וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מזהיר: אסור לוותר על רכישת הצוללת הנוספת

28.10.2019 / 14:58

יו"ר ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, התייחס בפתח ישיבת סיעתו לפרסום בוואלה! NEWS לפיו הרמטכ"ל צפוי להודיע על כוונתו להמליץ לוותר על רכישת הצוללת: "על רקע האיומים ההולכים וגוברים, מקווה שלא יהיו הרפתקאות לא נחוצות"

עריכה: שאול אדם

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) לפרסום בוואלה! NEWS בנוגע לכוונה הצפויה של הרמטכ"ל להמליץ לממשלה הבאה לוותר על רכישת צוללת נוספת. "אני מזהיר שכדי לפתור בעיה של תזרים מזומנים רוצים להקריב אינטרסים אסטרטגיים של מדינת ישראל", אמר ליברמן בפתח ישיבת ישראל ביתנו בכנסת.

ליברמן, שר הביטחון לשעבר, הוסיף כי "דווקא על רקע האיומים ההולכים וגוברים ברור הרבה מעבר למה שחשבנו בעבר למה נחוצה צוללת נוספת. אני מקווה שזה סתם ברווז עיתונאי ולא משהו שעומד על הפרק. הצוללת השישית מאוד נחוצה למדינת ישראל ואני מאוד מקווה שלא יהיו הרפתקאות לא נחוצות".

אביגדור ליברמן ביום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, צפוי להודיע לממשלה הבאה שצה"ל מעוניין לוותר על הצוללת האחרונה בסדרה ולחסוך בכך בין מיליארד לשני מיליארד שקלים וכוח אדם איכותי. אומדן הסכום תלוי בשער האירו בשנות בניית הצוללת ובעלות הקיום שלה בתקופת השירות שלה. הצוות שייחסך, ואשר לאחר שירות חובה וקבע קצר בצוללות נפלט משירות המילואים, נחוץ במערכים צבאיים איכותיים אחרים, דוגמת סייבר והגנה אווירית.

הצוללת שצה"ל מבקש לבטל את בנייתה נועדה להיות התשיעית מתוצרת מספנות טיסנקרופ והשישית בסדר הכוחות התת-ימי כששלוש הצוללות הראשונות יסיימו בזו אחר זו את מכסת חייהן ויוצאו מהשירות. כוכבי יגבש את עמדתו המנומקת בסיום עבודת מטה הכוללת את אגף התכנון במטכ"ל, את חיל הים ואת יחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל, שהוא גם ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון.

למימון התוכנית הרב-שנתית שמוביל כוכבי, "תנופה", נדרש גישור על פני פערים של מיליארדי שקלים בשנה. גמישותו התקציבית של צה"ל מוגבלת מאוד. תוכניות רכש של מערכות נשק אמריקניות ניתנות להסטה מסוימת בתוך מסגרת 40 מיליארדי הדולרים לעשור, שאושרה לקראת סוף ממשל אובמה, אך סיוע זה אינו מועיל בצד השקלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully