וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן קורא להדחת טראמפ: "הפר את שבועתו כנשיא"

10.10.2019 / 6:51

סגן הנשיא לשעבר והמתמודד במרוץ הדמוקרטי בהווה, הנמצא גם במוקד "אוקראינה-גייט", הביע תמיכה בהליך ההדחה של הנשיא המכהן בשל הפרשה: "בסירוב להיענות לחקירת הקונגרס, הוא כבר הרשיע את עצמו". טראמפ תקף בחזרה: "כל כך פתטי, לא עשיתי שום דבר רע"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר והועמד בפריימריז הדמוקרטיים, ג'ו ביידן, קרא להדחה של הנשיא דונלד טראמפ, שעשוי להיות יריבו בבחירות 2020. שמו של ביידן נקשר בשערוריה הנוכחית בממשל הנוגעת להתנהלותו של הנשיא מול אוקראינה, לאחר שהאחרון על פי דיווחים ביקש ממבת בריתה של וושינגטון לחקור את בנו של ביידן.

במהלך עצירת הקמפיין בניו המפשייר, המועמד המוביל במרוץ הדמוקרטי תקף את טראמפ. "במילותיו ומעשיו, הנשיא טראמפ האשים את עצמו. בעצירת הצדק, בסירוב להיענות לחקירת הקונגרס, הוא כבר הרשיע את עצמו", אמר ביידן, "לעיני כל העולם ואזרחי ארצות הברית, דונלד טראמפ הפר את שבועת הנשיא, בגד באומה וביצע פעולות שמצדיקות הדחה. כדי לשמר את החוקה שלנו, הדמוקרטיה שלנו, ההגינות הבסיסית שלנו, עליו להיות מודח".

הנשיא לא איחר להגיב, וכבר בזמן אמת צייץ בטוויטר תשובה, תוך שימוש באחד מכינויי הגנאי שהדביק לביידן. "כל כך פתטי לראות את ג'ו ביידן המנומנם, שיחד עם בנו האנטר, ולרעתו של משלם המסים האמריקני, לקח מלפחות שתי מדינות מיליוני דולרים - קורא להדחתי, ואני לא עשיתי שום דבר רע", צייץ.

המועמד לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך פורום בלאס וגאס, ארה"ב 2 באוקטובר 2019. רויטרס
תקף את הנשיא. ביידן, בשבוע שעבר/רויטרס

בית הנבחרים בעל הרוב הדמוקרטי החל בהליך ההדחה נגד טראמפ בחודש שעבר בגין ניסיונותיו לגרום לנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי לחקור את ביידן ובנו, שעמד בראש חברת גז אוקראינית. למרות האשומותיו של טראמפ, אשר הוטחו מבלי להציג הוכחה שביידן היה מעורב בעסקאות לא חוקיות באוקראינה, צצו סימנים מעטים בלבד לכך שהפרשה פגעה בסיכוייו של ביידן במרוץ למועמדות הדמוקרטית לנשיאות. סקרי דעת קהל מראים שהתמיכה בביידן נותרה יציבה.

ביום שלישי הכריז הבית הלבן על סירובו לשתף פעולה עם ההליך, ותיארו אותו כניסיון מפלגתי לפגוע בנשיא. שלוש ועדות הקונגרס המובילות את החקירה שוקדות על הסידורים האחרונים על מנת לשמוע את איש הביון שחשף את הפרשה במהלך החקירה. זו מתמקדת בשאלה האם טראמפ השתמש בסיוע האמריקני שאושר על ידי הקונגרס לאוקראינה כדי ללחוץ על זלנסקי כדי לפתוח בחקירה. עד כה, טראמפ מכחיש כי עשה משהו שאינו חוקי.

עוד בוואלה!

"פסול מבחינה חוקתית": הבית הלבן דוחה את ניסיון ההדחה נגד טראמפ

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 8 אוקטובר 2019. רויטרס
טראמפ בבית הלבן, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully