וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק, גרעין ומחצבים: פוטין אירח פסגה היסטורית עם מנהיגי אפריקה

נשיא רוסיה אירח מנהיגים ונציגים מכל רחבי היבשת, והציע להם עזרה ללא תנאים, "בניגוד למדינות המערב הנצלניות". מוסקבה העמיקה את קשריה עם אפריקה בשנים האחרונות, תוך הזרמת נשק וסיוע ביטחוני. "רובים פותחים הרבה יותר דלתות מאשר חמאה"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

פוטין אמר כי מדינות אפריקה הפכו ל"אחד מעמודי התווך החשובים ביותר בעולם הרב-קוטבי". נשיא רוסיה, שמבקש להרחיב את השפעתה של ארצו, אמר כי על מוסקבה ומדינות היבשת לחזק את שיתוף הפעולה ביניהן במאבק בקיצוניות. לדבריו, העמקת היחסים הכלכליים והביטחוניים עם היבשת היא בין המטרות החשובות ביותר במדיניות החוץ של מוסקבה.

במהלך הפסגה בעיר שלחופי הים השחור, שנפתחה אתמול, דנו המנהיגים בכל הנושאים - החל מטכנולוגיה גרעינית ועד לכריית מחצבים - אבל בשוליה בלטו חברות הנשק. רוסיה היא אחת מספקיות הנשק והציוד הצבאי המרכזיות של היבשת, ויצואני הנשק המקומיים מקווים שהפסגה הרוסית-אפריקנית הראשונה אי-פעם תחזק את עסקיהם באפריקה.

"כמובן שנרצה להרחיב את הנוכחות שלנו שם", אמר מנכ"ל תאגיד הנשק "רוסובורונאקספורט", אלכסנדר מיכאייב, לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא אמר כי מדינות אפריקה מהוות כ-40% מכלל ההזמנות הקיימות כיום. כל 54 המדינות מיוצגות בפסגה, חלקן על ידי מנהיגיהן, כמו נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי וראש ממשלת אתיופיה וחתן פרס נובל לשלום, אביי אחמד.

לדבריו, העסקאות הביטחוניות יובילו ליותר הזדמנויות עסקיות בתחומים הלא צבאיים, כמו במיזמי תשתיות ובחיפושים גיאולוגיים. "מאוד חשוב להראות את יכולותיה של רוסיה כיום", אמר. "לא רק בתחום הצבאי".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוזה ונציגים נוספים במהלך תמונה משותפת במסגרת ועידת רוסיה-אפריקה בסוצ'י, רוסיה 24 באוקטובר 2019. רויטרס
מעמיק את דריסת הרגל ביבשת. פוטין ומנהיגי אפריקה בסוצ'י, היום/רויטרס

במהלך המלחמה הקרה, העניקה ברית המועצות סיוע כלכלי וצבאי אדיב למדינות רבות ביבשת במסגרת היריבות העולמית שלה עם ארצות הברית. עם קריסת הגוש הסובייטי ב-1991 ירדה קרנה של מוסקבה, אולם פוטין הגביר בשנים האחרונות את מאמציו לחזק את הקשרים עם היבשת שבה יש גם לסין נוכחות מוגברת בעוד שארצות הברית מאבדת מאחיזתה.

מומחים מסבירים כי רוסיה משתמשת בשילוב של יצוא כלי נשק ומומחיות ביטחונית כדי להגדיל את דריסת הרגל שלה באפריקה. "רובים פותחים הרבה יותר דלתות באפריקה עבור הקרמלין מאשר חמאה", אמר פול סטרונסקי, עמית בכיר במכון קרנגי לשלום בינלאומי.

בין היתר, רוסיה וניגריה חתמו על הסכם שבמסגרתו תספק מוסקבה 12 מסוקי תקיפה מדגם Mi-35 לניגריה. זאת, לפי גורם בכיר בשירות הפדרלי לשיתוף פעולה צבאי-טכני, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות RIA. בנוסף לכך, אתיופיה הסכימה לרכוש מערכות טילי "פנציר" ומנהיג הרפובליקה המרכז-אפריקנית, פאוסטין-ארצ'נז' טודרה ביקש אתמול מפוטין להרחיב את הסיוע הצבאי לארצו. כמו כן, נשיא נמיביה האג גיינגוב אמר לנשיא רוסיה כי ארצו מעוניינת להיעזר במומחיות הצבאית הרוסית.

עוד בוואלה!

השף של פוטין שיצא לכבוש את אפריקה

לכתבה המלאה
אישה בוחנת רובה צלפים מסוג קלצ'ניקוב במהלך ועידת רוסיה-אפריקה בסוצ'י, רוסיה 24 באוקטובר 2019. רויטרס
אחת ממשתפות הכנס בוחנת כלי נשק רוסיים בתערוכה/רויטרס

המשתתפים הרוסים והאפריקנים השתתפו במגוון תערוכות, שבהן הם יכלו לאחוז כלי נשק, להצטלם או לבחון קטלוגים של כלי נשק שתורגמו לצרפתית ולפורטוגזית, שתיים מהשפות הנפוצות ביבשת. בנוסף לכך, הוצגו מערכות לזיהוי פנים.

לפי רוסובורונאקספורט, 20 מדינות עובדות כיום עם רוסיה, בעסקאות ששווין מוערך ב-12 מיליארד דולר. רק השנה תשע מדינות שונות ביבשת עומדות לקבל כלי נשק רוסיים, בעיקר מטוסי קרב, מערכות טילי "באק" ו-S-300. כרבע מכלל מסוקי הקרב ביבשת הם רוסיים.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי במהלך ועידת רוסיה-אפריקה בסוצ'י, רוסיה 24 באוקטובר 2019. רויטרס
פוטין וא-סיסי בסוצ'י/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully