וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-8 למבצע הטורקי בסוריה

ארדואן לא עוצר את המתקפה נגד הכורדים למרות הסנקציות האמריקניות ולחץ הקהילה הבינלאומית. בית הנבחרים של ארה"ב גינה את החלטת טראמפ לסגת מסוריה

חיילים טורקים מתכוננים לכניסה לסוריה, מחוז גזיאנטפ 15 באוקטובר 2019. AP
חיילים טורקים מתכוננים לכניסה לסוריה, מחוז גזיאנטפ 15 באוקטובר 2019/AP
  • 23:37/בית הנבחרים של ארה"ב גינה את ההחלטה לסגת מסוריה

    בית הנבחרים של ארצות הברית גינה היום את החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ להסיג עם הצבא האמריקני מצפון סוריה. בית הנבחרים הצביע על ההחלטה שהכורעה ברוב של 354 בעד הגינוי לעומת 60 נגד. עשרות רפובליקנים ממפלגתו של טראמפ הצטרפו לרוב הדמוקרטי שהיו בעד הגיוני.

  • 22:23/ארדואן ייפגש עם פוטין ברוסיה בשבוע הבא

    נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן ייסע למוסקבה וייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשבוע הבא - כך נמסר היום מלשכת הנשיא באנקרה. זאת לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלח איום לארדואן ואמר כי הסנקציות על טורקיה יהיו הרסניות אם פגישתו עם סגן הנשיא מייק פנס תיכשל.

  • 21:31/הכוחות הסוריים הדמוקרטיים תקפו טנקים של טורקיה

    הכוחות הסוריים הדמוקרטיים תקפו שני טנקים של צבא טורקיה בכפר אבו סירה הסמוך לגבול סוריה-טורקיה. על פי דיווחי הכוחות בהובלת מיליציות כורדיות, צבא טורקיה נסוג בעקבות התקיפה שנמצא כעת בשליטתם.

  • 21:00/כוחות הקואליציה של ארה"ב נסוגו מערים נוספות

    כוחות הקואליציה של ארצות הברית עזבו את הערים א-רקה, טאבקה ועמדה בעיירת הגבול כובאני, כחלק מנסיגת כוחותיה מצפון סוריה.

  • 20:51/טראמפ: המיליציה הכורדית "PKK" גרועה יותר מדאעש

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען הערב כי מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), היא יותר גרועה מארגון המדינה האיסלמית (דאעש). טורקיה טוענת כי המפלגה שנמצאת ברשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית והאיחדו האירופי, קשורה למיליציה הכורדית "YPG" שפועלת בצפון סוריה.

  • 20:48/טראמפ: אם שיחת פנס וארדואן תיכשל יהיו סנקציות הרסניות

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר כי אם פגישתם של סגנו מייק פנס ונשיא טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן, תיכשל יהיו סנקציות הרסניות על טורקיה. עוד אמר כי הוא מקווה שטורקיה וסוריה יפתרו את הדברים בעצמם והוסיף "אולי הם יתווכחו על זה אולי הם יאבקו על זה".

  • 20:23/נשיא איטליה: המבצע בסוריה עלול לפנות מקום לדאעש

    נשיא איטליה סרג'ו מטרלה אמר כי ממשלתו מודאגת מהמבצע הצבאי של טורקיה בסוריה וכי הוא שוחח על הנושא בפגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן. עוד אמר מטרלה במסיבת העיתונאים כי המבצע עלול לפנות מקום לצמיחה מחדש של ארגון המדינה האיסלמית (דאעש).

  • 19:45/מועצת הביטחון של האו"ם: חוששים ממשבר הומניטרי

    מועצת הביטחון של האו"ם הביעה חשש מהמצב ההומניטרי בצפון-מזרח סוריה ומבריחת לוחמי המדינה האסלאמית (דאעש).

  • 18:20/טראמפ: אין בעיה שסוריה תקבל סיוע מרוסיה

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי זה בסדר מבחינתו שסוריה תקבל סיוע מרוסיה לפתרון המצב שנוצר שבצפון המדינה בשל המבצע של טורקיה. עוד הוסיף טראמפ כי הכורדים הם "אינם מלאכים".

  • 18:06/פומפאו צפוי להגיע מחר לישראל ולהיפגש עם נתניהו

    שר החוץ האמריקני מייק פומפאו צפוי להגיע מחר לישראל ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. פומפאו יגיע לישראל לאחר ביקור בטורקיה, ובמוקד השיחות יעמוד המצב בסוריה. דבר הביקור פורסם לראשונה בחדשות 13.

  • 17:39/פומפאו: ארדואן אחראי לחוסר היציבות באזור

    שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר כי נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אחראי לחוסר היציבות באזור. את הדברים אמר בריאיון לרשת פוקס, לקראת יציאתו לאנקרה לשיחות עם בכירים בממשלה על המבצע נגד הכורדים בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully