וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך צלילה: תושב עמק חפר בן 82 טבע למוות בסיני

יונתן פלד, בן 82 מקיבוץ מעברות, טבע למוות בראס אבו גלום בדהב. המחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ וקונסול ישראל בקהיר מסייעים בהעברת גופתו לישראל. בתו גליה כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אבא שלי האהוב, השראת חיי, איש השלום, הדעת והחלום - עזב את עולמנו"

יונתן פלד, בן 82 מקיבוץ מעברות, עמק חפר, טבע בסיני, 26 אוקטובר 2019. עיבוד תמונה
גופתו תועבר לישראל. יונתן פלד/עיבוד תמונה

יונתן פלד, בן 82 מקיבוץ מעברות שבעמק חפר, טבע אתמול (שישי) בראס אבו גלום בדהב שבסיני. המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ וקונסול ישראל בקהיר דודו בן כליפא מסייעים למשפחה, ומטפלים בהעברת גופתו לישראל.

חיים ווינגרטן, ראש אגף מבצעים בזק"א, סיפר: "מדובר במקרה קשה ומצער, אזרחים שהיו בחוף משו את הישראלי לאחר שטבע במהלך צלילה לחוף כשהוא ללא רוח חיים. מייד עם קבלת הדיווח יצרנו קשר עם משרד החוץ המשטרה וחברת הביטוח במאמצים לעזור ולסייע ככל הניתן למשפחה בכדי להביא את גופתו של המנוח לקבורה בישראל. מצאת השבת ממשיכים המאמצים בסיוע חדר המצב של משרד החוץ כדי לקבל את שחרור הגופה מבית החולים המצרי בסיני והבאתו לישראל דרך מעבר הגבול טאבה שבאילת".

ישראלים בסיני במהלך חופשת הפסח. דנה ירקצי, אתר רשמי
"מקרה קשה ומצער". סיני/אתר רשמי, דנה ירקצי

יונתן, ניצול שואה, נולד בהונגריה והגיע לקיבוץ מעברות בגיל 12. נשוי לחנה, אב לשלושה וסב לחמישה נכדים. "יונתן היה איש משמעותי בקיבוץ. היה איש שלום, פעל רבות לקידום שוויון וצדק, הקים את תנועת 'סדאקה-רעות' לדו-קיום, וגידל דורות של בני נוער ברוח זו", כתבה בתו גליה בעמוד הפייסבוק שלה, "במשך שנותיו בקיבוץ שימש בין היתר מזכיר הקיבוץ. היה חקלאי, אחד מהראשונים שגידלו אננס בישראל. במשך תקופה היה מחנך בבית הספר 'רמות חפר'. אהב מאוד ללמוד". בתו המשיכה וספדה לו: "אבא שלי האהוב, השראת חיי, איש השלום, הדעת והחלום - עזב את עולמנו אתמול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully