וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מדהים: החתול הנדיר ביותר בעולם מתחבא בין העצים

26.10.2019 / 0:14

האם תוכלו לגלות היכן נמצא נמר האמור, טורף שנמצא בסכנת הכחדה חמורה וחי בטבע רק במזרח רוסיה? בתיעוד מדהים בשמורת טבע הוא נראה מתחבא בין העצים, כחלק מטקטיקת ההשרדות שלו

עוד חיות שמסתתרות בטבע

בסרטון - עוד חיות שמסתתרות בטבע - האם תמצאו אותן?

התיעוד הבא מציג את אחד החתולים הגדולים הנדירים ביותר בעולם, נמר האמור, כשהוא אורב לטרף בטבע. החיה הנדירה צולמה בשמורת הטבע "ארץ הנמרים" שבמזרח רוסיה, פארק לאומי שהוקם על ידי הקרמלין כדי להגן על מינים נדירים של החיות. התמונה מראה אזור טבע עם ענפים רבים עם עלים שכבר מושפעים מהסתיו. הטורף משתלב בצורה נפלאה בין העצים, במה שהופך את התמונה למהממת. הדבר הבולט ביותר פה היא יכולת ההסוואה של הנמר, בזכות פרוותו - פרווה של נמרי האמור הינה העבותה ביותר מבין פרוות הנמרים וצבעה קרם חיוור.

למרבה הצער, הפרווה המרהיבה הזו תרמה רבות להפיכת הנמר לנדיר באופן חריג. על פי ויקיפדיה, נמר האמור חי בטבע "אך ורק באזור שמהרי סיחוטה-אלין שבמזרח הרחוק הרוסי ועד להרים הצפוניים של חצי האי הקוריאני, באזור הנהר אמור. סכנת ההכחדה המרחפת מעל נמר אמור חמורה למדי: אוכלוסייתו העולמית של המין מוערכת ב-34-25 נמרים בלבד בטבע ו-290 נוספים נמצאים בגני חיות באירופה, ברוסיה ובארצות הברית. הרס אזור המחיה הטבעי ותעשיית הפרוות הם מהסיבות להידלדלות אוכלוסיית נמרי אמור בטבע. כתוצאה מכך מסווג נמר זה בסכנת ההכחדה החמורה ביותר מבין כל החתולים הגדולים ובשל כך הוא גם הנדיר ביותר בשונה מהטיגריס הסיבירי, שקיבל תשומת לב רבה יחסית בערוצי התקשורת העולמיים ואף אוכלוסייתו השתקמה, נמר האמור כמעט ולא זכה לתשומת לב כזו ובשל כך מודעות השמירה עליו נמוכה לעומת "בן דודו" הטיגריס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully