וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה: מאות אלפים הפגינו בשל אוזלת היד של הנשיא מול שריפות הענק

6.10.2019 / 11:34

בעיר הגדולה ביותר סנטה קרוס התאספו כמה מאות אלפים, שמחו על סירובו של מוראלס להכריז על מצב חירום. הנשיא השמאלי הוותיק ביותר ביבשת עומד בפני קרב צמוד בבחירות הקרובות

צילום: רויטרס

מאות אלפי בני אדם צעדו ביום שישי ברחובות העיר הגדולה ביותר בבוליביה במחאה על אוזלת ידו של הנשיא אבו מוראלס בטיפול בשריפות הענק שכילו חלקים נרחבים מיערות המדינה.

המפגינים בעיר התעשייתית והעשירה סנטה קרוס החזיקו שלטים וקראו "להצבעת הענשה" נגד הנשיא בבחירות הקרובות בעוד שבועיים. מוראלס, מנהיג השמאל הוותיק ביותר באמריקה הלטינית, עשוי להיגרר לסיבוב שני מול יריבו המרכזי הנשיא לשעבר קרלוס מסה.

במשך שבועות ארוכים, מועמדי האופוזיציה והמפגינים קוראים לנשיא להכריז על התגברות במספר השריפות השנה אסון לאומי על מנת להקל בהזרמת הסיוע הבינלאומי. עם זאת, הממשלה טוענת כי הכרזה כזו תזמין התערבות זרה בענייני המדינה, בדומה לחששות שהשמיע נשיאה הימני הקיצוני של ברזיל השכנה, ז'איר בולסונארו, כשגרם לסערה בינלאומית בשל טיפולו בשריפות ביער האמזונס.

הפגנה בעיר סנטה קרוז, בוליביה, נגד הנשיא, 4 באוקטובר 2019. רויטרס
"הצבעת הענשה". מאות אלפים בסנטה קרוז, שישי/רויטרס
נשיא בוליביה אבו מוראלס בעצרת בפאתי לה פס, 5 באוקטובר 2019. רויטרס
מוראלס בעצרת בפאתי לה פז, אתמול/רויטרס

סנטה קרוז, שאליה הגיעו, לפי מארגני המחאה, כמיליון וחצי איש, היא ביתם של חלקם נרחבים מהיערות היבשים של צ'יקיטאנו, המכונים כך על שם העמים הילידיים שגרים בהם במשך מאות שנים.

המפגינים אומרים שהכרזה כזו תסיר חסמים בירוקרטיים כדי לאפשר את הגעתו של סיוע בינלאומי הנדרש להכלת השריפות במדינה הדרום אמריקנית הענייה. הרשויות לא מסרו הערכה רשמית של מספר המפגינים, אולם כתב מקומי העובד יחד עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר כי כ-350 אלף איש צעדו ברחבי העיר.

עוד בוואלה!

נשיא ברזיל דחה את הביקורת על השריפות: "מטילים ספק בריבונותנו"

לכתבה המלאה
יער שרוף בשמורת נמבי גוואסו, בוליביה, 24 בספטמבר 2019. רויטרס
יער שרוף בשמורת נמבי גוואסו, ספטמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully