וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-9 למבצע הטורקי בסוריה

הסכם הפסקת אש למשך 120 שעות נחתם בין הצדדים בתיווך אמריקני. מפקד הכוחות הכורדיים בסוריה אמר כי יעשו הכל על מנת שההסכם יצליח

אזרחים בתל אבייד שבסוריה לאחר תקיפת הצבא הטורקי בעיירת הגבול, 16 באוקטובר 2019. רויטרס
אזרחים בתל אבייד שבסוריה לאחר תקיפת הצבא הטורקי בעיירת הגבול, 16 באוקטובר 2019/רויטרס
  • 23:23/ארדואן: הסכם ארה"ב-טורקיה יקדם שלום ויציבות באזור

    נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן אמר כי הסכם הפסקת האש שקבעו ארצות הברית וטורקיה בסוריה יקדם את השלום והיציבות באזור. זאת לאחר שמפקד הכוחות הכורדיים בסוריה מזלום קובאני אמר כי הם מקבלים את הסכם הפסקת האש וכי יעשו ככל שביכולתם כדי לגרום לו להצליח.

  • 23:39/מזכ"ל האו"ם: מברך על המאמצים למנוע הסלמה בסוריה

    מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בירך על המאמצים שנעשו כדי למנוע הסלמה בצפון מזרח סוריה ולהגן על האזרחים. עוד אמר גוטרש כי יש עדיין דרך ארוכה לעשות כדי להשפיע על המשבר שמתחולל בסוריה.

  • 22:37/יועץ בכיר של אסד: הסכם הפסקת האש הוא מעורפל

    יועץ בכיר לנשיא סוריה באשר אסד אמר כי ההסכם שנקבע בין טורקיה וארצות הברית להפסקת האש במדינה הוא מעורפל - כך דווח ברשת "אל-מיאדין". זאת לאחר דווח כי הכוחות הכורדיים סירבו לקבל את הפסקת האש שנקבעה. עוד אמר יועצו של אסד כי צעדים חשובים נלקחו עד כה עם הכורדים, אך הדגיש כי לא כל הבעיות צריכות להיפתר בפעם אחת.

  • 22:07/הכוחות הכורדים קיבלו את הפסקת האש

    הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בהובלת הכורדים (SDF) הודיעו כי הם מקבלים את הסכם הפסקת האש, זאת אף על פי לאחר שזמן קצר לפני כן הודיעו כי לא יכבדו אותו.

  • 20:38/ארה"ב וטורקיה הסכימו על הפסקת אש בסוריה

    סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס הכריז כי הושגה הפסקת אש בצפון-מזרח סוריה. פנס הכריז על כך במסיבת עיתונאים שנערכת בשעה זו, בתום פגישתו עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. "כל הפועלות הצבאיות של טורקיה בסוריה יופסקו", אמר פנס. "המבצע יחדול, והכוחות הכורדיים יאובטחו", הוסיף.

  • 20:34/טראמפ: "חדשות טובות מטורקיה, חייהם של מיליונים ינצלו"

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה לנשיא טורקיה בתום פגישתו הערב עם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס. בציוץ בטוויטר הודיע טראמפ על "חדשות טובות מטורקיה. חייהם של מיליונים ינצלו". עם זאת, הוא לא ציין מהן ההבנות שהושגו בפגישה. בלשכת הנשיאות של טורקיה מסרו כי הם השיגו את מה שהם רצו להשיג מהשיחות.

  • 20:18/ארה"ב: תוגש הצעת חוק להרחבת הסנקציות על טורקיה

    סנאטורים בארצות הברית הודיעו שיגישו הצעת חוק להרחבת הסנקציות שהטילה ארצות הברית על טורקיה, בעקבות המבצע בסוריה. הצעת החוק של הסנאט, מכוונת נגד פקידים טורקים ותעניק סמכות להטיל עיצומים נגד רכישת מערכת ההגנה האווירית S-400 מרוסיה. הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם טען כי תהיה תמיכה דו-מפלגתית חזקה בהצעת החוק.

  • 18:51/רוסיה ואיראן: מוכנים לסייע בשיחות בין טורקיה לסוריה

    שרי החוץ של רוסיה ואיראן, סרגיי לברוב ומוחמד ג'וואד זריף, אמרו כי מוסקבה וטהראן מוכנות לסייע בדיאלוג בין הרשויות בטורקיה לבין אלו שבסוריה. זאת ברקע המבצע הצבאי של אנקרה בצפון מזרח סוריה נגד הלוחמים הכורדים. עוד ציינו שרי החוץ כי קבעו את הדברים לאחר שיחת טלפון והוסיפו כי הם מוכנים לסייע גם בשיחות בין הכורדים לרשויות בסוריה.

  • 18:26/הפרלמנט האירופי: לאמץ יחד סנקציות נגד טורקיה

    נשיא הפרלמנט האירופי דיוויד סאסולי אמר כי האיחוד האירופי צריך לאמץ יחד את הסנקציות נגד טורקיה. זאת ברקע המבצע של טורקיה בצפון-מזרח סוריה נגד הכורדים. בנוסף לכך, הוסיף סאסולי כי חברי האיחוד צריכים להשעות את כל השיחות עם אנקרה.

  • 16:35/הכורדים ביקשו הפסקת אש הומניטרית בעיר ראס אל-עין

    הרשויות באוטונומיה הכורדית בצפון סוריה ביקשו הפסקת אש הומניטרית לפינוי פצועים והרוגים מהעיר ראס אל-עין בצפון סוריה, לאחר שלדברי הכורדים, תושבי העיר נותרו לכודים בה במהלך המתקפות של הצבא הטורקי בימים האחרונים.

  • 16:34/אסד: נגיב לאגרסיביות מצד טורקיה בכל אזור בסוריה

    נשיא סוריה באשר אסד אמר כי יגיב לכל אגרסיבות מצד טורקיה בשטח של מדינתו. זאת לאחר שדווח בסוריה כי 300 אלף אנשים נעקרו מבתיהם בצפון המדינה, מאז שהחלו ההתקפות מצד אנקרה. עוד אמר אסד כי התגובה תעשה בכל דרך לגיטימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully