת להטלת עיצומים בשל קידוחי הגז הלא מורשים של אנקרה במים הטריטוריאליים של האי, החבר באיחוד.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ממריא לארה"ב, 12 בנובמבר 2019. רויטרס
תוקף את ארה"ב. ארדואן ממריא לוושינגטון, היום/רויטרס

טורקיה אמרה כי שבתה 267 לוחמי דאעש בצפון-מזרח סוריה, בנוסף למאות חשודים נוספים המוחזקים בשטחה. היא מאשימה את מדינות אירופה בכך שהן פועלות לאט מדי בנושא. באירופה ובארצות הברית מודאגים מהאפשרות שדאעש יתבסס מחדש בעקבות הפעולה הטורקית נגד הכורדים, ששיתפו פעולה עם הקואליצה הבינלאומית נגד דאעש. אלפי לוחמים ועשרות אלפים מבני משפחותיהם מוחזקים בבתי מעצר של הכורדים.

טורקיה, שהבטיחה לגרש פעילי דאעש למולדתם גם אם אזרחותם בוטלה, אמרה כי אזרח אמריקני ואזרח גרמני גורשו אתמול. דובר משרד הפנים לא פירט לאן הם נשלחו. לפי משטרת יוון, שוטרים טורקים ניסו להעביר לשטח המדינה אזרח אמריקני ממוצא ערבי, שנעצר בשל שהות לא חוקית בטורקיה. עם זאת, כניסתו לא אושרה ולא ברור אם זה האזרח האמריקני שלטענת אנקרה גורש אתמול.

23 פעיל דאעש נוספים שאמורים להיות מגורשים בימים הקרובים הם כולם ממדינות אירופה, בהם 11 אזרחים צרפתים, תשעה גרמנים, שני אזרחים אירים ואזרח דני. בעוד שהרשויות בגרמניה ובדנמרק אמרו כי הן מודעות לתכנית הטורקית, שרת ההגנה של צרפת פלורנס פרלי אמרה כי היא לא מכירה אותה.

אתמול קבע בית משפט בהולנד כי על המדינה לעזור להשיב את ילדיהן של נשים שהצטרפו לדאעש, בעוד שאת האימהות אין צורך לקבל בחזרה..

טורקיה דחתה את הטענות שהמתקפה שלה נגד המיליציה הכורדית בסוריה, YPG, שאותה היא מגדירה ארגון טרור בשל קשריה למחתרת הפועלת בשטחה, מסכנת את המאבק בדאעש. היא האשימה את הכורדים אף בכך שהם שחררו במכוון אסירים של דאעש.

עוד בוואלה!

טראמפ הכריז על נסיגה, אך בין 500 ל-600 חיילים יישארו בסוריה

לכתבה המלאה
אסירים של דאעש במחנה בצפון-מזרח סוריה, 26 באוקטובר 2019. AFP, אתר רשמי
אסירים של דאעש במחנה בצפון-מזרח סוריה/אתר רשמי, AFP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully