וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 שקים של זבל: לקראת פריחת החלמוניות - התבור עבר ניקיון יסודי

4.11.2019 / 12:44

ההר הידוע כמלוכלך ברוב ימות השנה - נוקה לאחרונה ביוזמת החברה להגנת הטבע ובסיוע של נציגי רשות הטבע והגנים וחניכי מכינת תבור הסמוכה. המבצע יצא אל הפועל על רקע פריחת החלמוניות הצפויה, בה יגיעו לחזות אלפי מבקרים. "הר תבור נושם לרווחה"

ניקיון הר תבור לקראת פריחת החלמוניות. רשות הטבע והגנים
תלמידי מכינת תבור ביום הניקיון בהר/רשות הטבע והגנים

בתקופה הקרובה תחל במורדות הר התבור פריחת החלמוניות. הפריחה המרהיבה מושכת אל ההר אלפי מבקרים, המצטרפים לצליינים הרבים שפוקדים את הכנסיות בפסגתו. אך לצד הפריחה היפה והנוף המרהיב הנשקף מפסגת ההר, התבור ידוע בכמויות האשפה האדירות שהצטברו עליו בשנים האחרונות. הן כיערו אותו, פגעו בטבע וסיכנו את שלומן של חיות הבר המקומיות. על כן, נערך בו השבוע ניקיון מקיף, לרוות המטיילים במקום - ולמען הסביבה.

לדברי אפרת כנען, מנהלת בית ספר שדה אלון תבור של החברה להגנת הטבע, "הר תבור סובל שנים רבות מבעיית לכלוך קשה, כיוון שבמעלה ההר, בנקודות התצפית ובשביל החלמוניות אין פחי אשפה. כמו כן, למרות שההר עצמו הוא שמורת טבע, כביש העלייה לכנסייה אינו באחריות רשות הטבע והגנים ולכן הפיקוח כמעט ולא קיים". מלבד זאת, הסבירה כנען, ההר מוגדר גם שטח נטיעות אורנים של קק"ל. "בפועל, מרוב ידיים מעורבות, נוצר חוסר תיאום ומי שסובל מכך הם הסביבה והטבע", אמרה.

ניקיון הר תבור לקראת פריחת החלמוניות. רשות הטבע והגנים
"לכלוך במרחב הציבורי מבטא את יחסו את האדם אל המרחב הטבעי הפתוח". מנקים את הר תבור/רשות הטבע והגנים

השבוע הגיעו אל ההר 44 חניכי מכינת התבור, כמו גם נציגי רשות הטבע והגנים וחברי צוות בית ספר שדה אלון תבור של החברה להגנת הטבע למבצע ניקיון בהר. בניהולם של ליאור אנג'ל, פקח רשות הטבע והגנים וכנען עצמה, עבדו יחד המנקים במשך כמה שעות.

"העמסנו כ-100 שקים מלאים של זבל ופסולת. שביל החלמוניות - שפריחתן ממש מעבר לפינה - נקי, והחלק העליון של שביל ישראל, שביל סובב הפסגה בחלק המערבי והדרומי ומגרש החניה מצוחצחים. אני מאושרת כי הר תבור נשם לרווחה, עד ליום הניקיון הבא", אמרה כנען.

עוד בוואלה!

החל מהשבוע הבא: מעונות היום בראשל"צ יפסיקו להשתמש בכלים חד פעמיים

לכתבה המלאה
ניקיון הר תבור לקראת פריחת החלמוניות. רשות הטבע והגנים
"מי שסובל מכך הם הסביבה והטבע", שקיות הזבל שנאספו במבצע הניקיון/רשות הטבע והגנים

בחברה להגנת הטבע הסבירו כי לכלוך במרחב הציבורי מהווה מפגע אסתטי חמור, אך בשטחים הטבעיים הוא עלול גם לגרום לנזקים אקולוגיים חמורים ולפגיעה בבריאות הציבור. "הפסולת מסכנת את חיות הבר, מזהמת את מקורות המים, וגורמת להתפשטות ולהתרבות של מינים מסוימים, תוך הפרת האיזון האקולוגי, וכן להתפשטות מחלות ופגיעה בבריאות הציבור", הסבירה כנען.

"מעבר לכל אלו, לכלוך במרחב הציבורי מבטא את יחסו את האדם אל המרחב הטבעי הפתוח. אדם המשליך פסולת או אדיש לקיומה בשטח, אינו חש חיבור או אחריות לסביבה, ולעיתים אף חש עוינות או ניכור כלפיה. יחד נוכל למנוע את התמונות המוכרות של הררי הפסולת".

חלמוניות ראשונות בהר תבור 3 בנובמבר 2018. גילי הראובני רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
פריחת החלמוניות בהר תבור, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, גילי הראובני רשות הטבע והגנים
ניקיון הר תבור לקראת פריחת החלמוניות. רשות הטבע והגנים
מנקים את הר תבור/רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully