וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איש מודיעין נאשם בהדלפת מידע מסווג לעיתונאיות

10.10.2019 / 13:05

משרד מהמשפטים הודיע כי מומחה למאבק בטרור מסוכנות המודיעין ההגנתית העביר פרטים כל תכניות נשק של מדינות זרות לשתי כתבות. זהו המקרה השישי שעוסק בהדלפת מידע לעיתונאים שנחקר מאז תחילת כהונתו של טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

מומחה למאבק בטרור בסוכנות המודיעין ההגנתי של ארצות הברית נעצר אתמול (רביעי) באשמה שהדליף מידע מסווג על מערכות נשק של מדינה זרה לשני עיתונאים - כך הודיע משרד המשפטים במסמכים שהגיש לבית משפט פדרלי.

לפי כתב האישום, שהוגש בבית משפט פדרלי בווירג'יניה, המידע שהעביר השנה ובשנה שעברה הנרי קייל פרז בן ה-30 לעיתונאים הופיע בלפחות שמונה כתבות שונות. ה-FBI אמר כי שני העיתונאים שלהם הדליף את המידע היו עמיתים, ואחת מהם ככל הנראה הייתה בקשר רומנטי אותו. אותן ידיעות התבססו על חמישה דוחות מודיעיניים שונים שפורסמו בין מרץ ליוני אשתקד.

זהו המקרה השישי שבו הרשויות הפדרליות חוקרות הדלפת מידע מסווג בתוך קצת יותר משנתיים. ממשל טראמפ החל עוד ב-2017 במאמצים נגד ההדלפות, שהובלו על ידי התובע הכללי דאז ג'ף סשנז.
המקרה הראשון היה קשור לריאליטי ווינר, אנליסט מודיעין לשעבר שהעביר דוח על ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 לאתר החדשות Intercept. מקרה דומה נוסף מוקדם יותר השנה היה קשור לאנליסט המודיעין לשעבר דניאל אוורט הייל, שהואשם גם בהדלפת מידע לאאתר הקשור לתוכנית המל"טים של ארצות הברית.

עד לפתיחת ההליכים נגד ווינר, איש לא הואשם בהדלפת מידע מסווג מאז 2013. "החוקרים והתובעים שלנו ברחבי המדינה ימשיכו להקדיש זמן למקרי הדלפה לתקשורת על מנת להגן על ארצנו מפני האיום הנשקף מגורמים בקהילת המודיעין שמפרים באופן נדיר את שבועתם" אמר ג'ון דמרס, ראש האגף לביטחון לאומי במשרד המשפטים בשיחה עם כתבים אתמול, שבה נחשפו האישומים נגד פרז.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך מענה לשאלות כתבים בבית הלבן 10 באוקטובר 2019. רויטרס
מנסה להיאבק בהדלפות שהביכו את ממשלו. טראמפ/רויטרס

במהלך החקירה, ה-FBI גילה כי פרז עקב אחרי הרשימה בטוויטר של אחד הכתבים, וכי הוא חלק כתובת מגורים עם העיתונאית מאוגוסט 2017 עד אוגוסט שעבר. העיתונאית מכונה בכתב האישום "עיתונאי 1". משרד המשפטים לא חשף את זהות שני העיתונאים אך אמר כי הם עבדו בשני כלי תקשורת שונים שנמצאים בבעלות משותפת.

לפי הציוצים שהוזכרו במסמכים שהוגשו לבית המשפט, אותה עיתונאית היא אמנדה מקיאס, כתבת לביטחון לאומי ברשת CNBC. בנוסף לכך, הוזכרו ציוצים המצביעים על כך שהעיתונאית השנייה היא קורטני קיוב, כתבת לביטחון לאומי ברשת NBC. שתי הרשתות נמצאות בבעלות "קומקסט". מקיאס כתבה כמה ידיעות באותה תקופה, חלקן יחד עם קיוב, שעסקו בכלי נשק של מדינות זרות, כמו סין ורוסיה. אף אחת מהן לא נאשמת בעבירה על החוק, והן טרם הגיבו בנושא. ב-NBC סירבו להגיב.

ה-FBI אמר כי בשנה שעברה, "עיתונאי מספר 1" התקשרה לפרז. למחרת, הוא התחיל לחפש דוח מודיעני שעסק בנושאים שלא קשורים לעבודתו. שבעה ימים לאחר מכן, העיתונאית שלחו הודעה ישירה בטוויטר, שבה שאלה אם הוא יוכל לשוחח עם "עיתונאית מספר 2", שהיא בכירה וותיקה יותר ממנה. הוא השיב כי הוא מוכן לעשות זאת כדי לעזור לה "להתקדם" בקריירה שלה. עוד טענו ב-FBI כי רישומי שיחות הטלפון שלו הראו כי הוא התקשר איתן פעמים רבות, כולל ביום שבו פורסמה כתבה שהכילה מידע מסווג מאותם דוחות מודעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully