וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמלים וטרמיטים בכמויות ענק: "מתקפת" חרקים מעופפים ברחבי הארץ

27.10.2019 / 11:11

מזג האוויר החורפי הביא עמו לא רק משקעים, רוחות וברקים, אלא גם חרקים מעופפים בכמויות ענק בגוש דן ובשרון. "ממש הייתי צריכה להעיף חלק כדי להמשיך ללכת. זה היה די חריג", סיפרה תושבת השרון. "מדובר במעוף חיזור בלתי מזיק של חרקים", הסבירה מומחית בתחום

עריכה: טל רזניק

לאחר לילה סוער שעבר על ישראל, ברחבי הארץ נצפו הבוקר (ראשון) חרקים מעופפים בכמויות גדולות. "ברגע שיצאנו מהבית לכיוון הגן של הילדה התעופפו סביבנו חרקים מעופפים שנראים כמו עש, מאלה שעושים חורים בבגדים", אומרת נטע, תושבת שכונת רביבים בצפון תל אביב. "חשבתי שזה משהו מקומי אבל אחר כך, כל הדרך לעבודה במרכז תל אביב, בשדרות רוקח או אבן גבירול, עדיין ראיתי את הלהקות האלה. מוזר מאוד".

נטע הוסיפה כי "נזכרתי בסצנה מאייס ונטורה הבלש של בעלי החיים עם ג'ים קרי, שבו הוא נוסע עם הראש מחוץ למכונית ובסיום הנסיעה צריך להוציא מהפנים המון חרקים דבוקים. נראה לי שהרבה עש התדפק על הפנים של רוכבי קורקינט ממונע, אופנועים ואופניים היום בתל אביב. עוד סיבה לחבוש קסדה".

מורן, תושבת השרון אמרה כי "יצאתי מהבית בדרך לגן של הבת שלי והתעופפו להם מלא עשים שנתקעו בי. ממש הייתי צריכה להעיף חלק כדי להמשיך ללכת. זה היה די חריג".

עש בשמי תל אביב 27 באוקטובר 2019. אתר רשמי
חרקים מעופפים בתל אביב, הבוקר/אתר רשמי

"מה שתושבי ישראל רואים היום זהו 'מעוף כלולות' של נמלים וטרמיטים", מסבירה ד"ר נטע דורצ'ין מבית הספר לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב ואוצרת אוסף החרקים במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט.

"מדובר בנמלים וטרמיטים מכונפים שחיים בדרך כלל בקינים מתחת לאדמה והפגישה בין זכרים ונקבות לצורך הזדווגות נעשית בצורה כזו פעם בשנה. חשוב מאוד שזה יהיה מסונכרן בין כל המינים, שלא תהיה הזדווגות בין פרטים מאותו מין, לשמור על מגוון גנטי. לכל מין יש את ההתנהגות שלו ואת העונתיות שלו, אבל הרבה פעמים זה קורה אחרי גשם, ולכן אנחנו רואים את האירוע הזה עכשיו".

ד"ר דורצ'ין מסבירה שאין מה לחשוש מהתופעה: "זה יכול לקחת כמה שעות או כמה ימים והם לחלוטין לא מזיקים בשום צורה, הם פשוט מחפשים אחד את השני כדי להזדווג".

עוד בוואלה!

כוכבי צפוי להודיע לממשלה הבאה: צה"ל רוצה לוותר על הצוללת התשיעית

לכתבה המלאה
עש. ShutterStock
"מדובר בתופעת טבע מרהיבה". עש/ShutterStock

פרופ' בועז יובל מהמחלקה לאנטומולוגיה בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית בירושלים מסביר כי "מהמושבות מגיחים בעיקר זכרים מכונפים באלפיהם, ומספר קטן של מלכות צעירות. לאחר ההתגודדות וההזדווגות המלכות מאבדות את הכנפיים ומייסדות מושבות חדשות. הזכרים מתים תוך יום-יומיים. הנמלים אינן עוקצות ואינן מעבירות מחלות, אין סכנה לבריאות האדם בכלל", אמר פרופ' יובל, וסיכם: "מדובר בתופעת טבע מרהיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully