וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע קיפאון הקצבאות: ארגוני הנכים מפגינים בצומת עזריאלי בת"א

31.10.2019 / 17:17

מחאת הנכים מתחדשת בעקבות העיכוב בגיבוש ההמלצות לטובת העלאת קצבאות הנכות בפעימות השלישית והרביעית. בארגונים הדגישו: "רוצים את הכסף בזמן כפי שהובטח לנו". בעקבות ההפגנה נרשמו שיבושי תנועה באזור

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

בצומת עזריאלי בתל אביב מפגינים הערב (חמישי) כלל ארגוני הנכים. זאת ברקע העיכוב בגיבוש ההמלצות לממשלה הקיימת, לטובת העלאת הקצבאות בפעימות השלישית והרביעית, כפי שנקבע בהסכם להעלאת קצבאות הנכים בשנת 2018.

שר הרווחה ושר האוצר משה כחלון היו אמורים לגבש המלצות לחלוקת התקציב שהוסב לטובת העלאת קצבאות הנכים כבר לפני חצי שנה. אלא שאי כינון ממשלה יציבה בעקבות שתי מערכות הבחירות, כמו גם חילוקי דעות בין מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר לאגף התקציבים במשרד האוצר, תקע את ההליך שאמור לצאת לדרך כבר בחודש ינואר הקרוב.

חבר הכנסת אילן גילאון שהגיע להפגנה, אמר כי "לא ניתן לאף אחד לפגוע במה שהושג לאחר מאבק ארוך וממושך". גילאון קרא ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לכנס את הוועדה ולזמן את שר האוצר ושר הרווחה. "הם חייבים לתת תשובות לציבור. עתידם של 250 אלף איש ואישה לא יופקר".

מחאת הנכים, עזריאלי ת"א, 31 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
הפגנות הנכים בצומת עזריאלי, הערב/שלומי גבאי

בעקבות המחאה שאושרה על ידי המשטרה, דרך מנחם בגין נחסמה באופן יזום לכיוון צפון ורחוב גבעת התחמושת נחסם מהעלייה מאיילון ועד לקפלן.

במשרד האוצר הודיעו השבוע כי לקראת הגשת ההמלצות לממשלה בנושא קצבאות הנכים, ייפגש צוות בין-משרדי עם נציגי הנכים. הצוות יכלול את נציגי משרד האוצר, בנק ישראל, משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד הרווחה. בנוסף לכך, המוסד לביטוח לאומי יזמן בקרוב את נציגי ארגוני הנכים כדי לשמוע את עמדתם לקראת גיבוש והצגת ההמלצות בנושא הגדלת הקצבאות לאנשים עם מוגבלות. עוד אמרו באוצר, כי הצוות פועל בימים אלו כדי לגבש את ההמלצות לפני הצגתן לשרים.

עוד בוואלה!

חיזבאללה שיגר טיל לעבר מל"ט ישראלי בלבנון; צה"ל: לא הייתה פגיעה

לכתבה המלאה
ח"כ אילן גילאון מחאת הנכים, עזריאלי ת"א, 31 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
"לא ניתן לאף אחד לפגוע במה שהושג". ח"כ גילאון, הערב/שלומי גבאי

מדובר בפעימה השנייה של הגדלת הקצבאות לאנשים עם מוגבלות. במסגרת הפעימה הראשונה, גדלה קצבת הנכות בסך של 470-770 שקלים לחודש. כמו כן, במסגרת התיקון ניתנו 50 מיליון שקלים עבור הגדלת דמי ליווי לעיוורים ו-50 מיליון שקלים עבור קצבאות לילדים נכים.

במשרד הוציאו קול קורא לעמותות, ארגונים שונים ולציבור הרחב להגיש הצעות לאופן חלוקת המשאבים בהתאם לצרכי האוכלוסיות השונות של אנשים עם מוגבלות. בנוסף להגשת עמדות בכתב, הצוות יקיים בשבועות הקרובים שני ימי פגישות עם הארגונים השונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היום זו רק יריית פתיחה לפני המלחמה". הפגנה מול ביתו של שר האוצר כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אייל כהן, מארגון "הנכים הופכים לפנתרים" שארגן את ההפגנה, אמר כי "זה שהוציאו קול קורא זה לא אומר שההקצבות יעלו בזמן, גם בפעם שעברה היו דיונים ובסוף הממשלה חתמה בצד אחד של הדף וחתמה בצד השני של הדף". הוא הבהיר כי "קול קורא לא אומר לנו כלום, זה רק פגישה ראשונה לקראת הישיבות". לדבריו, "מספיק שכל ישיבה תיקח חודשיים-שלושה, נקבל את הכסף ב-2023".

כהן הסביר כי "אנחנו רוצים את הכסף בזמן כפי שהובטח לנו, אנחנו עושים הפגנה כדי להדגיש: אנחנו לא שותקים, לא מוותרים, הולכים בכל הכוח. הוכחנו שהפנתרים מסוגלים להרבה דברים - לעצור רכבות, מפעלים וכבישים, היום זו רק יריית פתיחה לפני המלחמה".

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ומייסד ארגון "נכה לא חצי בן אדם" אמר כי "אנחנו שמחים כי בעקבות הלחצים המופעלים בימים האחרונים משרד האוצר הוציא קול קורא להגשת הצעות למתווה על חלוקת המשאבים. "יחד עם זאת", הוא הבהיר, "מועד הפגישות המתוכנן בסוף חודש נובמבר והניסיון לייעד את המשאבים שלא לייעדם המקורי, קרי קצבת הנכות, אינם מקובלים כלל". הוא הוסיף כי "אנו קוראים למשרד האוצר לעמוד בהסכמים ובחוק".

(עדכון ראשון: 16:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully