וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו להחביא את הגופה: כתב אישום נגד החוליה שרצחה את דביר שורק

הפרקליטות הצבאית הגישה כתבי אישום נגד חמשת חברי החוליה, שעקבה אחרי הצעיר שנרצח בדקירות במגדל עוז באוגוסט. הם הקימו תא השייך לחמאס, ערכו אימונים והצטיידו בסכינים

בווידאו: חברי החוליה שרצחה את רב"ט דביר יהודה שורק/צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: ליר שפיגלר

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (חמישי) כתבי אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה נגד חמשת חברי החוליה שביצעה את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז, שבו נרצח החייל רב-טוראי דביר שורק.
חברי החוליה - קאסם אל-עסאפרה, נסיר אל-עסאפרה, אחמד אל-עסאפרה, יוסף זהור ומחמוד עטאונה - נאשמים בעבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת הרצח, ובעבירות חמורות נוספות.

מכתבי האישום עולה כי הנאשמים הקימו חוליית טרור השייכת לחמאס כדי לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. במסגרת פעילותם, ערכו חברי החוליה אימונים ותצפיות והצטיידו בסכינים. עוד נכתב כי הם תכננו להחביא את הגופה.

על פי כתב האישום, אחמד אל-עסאפרה ומחמוד עטאונה הקימו חוליה שהשתייכה לחמאס בכפר בית כאחל והצטרפו אליהם בהמשך גם קאסם אל-עסאפרה ויוסף זהור. במהלך 2019, החליטו הארבעה כי החוליה תוציא לפועל פיגועי דקירה וחטיפה. הארבעה החלו להתאמן, לבצע תצפיות כדי לאתר מקומות לפיגועים, וגייסו מצטרפים נוספים בהם נסיר אל-עסאפרה. בחודש יוני, לפי כתב האישום, הגיעו נסיר וקאסם עם סכינים ושוקר חשמלי לאזור עין פרת בכוונה לבצע פיגוע. אך עוררו את חשדם של השוטרים ולכן השליכו את כלי הנשק לשיחים. כמו כן, מתואר כי שבוע לאחר מכן החליטו קאסם, יוסף ואחמד לבצע פיגוע דריסה באזור גוש עציון, אך לבסוף חזרו בהם מההחלטה.

הקראת כתב אישום לרוצחי דביר שורק, בית הדין הצבאי עופר 3 באוקטובר 2019. מאיה הורודניצ'אנו
הקראת כתב אישום לרוצחי דביר שורק. בית הדין הצבאי עופר, היום/מאיה הורודניצ'אנו

עוד עולה מכתב האישום כי יוסף ואחמד הורו לקאסם לבצע את הפיגוע בהקדם לפני חג הקורבן. כמה ימים לפני הרצח נפגש נסיר עם קאסם ברכבו של האחרון שאמר כי ברצונו לרצוח יהודים. השניים הסכימו להיפגש למחרת כדי לבצע את הרצח. ב-7 באוגוסט, אסף קאסם את נסיר עם סכין ושוקר והם שוחחו על תכניותיהם. בין היתר, צוין בכתב האישום כי קאסם הציע ש"לאחר שיירצחו מתיישב, ייקחו עימם את גופתו ויחביאו אותה, על מנת להביך את גורמי הביטחון הישראליים".

כשהגיעו לצומת גוש עציון, הם הבחינו בישראלים רבים ממתינים ליד תחנת האוטובוס ועצרו כ-20 מטר מנה במטרה לעלות לרכב ישראלי ולרצוח אותו. אך כשלא ניגשו אליהם ישראלים החלו בנסיגה, ואז הבחינו בדביר שורק שצעד לכיוון מגדל עוז. "אז החליטו השניים לבצע את הפיגוע המתוכנן ולרצוח את המנוח לאחר שהבחינו כי מדובר במתיישב יהודי". הם נסעו אחריו, ואז קאסם חסם את נתיב ההליכה שלו, ונסיר ירד מהרכב היכה אותו בשוקר ואז החל לדקור אותו בסכין. שורק ניסה לדחף אותו, אך נדקר למוות.

בנוסף, לאחרונה חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, על צווי הריסה לבתיהם של קאסם אל-עסאפרה ונסיר אל-עסאפרה. נגד צווים אלה הוגשו עתירות לבג"ץ. העתירות יידונו ב-31 באוקטובר 2019.

כמו כן, נמסרו ב-2 באוקטובר 2019, הודעות בדבר כוונה להרוס את בתיהם של אחמד אל-עסאפרה ויוסף זהור. סוגיית הריסת ביתו של מחמוד עטאונה נמצאת בבחינה.

עוד בוואלה!

חקירת הפיגוע בדולב: "ראש החוליה שמאושפז במצב אנוש היה פצצה מתקתקת"

לכתבה המלאה
דביר שורק, חמ"ל, פיגוע דקירה בגוש עציון. אדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
נדקר מספר רב של פעמים. דביר שורק/מערכת וואלה!, אדיבות המשפחה

לקאסם מייחס כתב האישום גם פיגוע דקירה משנת 2011 בבאר שבע, שבו נפצעו שני בני אדם. נגד אשתו של קאסם, אינאס, הוגש ב-8 בספטמבר כתב אישום בעבירות של אי-מניעת עבירה, מתן מקלט ועבירות נוספות. בית המשפט הצבאי הורה על מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים בעניינה.

  • עוד באותו נושא:
  • מגדל עוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully