וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן באו"ם: אם ישראל תספח שטחים - ההסכמים עמה יבוטלו

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

26.9.2019 / 19:32

בנאומו בעצרת השנתית באו"ם דחה יו"ר הרשות הפלסטינית את הצהרות נתניהו בדבר סיפוח אפשרי של בקעת הירדן. הוא הבהיר כי הרשות תישאר מחויבת לחוק הבינלאומי וכי ידיה מושטות לשלום. "הגיעה העת שהקהילה הבינלאומית תישא באחריות לסיום הכיבוש הישראלי"

צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית איים הערב (חמישי) כי אם ישראל תספח שטחים בגדה - ההסכמים עמה יבוטלו. בנאומו בעצרת השנתית של האו"ם בניו יורק התייחס אבו מאזן בין השאר להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר סיפוח בקעת הירדן וקרא לקהילה הבינלאומית "לשאת באחריות לסיום הכיבוש הישראלי". לדבריו, אם הממשלה הישראלית תעשה זאת, כל ההסכמים עמה מבוטלים, שכן "זכותנו להגן על זכויותינו לא משנה מה יהיו התוצאות". עם זאת, אבו מאזן הבהיר: "הרשות תישאר תמיד מחויבת לחוק הבינלאומי ולמאבק בטרור".

"האחריות על שמירה על השלום והחוק הבינלאומי מונחת על כתפי האו"ם", הבהיר אבו מאזן. "אנחנו דבקים בחוק הבינלאומי. השלום אליו אנחנו שואפים נמצא בסכנה חמורה בגלל מדיניות ישראל בשטחים, ובגלל שהיא מתנכרת להסכמים שנחתמו איתה מאז אוסלו ועד עכשיו".

אבו מאזן ציין כי "ידינו תמיד מושטות למו"מ. שלום לא יבוא אלא במו"מ בלבד. נתניהו קיבל הזמנה לפגישה חשאית או פומבית אחת והוא סירב כל הזמן. עם חזרתי אקרא במהירות לקיום בחירות כלכליות בגדה עזה וירושלים". הוא אף קרא לאו"ם ולגורמים הבינלאומיים לפקח על בחירות אלה.

אבו מאזן נואם באו"ם, 26.09.19. רויטרס
"ידינו מושטות לשלום". אבו מאזן באו"ם, הערב/רויטרס

בנאומו, יו"ר הרשות הפלסטינית קרא להמשיך לתמוך בסוכנות הפליטים הפלסטינים (אונר"א) עד לפתרון צודק של הסוגיה הפלסטינית כלשונו. "אנחנו ראויים לחברות מלאה בכל מוסדות האו"ם ומבקשים את תמיכת אונר"א שתמשיך את עבודתה במתן סיוע לפלסטינים".

אבו מאזן תקף את ישראל בעקבות מדיניותה בירושלים ואמר כי "ישראל מנהלת מלחמה משוגעת בירושלים, אנחנו רוצים להימנע ממלחמת דת, שהיא מטרה של ישראל". זוהי בירתה הנצחית של פלסטין". הוא גם תיאר את חוק הלאום כ"חוק גזעני" ואמר שהעולם עוקב אחריו. "לא ניכנע לכיבוש הישראלי ונמשיך בהתנגדות".

עוד בוואלה!

נחשפה תלונת איש המודיעין: "טראמפ ביקש מעורבות זרה בבחירות"

לכתבה המלאה
הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בדבר החלת ריבונות על יישובים בבקעת הירדו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
אבו מאזן קרא לקהילה הבינ"ל לשאת באחריות לסיום הכיבוש הישראלי. נתניהו/ראובן קסטרו

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס לעסקת המאה של ארצות הברית אמר כי כל מה שהציגה עד כה וושינגטון ביחס לתכנית המאה, "בלתי מקובל לחלוטין". מוקדם יותר השבוע, במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם תיאר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי יש הבנה גוברת בקרב מדינות המזרח התיכון שיש להילחם בקיצוניות ולנרמל את היחסים בין ישראל ושכנותיה. עם זאת, הוא לא התייחס לעסקת המאה שאמורה להתפרסם בשבועות הקרובים.

"ההתנכרות של ארצות הברית לאחריות הבינלאומית, החוקית, הפוליטית והמוסרית שלה והעידוד כלפי ממשלת הכיבוש גרמו לתהליך השלום לאבד מאמינותו ולחלקים נרחבים בעם לאבד את התקווה", הוסיף אבו מאזן. הוא שב וחזר על הקריאה לקיים כינוס בינלאומי לשלום שיסתמך על היוזמה שהוצגה במועצת הביטחון של האו"ם בפברואר אשתקד. זאת כדי שהחברות בו יאשרו תכנית שתכלול "מסגרות זמנים קבועות לסיום הכיבוש, השגת עצמאות וסיום הסכסוך".

(עדכון ראשון: 18:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully