וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: פרופסור המעריץ את נפוליאון ביתר את הסטודנטית והמאהבת שלו

אולג סוקולוב, שהיה אובססיבי להיסטוריה הצרפתית, נעצר אחרי שיצא מנהר בסנט פטרסבורג, כשבתיקו נמצאו זרועותיה של צעירה שעמה ניהל רומן במשך שלוש שנים. בהמשך, בדירתו נמצאה הגופתה, שגם ראשה נוסר ממנה. הוא הודה במעשיו. "היה נתון תחת לחץ"

צילום: 360°, עריכה: עמית שמחה

פרופסור להיסטוריה בעיר סנט פטרסבורג נעצר על ידי המשטרה בחשד שרצח סטודנטית. זאת אחרי שיצא מנהר עם תיק שבו נמצאו זרועות קטועות. אולג סוקולוב, המתמחה בהיסטוריה הצבאית של המהפכה הצרפתית, נמצא ביום שבת האחרון בנהר מויקה, שאליו נפל כשהיה שיכור ואחרי שניסה להיפטר מהאיברים הקטועים.

לפי כלי התקשורת ברוסיה, גופתה המבותרת של הסטודנטית שלו, שעמה ניהל קשר אינטימי, נמצאה בהמשך בדירתו. לפי רשת BBC, הסטודנטית, אנסטסיה ישצ'נקו, ניהלה רומן ידוע לכל בן שלוש שנים עם הפרופסור הנשוי. חבריה סיפרו כי היא הייתה תלמידה מצטיינת, חכמה מאוד, שחלקה עם סוקולוב את התשוקה להיסטוריה של צרפת הנפוליאונית. אדם אחד תיאר את הפרופסור כ"תזזיתי, אבל לא אלים", בעוד שאחרים אמרו כי הוא ראה את עצמו כהתגלמות של המנהיג הצרפתי.

פרופסור אולג סוקולוב מאוניברסיטת סט. פטרסבורג, משחזר את הפלישה הצרפתי לרוסיה. AP
ראה את עצמו כהתגלמות של נפוליאון. הפרופסור סוקולוב/AP

עורך דינו של הפרופסור, שקיבל את מסדר אות הכבוד של צרפת על עבודתו המחקרית, אמר כי הוא חתם על הצהרה שבה הודה במעשיו. לדברי עורך הדין, אלכסנדר פושב, סוקולוב אושפז ביום שבת בשל היפותרמיה, אך נלקח אתמול תחנת משטרה לצורך חקירה. עורך הדין אמר כי הפרופסור הבכיר מתחרט על מעכשיו ומשתף פעולה עם החוקרים.

הוא סיפר למשטרה שהוא רצח את הסטודנטית במהלך ויכוח. לאחר מכן, הוא ניסר את ראשה, זרועותיה ורגליה עם מסור. הוא אמר כי הוא תכנן להיפטר מגופתה, לפני שיתאבד בפומבי כשהוא לבוש בבגדי נפוליאון. עורך דינו אמר כי ייתכן שסוקולוב היה "תחת לחץ".

סוקולוב, בן 63, נהג להשתתף בשחזורים של קרבות היסטוריים מאותה תקופה וארגן חלק מהם, אולם שמו הוסר מהאתרים העוסקים בנושא בעקבות הרצח המחריד.

עוד בוואלה

דוח חשאי בבריטניה מזהיר: "רוסיה חדרה לעומק הממסד"

לכתבה המלאה
אנסטסיה ישצ'נקו, סטודנטית מרוסיה שנרצחה על ידי פרופסור. אתר רשמי
הפרוספור כינה אותה "ג'וזפין". ישצ'נקו/אתר רשמי

ישצ'נקו עברה לסנט פטרסבורג מאזור קרסנודר שבדרום רוסיה, והייתה סטודנטית לתואר שני.אחיה של אנסטסיה אמר לרשת RBK כי היא התקשרה אליו בבכי בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, ואמרה כי היו לה ולסוקולוב ויכוח סוער בשל קנאתו. היא תכננה לבלות את הלילה בהוסטל של סטודנטים, ובשעה 01:49 השניים דיברו שוב, כשאנסטסיה אמרה לאחיה שהיא בסדר. זו הייתה הפעם האחרונה ששמע ממנה. לפי כלי תקשורת ברוסיה, אמה היא קצינה בכירה במשטרה ואביה מורה בבית ספר.

הסטודנטים תיארו את הפרופסור כמרצה מוכשר שדיבר צרפתית וחיקה את נפוליאון וגם כ"פריק" שכינה את אנסטסיה בתור "ג'וזפין" וביקש שיתייחסו אליו כאל "אדון".

הוא גם היה חבר במכון הצרפתי למדעי החברה, הכלכלה והפוליטיקה (Issep), שהדיח אותו מתפקידו בעקבות הרצח ."אנו לומדים באימה את הפשע הנורא שביצע אולג סוקולוב", נכתב בהצהרה. "מעולם לא יכולנו לדמיין שהוא יכול לבצע מעשה כל כך נורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully