וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלת המהפכה" בלבנון לא מפסיקה לרקוד

למרות התפטרותו של אל-חרירי, בעיר טריפולי הסונית לא מפסיקים את המחאה נגד השלטון. "צריך פשוט לחסל את כל העוולות", אמר דיג'יי מקומי שהרקיד את אלפי המשתתפים

צילום: רויטרס

העיר טריפולי שבצפון לבנון הפכה לאחד מסמלי המחאה נגד השלטון שהחלה לפני יותר משבועיים. בעוד שההפגנות בביירות דעכו לאחר שראש הממשלה סעד אל-חרירי התפטר מתפקידו בשבוע שעבר, גם הלילה הפגינו אלפי אנשים בעיר הסונית השמרנית, המכונה "כלת המהפכה", נגד האליטה הפוליטית.

בכיכר המרכזית בעיר נופפו המפגינים בדגלי לבנון ואחזו בטלפונים הסלולריים שלהם כמעין לפידים, לפני ששרו את ההמנון הלאומי. "כולם אומר כולם", נכתב על אחד השלטים, שציין את הסיסמה הנפוצה נגד כל המנהיגים הפוליטיים, ללא קשר לשיוכם העדתי והדתי.

אנשים רבים הגיעו ממקומות אחרים במדינה כדי להצטרף להפגנות בטריפולי. לפי מחקר של האו"ם מ-2015, יותר מחצי מתושבי העיר חיים מתחת לקו העוני, ו-26% מהם סובלים מעוני קיצוני.

"אני משתתף במהפכה כדי לחיות במדינה הגונה, כמו כל מדינה אחרת", אמר הדי ג'יי והפעיל החברתי מהדי קריימה, שהרקיד את המפגינים. "זו לא באמת מדינה, ויש כל כך הרבה כשלים לתקן. אז צריך פשוט לחסל את כל העוולות, פשוט וקל. אני חווה את ההרגשה הטובה ביותר בעולם, וזה בלתי אפשרי עבור מישהו אחר לחוש זאת, אלא אם הוא זה שלוחץ פליי מאחורי עמדת הדי ג'יי. אם תיקח אותי לגן עדן, זה עדיין המקום הכי טוב בעולם. זו הרגשה יפה במיוחד משום שזאת המדינה שלי, העיר שלי, הבית שלי כאן והאנשים שלי".

הפגנות מחאה בטריפולי, לבנון, 2 בנובמבר 2019. רויטרס
יותר ממחצית מתושבי העיר חיים מתחת לקו העוני. ההפגנה בטריפולי, אתמול/רויטרס

למרות ההתפטרות של אל-חרירי, שהייתה אחת מדרישות המפגינים, עדיין לא ברור כיצד תיראה הממשלה החדשה ואם היא תרצה את תנועת המחאה, הדורשת שהיא תורכב מגורמי מקצוע עצמאיים. בסוף השבוע נפתחו מחדש כבישים ובנקים, אחרי כשבועיים של שיתוק המדינה.

המצב הכלכלי בלבנון החמיר בשנים האחרונות בשל משברים פוליטיים חוזרים ומלחמת האזרחים בסוריה השכנה. כמיליון פליטים שוהים בלבנון ומכבידים על כלכלתה הרעועה ממילא.

עוד בוואלה!

הדאגה של איראן מההפגנות בלבנון ובעיראק עלולה להיגמר בדם

לכתבה המלאה
הפגנות מחאה בטריפולי, לבנון, 2 בנובמבר 2019. רויטרס
הפגנות מחאה בטריפולי, לבנון, 2 בנובמבר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully