וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: העיתונאית הרוסיה שנעצרה בטהראן - שוחררה

יוליה יוזיק נעצרה על ידי משמרות המהפכה בתחילת החודש, ועל פי הפרסומים הראשונים בפרשה נטען כי היא חשודה בריגול למען ישראל. בטהראן הכחישו זאת וטענו היא עוכבה בשל "הפרת אשרת הכניסה" עמה הגיעה לאיראן. בשגרירות הרוסית באיראן מסרו כי נמצאת בדרכה לרוסיה

העיתונאית יוליה יוזיק, נעצרה באיראן בחשד לריגול עבור ישראל. 4 באוקטובר 2019. אתר רשמי
"מרגישה נורמלי". יוזיק/אתר רשמי

העיתונאית הרוסייה יוליה יוזיק, שנעצרה באיראן בסוף החודש שעבר ודווח בתחילה כי היא חשודה בריגול למען ישראל - שוחררה ממעצרה, כך דווח הלילה (חמישי) בסוכנות הידיעות ספוטניק. בשגרירות רוסיה בטהראן אמרו כי היא נמצאת בדרכה לרוסיה, לאחר שהמריאה בשעות הלילה המוקדמות. בהודעה שפרסמה השגרירות בטלגרם נכתב כי יוזיק בריאה. "היא מרגישה כרגיל", כתב דובר השגרירות.

מוקדם יותר השבוע הכחישה איראן כי העיתונאית נעצרה באשמת ריגול. דובר מטעם הממשלה האיראנית מסר ביום שני כי היא עוכבה בשל "הפרת אשרת הכניסה" עימה הגיעה. עוד הוסיף הדובר, עלי רביאי, כי "הרשויות בוחנות את המקרה של יוזיק".

דבר מעצרה של יוזיק על ידי משמרות המהפכה בטהראן פורסם לפני כשבוע. היא עבדה במשך כמה שנים ככתבת בטהראן, והוזמנה לשם לפני זמן מה על ידי גורם בלתי ידוע. בעלה לשעבר אמר לסוכנויות ברוסיה כי יוזיק הגיעה לטהראן לפני כארבעה ימים. "דרכונה נלקח כשהיא הגיעה לאיראן. כעבור כמה ימים אנשי משמרות המהפכה פרצו לחדר המלון שבו שהתה, עצרו אותה והאשימו אותה בריגול עבור ישראל. אמה סיפרה כי שוחחה עמה לזמן קצר בטלפון, וכי היא חוששת מעונש מאסר כבד".

בתה של יוזיק כתבה בפייסבוק כי אמה ידעה כי "מקרה מסוג זה יכול להתרחש באיראן, אך החליטה בכל זאת להגיע למדינה". יוזיק, שעבדה עבור כמה סוכנויות ידיעות והוצאות ספרים ברוסיה העלתה לחשבון האינסטגרם במהלך השבוע תמונות מטהראן וכתבה כי היא מרוצה מזמנה במדינה.בעקבות הפרשה, שגריר איראן ברוסיה זומן לבירור במשרד החוץ. זאת, "במטרה להבהיר את נסיבות התקרית ולהבטיח את זכויותיה של האזרחית הרוסיה", נמסר מטעם משרד החוץ הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully