וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כליאת המשפחה בחווה בהולנד: "האב תכנן להקים כת"

בכלי תקשורת בהולנד דווח כי בן ה-67 השתייך בעבר לתנועה הדתית שמאמיניה מכונים "המוניס", וכי הוא כלא את חמשת ילדיו בחדרון סודי בחווה מבודדת. בהצהרת המשטרה נמסר כי "אמונה בדתות מסוימות" מובילה את חקירת המקרה

חווה ברווינרוולד, הולנד, 15 באוקטובר 2019. רויטרס
"פגיעה בבריאותם של אחרי". החווה בה נמצאו בני המשפחה/רויטרס

אב משפחה שהוחזקה כמעט עשור בחדרון סודי בחווה מבודדת בהולנד, השתייך בעבר ל"כנסיית האיחוד" של סאן מיאנג מון, דת מודרנית שנויה במחלוקת המוגדרת ככת, וניסה לפתח כת משל עצמו - כך דווח בכלי תקשורת בהולנד. המשטרה אמרה כי הגבר בן ה-67 שלא זוהה על ידיה, נקרא על ידי התנועה הדתית שמאמיניה מכונים "המוניס", חריט יאן ואן דורסטן, והוא נעצר אתמול בחשד "לשלילה לא חוקית של חירות ובפגיעה בבריאותם של אחרים והלבנת הון".

על פי הרשויות במדינה, חמישה אחים צעירים אותרו בחווה שבמחוז דרנת'ה, לאחר שאח נוסף, הבן הבכור שהזדהה בשם יאן, הזמין בירה בפאב בעיירה סמוכה וסיפר כי ברח מהמקום שבו הוחזק.

בהצהרת המשטרה נמסר כי "אמונה בדתות מסוימות" מובילה את חקירת המקרה. "יש לנו סיבה להאמין שהאנשים לא שהו במקום מתוך רצונם החופשי. המצב דורש גישה זהירה ותשומת לב לטיפול במבוגרים ובצעירים שנמצאו", נכתב בהצהרה.

חווה ברווינרוולד, הולנד, 15 באוקטובר 2019. רויטרס
"אנשים לא שהו שם מרצונם החופשי. החווה בה נמצאו בני המשפחה, הולנד/רויטרס

חמשת הצעירים שגילם נע בין 25-18, טענו שהם אחים ולדבריהם האיש הבוגר שנחשד כי כלא אותם היה אביהם.

בנוסף לאב נעצר גם דייר החווה, גבר בן 58 המזוהה על ידי הכת כג'וזף ברונר. בדיון שנערך אמש בעניינו בבית המשפט, הוא הואשם באישומים דומים לאלה של האב ומעצרו הוארך בשבועיים. "אנו מתמודדים עם מצב חריג", הצהירה המשטרה לאחר הדיון.

לפי בעלי הבר שאליו הגיע יאן, הוא חשף בפניו שהוא נמצא במנוסה וזקוק לעזרה. "התקשרנו למשטרה", סיפר כריס ווסטרביק לתחנת טלוויזיה מקומית. הוא אמר כי הנער הזמין חמש כוסות בירה ושתה אותן. "היה לו שיער ארוך, זקן מלוכלך, בגדים ישנים והוא נראה מבולבל. הוא אמר שהוא מעולם לא היה בבית הספר, ושהוא לא ביקר אצל הספר במשך תשע שנים".

"אגודת רוח הקודש לאיחוד הנצרות בעולם" הוא שמה המלא של הדת מודרנית, שהוקמה בשנת 1954 בקוריאה הדרומית. המאמינים בדת מפוזרים ברחבי העולם והערכות למספרם נעות בין 250 אלף לשלושה מיליון. כמו כן היא מפורסמת בחתונותיה ההמוניות. בהצהרה שפורסמה על ידי אנשי הכת בניו יורק נמסר כי הקהילה "נבהלה מאוד לשמוע על המשפחה המוחזקת בתנאים לא אנושיים בחווה בהולנד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully