וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשרת: סוריה תקפה בנשק כימי בחודש מאי האחרון

זאת הפעם הראשונה שבה הצליחה לאמת וושינגטון שימוש בנשק אסור מאז התקפה השנייה של ממשל טראמפ באפריל 2018. לדברי גורמים אמריקניים, אסד השתמש בגז כלור נגד המורדים בלטקיה

.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר הערב (חמישי) כי וושינגטון הגיעה למסקנה שכוחות המשטר הסורי השתמשו בנשק כימי בחודש מאי האחרון. זאת הפעם הראשונה שבה אימתו בוושינגטון שימוש שעשה צבא אסד בחומרים אסורים מאז תקפה ארצות הברית בשטחו באפריל 2018, בפעם השנייה בכהונתו של דונלד טראמפ.

לפני הצהרתו של פומפאו, פורסמה המסקנה בוול סטריט ג'ורנל. לפי גורמים אמריקניים, כוחות ממשלת סוריה השתמשו בגז כלור במתקפה בעיירה במחוז לטקיה שבצפון-מערב המדינה, שם ניסו כוחות הממשל להכניע את לוחמי האופוזיציה.

"משטר אסד אחראי על זוועות בלתי-אנושיות, שחלקן מהוות פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות", אמר פומפאו במסיבת עיתונאים בוושינגטון, שבה אימת את החשד שנעשה שימוש בנשק כימי במתקפה ב-19 במאי. פופמאו סירב להגיב מה תהיה התגובה הפעם של ארצות הברית, אך ציין כי וושינגטון הטילה סנקציות על שני גופים רוסיים על אספקת דלק לממשלת סוריה.

ילד חובש מסיכת גז מאולרת במחוז אידליב, סוריה, 3 בספטמבר 2018. רויטרס
ילד חובש מסיכת גז באידליב, בספטמבר אשתקד/רויטרס

באותו החודש הזהירו בארצות הברית כי הם עשויים לפעול צבאית שוב, אם אכן יוכח שדמשק השתמשה שוב בכלי נשק בלתי-קונבנציונליים נגד מתנגדיה. ארצות הברית תקפה פעמיים את סוריה בשנים האחרונות, בפעם הראשונה באפריל 2017 ובפעם השנייה שנה לאחר מכן. זאת בעקבות מותם של עשרות אזרחים מחשיפה לחומרים רעיליים, שכללו גז סארין וכלור.

סוריה, בגיבוי בעלת ברית רוסיה, מכחישה שהיא משתמשת בכלי נשק כימיים. במסגרת הסכם שגובש בין ארצות הברית, תחת ממשלו של ברק אובמה, לבין רוסיה ב-2013 הייתה אמורה דמשק להסגיר את כל הנשק הבלתי-קונבנציונלי שלה לפקחי האו"ם. בעקבות אותו הסכם, נמנע אובמה מלתקוף את המשטר בתגובה למתקפה כימית קטלנית בדמשק, והוא סופג על כך ביקורת עד היום, כשלא אכף את "הקו האדום" שהציב בפני אסד בתחילת מלחמת האזרחים ב-2011.

עוד בוואלה!

דוח: אסד ביצע כ-300 מתקפות כימיות, רובן אחרי "הקו האדום" של אובמה

לכתבה המלאה
מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו משתתף באירוע בהנחיית יוזמת הממשל למשאבי אנרגיה של ארה"ב במחלקה האמריקאית בעיר ניו יורק, 26.09.19. רויטרס
מטיל את האחריות על המשטר. פומפאו, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully