וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מפציץ ממלחמת העולם ה-2 התרסק; שבעה נהרגו

3.10.2019 / 15:03

בטיסה אזרחית על המטוס מדגם בואינג B-17, שכונה "מבצר מעופף", היו 13 בני אדם. דקות אחרי ההמראה הוא ניסה לנחות בנמל תעופה בקונטיקט, והתרסק. "קשה מאוד לזהות את הקורבנות"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שבעה בני אדם נהרגו אתמול (רביעי) כשמטוס נדיר ממלחמת העולם השנייה התרסק בנמל תעופה במדינת קונטיקט שבארצות הברית. 13 בני אדם היו על המטוס מדגם בואינג B-17, שמכונה "המבצר המעופף", כשהוא עלה בלהבות דקות אחרי שהמריא מנמל "ברדלי" שמחוץ לעיר הרטפורד בעת ניסיון לנחות על אחד המסלולים.

המטוס היה לצרכים אזרחיים, וככל הנראה נותרו רק כעשרה מטוסים מדגם זה שעדיין טסים בשמי ארצות הברית. "קשה מאוד לזהות את הקורבנות, אנחנו לא רוצים לעשות טעויות", אמר מפקד המשטרה במדינה, ג'יימס רובלה, במסיבת עיתונאים שכונסה אחרי ההתרסקות. "ראינו שהמטוס לא הצליח לתפוס גובה", אמר מנכ"ל רשות התעופה של קונטיקט, קווין דילון.

שבעה בני אדם נהרגו כשמטוס נדיר ממלחמת העולם 
השנייה התרסק בנמל תעופה במדינת קונטיקט. רויטרס
"כדור גדול של אש כתומה". עשן מיתמר מזירת ההתרסקות, אתמול/רויטרס

אנטוניו ארגין, שהיה עד ראיה להתרסקות, סיפר לרשת NBC שהוא חש את החום ממרחק של כ-230 מטר מהמקום. "ראיתי מולי כדור גדול של אש כתומה, ידעתי שמשהו קרה", אמר. אנג'לה פלטשר, המתגוררת בסמוך לנמל התעופה, סיפרה לעיתון מקומי כי בעת ההתרסקות דברים רעדו בביתה. "הסתכלתי מחוץ לחלון וראיתי את המטוס הענק הישן הזה חולף על פני הבית כשהוא היה קרוב מאוד", אמרה.

"קרן קולינגס", שבבעלותה היה המטוס, אמרה כי הוא היה אמור להשתתף ב"סיור כנפי החירות" שהיה אמור לצאת מנמל התעופה בהמשך השבוע.

עוד בוואלה!

נפגע בהמראה: 23 פצועים בנחיתת חירום של מטוס נוסעים במוסקבה

לכתבה המלאה
זירת התרסקות מפציץ בנמל תעופה במדינת קונטיקט, 2 באוקטובר 2019. AP
זירת ההתרסקות בקונטיקט, אתמול/AP

המפציצים שימשו את בעלות הברית לתקיפת הנאצים ברחבי אירופה במהלך מלחמת העולם השנייה. הם היו מסוגלים לשאת מכונות ירייה ופצצות במשקל של בין 1,800 ל-3,600 ק"ג. הכינוי "מבצר מעופף" ניתן להם על ידי כתב בשל מכונות הירייה שהגיחו מגוף המטוס ובזכות הצלחתם להשיב בבטחה חיילים אמריקנים אחרי המבצעים שלהם בשמי אנגליה ואיטליה.

עם כניסתו לשימוש ב-1936, נחשב המטוס לשיא הטכנולוגיה, אולם עד לסוף המלחמה הוא הוחלף ברובו על ידי מפציצי B-29, שכונו "מבצר על".

בואינג B-17. ויקפדיה, אתר רשמי
שימש את בעלות הברית נגד הנאצים. מפציץ B-17/אתר רשמי, ויקפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully