וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ירתה במפגין, תומך סין הוצת: יום של כאוס בהונג קונג

11.11.2019 / 23:00

שתי תקריות אלימות התרחשו ביממה נוספת של הפגנות בעיר, והמנהיגה כינתה את המפגינים "אויבי העם". מצבם של שני הפצועים אנוש. "הממשלה עדיין לא מקשיבה לנו", אמר סטודנט במהלך הפגנה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

משטרת הונג קונג ירתה ופצעה מפגין באורח אנוש - כך אמרו היום (שני) גורמים בבית החולים, זאת במהלך יממה אלימה וחריגה עבור היום הראשון של השבוע, עם כניסתה של המחאה הפרו-דמוקרטית נגד סין אל השבוע ה-24 ברציפות.

בתקרית אחרת, הוצת אדם, שזוהה כתומך סין, על ידי אדם אחר, ככל הנראה מחוץ לכיכר "מה און שאן" בטריטוריות החדשות. הגבר עלה בלהבות, אך הוא הצליח לקרוע את חולצתו ולכבות את האש. משירותי בית החולים נמסר כי אדם הסובל מכוויות קשות מאושפז במצב אנוש.

ההפגנות החלו בעקבות חוק הסגרה שנוי במחלוקת שהיה מקל על העברת חשודים לסין, אך מאז הן התפתחו למחאה נגד שחיקת החירויות של המושבה הבריטית לשעבר. המפגינים דורשים את התפטרות מנהיג העיר קארי לאם, בחירה ישירה למנהיג האזור המנהלי המיוחד ואת חקירת אלימות המשטרה.

לאם גינתה היום את אלימות המפגינים, ואמרה כי היא גברה על דרישותיהם לדמוקרטיה. היא כינתה את המפגינים "אויבי העם".

המחאה בהונג קונג: ירי באש חיה על מפגינים אל מול המצלמות. רויטרס
התקרית תועדה בשידור חי בפייסבוק. המפגין נורה בידי שוטר/רויטרס

המשטרה ירתה גז מדמיע במחוז המרכזי, שם חלק מהמפגינים, שהסתתרו מאחורי מטריות, חסמו את הרחובות, בזמן שעובדי ההמשרדים הרבים שבמחוז ניצלו את הפסקת הצהריים כדי להצטופף על המדרכות לתקוף את הממשךה. כמה עוברי אורח הסתתרו בתוך קניון "לנדמרק", אחד הוותיקים והיקרים ביותר במחוז, בזמן שנורו מטחי גז מדמיע. כמה מהמשרדים נסגרו מוקדם יותר מהרגיל.

בדרך כלל, ההפגנות האלימות מתקיימות בשעות הבוקר המוקדמות ובסופי השבוע, אל היום פתחה המשטרה באש חיה מטווח קצר לעבר מפגינים בסאי וואן הו בצד המזרחי של האי ואמרה כי מפגין אחד נפצע, בתקרית שתועדה בשידור חי בפייסבוק. בסרטון מהזירה נראה אדם שוכב בשלולית דם, כשעיניו פקוחות לרווחה. המשטרה גם השליכה אישה לרחוב מלא הפסולת, וריססה אותה בגז פלפל בפניה בזמן שארגזי פלסטיק הושלכו לעבר השוטרים.

עוד בוואלה!

פוליטיקאי פרו-סיני בהונג קונג נדקר באירוע פוליטי

לכתבה המלאה
צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המפגינים הקימו גם מתרסים במהלך היום החם, והציתו שריפות ברחוב. אנסון ייפ, תושב סאי וואן הו בן 36, אמר כי המפגינים זורקים אשפה כדי לחסום את הדרכים עם בוא המשטרה למקום."הם לא נלחמו והמשטרה רצה וירתה ישירות. היו שלושה צלילים, כמו 'פאם, פאם, פאם'," אמר ייפ. "הם (המפגינים) נגד הממשלה, זו הסיבה שהמשטרה פשוט ירתה בהם". בהמשך השוטרים ירה גז מדמיע באותו אזור. מפגינים ותושבים הציבו ארגזי קלקר סביב כתם הדם שלצד מעבר של הולכי רגל לאחר שצוותי הזיהוי הפלילי של המשטרה עזבו את המקום.

"כשהגעתי הדרך הייתה חסומה, ואנשים צעקו לעבר השוטרים וקראו להם רוצחים", סיפר צעיר בן 24, אחד מכמה עובדי המשרד שנאסף במקום שמסר רק את שם משפחתו, ווינג.

המשטרה מסרה בהצהרה כי מפגינים קיצוניים הקימו מחסומים ברחבי העיר והזהירו את המפגינים "להפסיק את מעשיהם הבלתי חוקיים באופן מידי". המשטרה לא הגיבה עוד על הירי. היא החלה לראשונה להשתמש בירי חי כירי אזהרה בבאוגוסט ומאז ירתה בשני מפגינים בני 18 ו-14, ששניהם שרדו את הירי.

ארצות הברית הגיבה למאורעות ואמרה כי היא מגנה את ה"שימוש הלא מוצדק בכוח מופרז" בעימות בין המפגינים בהונג קונג למשטרה המקומית. "למשטרת הונג קונג ולאזרחים כאחד יש אחריות להסלמה ועליהם להימנע מעימותים אלימים", כך אמר גורם בממשל האמריקני.

"חוסר אונים"

התקריות היום קרו אחרי שסטודנט מת בבית החולים בשבוע שעבר אחרי שנפל מגובה בעת שהמשטרה פיזרה. האלימות התלקחה בכמה קמפוסים עם התפשטות הידיעות על הירי היום, כשעדי ראיה סיפרו על מתיחות רבה בין הסטודנטים, המפגינים והמשטרה. כל השיעורים בוטלו.

"אני מרגיש תחושה חזקה של חוסר אונים", אמר סטודנט מהאוניברסיטה הסינית, שרק הזדהה בתור צ'אן. "מי לא היה רוצה להשתתף בשיעור אילו הם היו יכולים? הממשלה עדיין לא מקשיבה לנו", אמר צ'אן, ששמר על שער אחורי באוניברסיטה.

דרך הטאי פו העתיקה שנחשת במעלה הגבעה משא טין והופיעה לעתים קרובות בשנות השישים של סרטי קנטונזיה בשחור לבן, התבצעה בגידור, בלוחות עץ, במבוק, מוטות, פחים ופסולת אחרת.

במקביל, חלק מהשירותים בחלק מקווי הרכבת והרכבת התחתית עברו שיבושים בשעות הבוקר המוקדמות, בזמן של פקקי תנועה ופריסת כוחות משטרת נגד מהומות בסמוך לתחנות וקניונים עם קריאת המוחים לשביתה כללית.

הבורסה של הונג קונג צנחה ב-2.9% בשעות אחר הצהריים, ירידות גדולות יותר בהשוואה לבורסות אחרות באזור.

(עדכון ראשון: 12:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully