וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה חצי עקרב וחצי עכביש? הייצור המוזר שתועד בדרום אפריקה

25.10.2019 / 0:04

פדרו גוס, תייר בריטי שטייל בפארק במדינה, תיעד ייצור נדיר ביותר וגם די מפחיד שטורף ייצורים קטנים ממנו. אז מה זה באמת והאם ניתן לפגוש אותו גם בישראל?

פדרו גוס, תייר בריטי בן 18 שטייל בפארק הלאומי Royal Natal בדרום אפריקה, לא האמין למראה עיניו גששנתקל בייצור בלתי מזוהה משתכשך לו בחול ונע במהירות עצומה. בוידאו שתוכלו לראות כאן, הייצור שנראה כמו חצי עקרב וחצי עכביש, מצוייד בשמונה רגליים וניסה לטמון את עצמו בחול. על פי הרגליים שלו נוצר הרושם שמדובר בעכביש, אבל הראש האדום וגופו הגדול נראים יותר כמו עקרב.

עכביש עקרב. צילום מסך
זה עכביש או עקרב?/צילום מסך

"התנועה שלו היתה מהירה מאוד והוא שינה כיוון כל הזמן", אמר פדרו, "בהתחלה כשראיתי אותו הוא חפר בור עם הראש שלו ודחף את עצמו עם הרגליים האחוריות. בהתחלה חשבתי שזה עכביש עם מראה של עקרב, אבל אחרי מבט קרוב יותר לא היה לי מושג מה זה הייצור הזה".

אסטרי לירוי, אחד המנהלים במועדון העכבישים של דרום אפריקה, הסביר: "זה למעשה יצור ששייך למשפחת העכשובאים ונקרא בין היתר עכביש גמל, עכביש רוח או עכביש שמש. אבל האמת היא שהוא לא עכביש ולא עקרב. מדובר בטורף פראי, קטן ודי אגרסיבי עם מטבוליזם גבוה שמאלץ אותו לאכול הרבה, כך שהם הוא יזהה ייצור קטן ממנו הוא ינסה לאכול אותו. זה אומר שהטרף שלו לא מבוסס רק על חרקים, אלא גם בעלי חוליות קטנים".

ככה זה נראה

על פי ויקיפדיה "העכשובים מרתיעים בני אדם בעיקר בגלל גודלם, מהירותם, התנהגותם התזזיתית והעובדה שכאשר הם חשים מאויימים, הם זוקפים את פלג גופם הקדמי, מרימים את בחניניהם למעלה ומשמיעים קול חריקה באמצעות חיכוך לסתותיהם זו בזו. נשיכתם מכאיבה ויכולה לגרום לצלקת או לפצע גדול, אך הם אינם ארסיים ואינם נחשבים מסוכנים לבני אדם. העכשובאים הם טורפים ולא יהססו לתקוף כל טרף מתאים בו הם נתקלים. לסתותיהם (כליצרות) משוננות, חדות כסכין וחזקות. הם מועילים מכיוון שהם מחסלים מזיקים כגון עקרבים, עכברים וחרקים. הגדולים שבהם אף מסוגלים לטרוף זוחלים, ציפורים ומכרסמים קטנים.

העכשובאים הם יצורים שעירים המתאפיינים בצבע חום צהבהב ובחלק מהאזורים גם בצבע שחור. בטנם מאורכת ורגליהם האחוריות ארוכות משאר הרגליים. בישראל, הגדולים שבהם מגיעים לגודל של כ-7 ס"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully