וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה: אחיו של השליט המודח נשלח ל-15 שנות מאסר

סעיד בוטפליקה נחשב למושך האמתי בחוטים מאז שאחיו לקה בשבץ ב-2013. הוא הורשע יחד עם שני ראשי מודיעין ומנהיגת מפלגה בקשירת קשר נגד הצבא במהלך ההפגנות נגד אחיו, שפרש מהשלטון באפריל אחרי 20 שנה

עריכה: שאול אדם

אחיו של נשיא אלג'יריה המודח עבד אל-עזיז בוטפליקה, סעיד בוטפליקה, הורשע בגין קשירת קשר נגד המדינה ונידון היום (רביעי) ל-15 שנות מאסר. אחיו של הנשיא לשעבר היה דמות מפתח בקרב המנהיגות באלג'יריה, עד שאחיו שהנשיא הודח באפריל האחרון בעקבות מחאות פרו-דמוקרטיות. הוא נחשב כמושך האמיתי בחוטים אחרי שאחיו לקה בשבץ ב-2013, והוא עמד למשפט יחד עם שני ראשי מודיעין לשעבר ומנהיגת מפלגה.

הרשעתם של הארבעה על ידי בית משפט צבאי היא הבולטת ביותר עד כה במסגרת העמדתם לדין של בכירי המשטר הקודם. הם הורשעו בכך שתכננו "לערער על סמכות הצבא" ולהדיח את מפקדו בזמן המחאה נגד הנשיא בוטפליקה.

התובעים בבית המשפט הצבאי בבלידה, שמדרום לבירה אלג'יר, ביקשו לגזור עליהם את העונש המקסימלי של 20 שנות מאסר.

לקריאה נוספת בנושא
מעצר פעילים והחרמת אוטובוסים: לצבא אלג'יריה נמאס מהמחאה

נשיא אלג'יריה לשעבר, עבד אל-עזיז בותפליקה ואחיו סעיד 10 באפריל 2009. AP
קריסתה של המשפחה. הנשיא בוטפליקה ואחיו סעיד, מאחורי ההגה, 2009/AP

שר ההגנה לשעבר חאלד נאזר אמר כי בזמן שההפגנות התלהטו, סעיד בוטפליקה הציע להכריז על מצב חירום ולהדיח את מפקד הצבא אחמד קאיד סלאח. עורכי דינה של לואיסה האנון, מנהיגת מפלגת הפועלים, הודו כי היא נפגשה עם אחיו של הנשיא ועם גנרל מוחמד מדין ב-27 במרץ, יום אחרי שהרמטכ"ל קרא בפומבי להתפטרותו של השליט אחרי 20 שנה.

האנון, מדין, שעמד בראש השירותים החשאיים העוצמתיים במשך 25 שנה, ועמיתו הגנרל עות'מאן טרטג נשלחו אף הם ל-15 שנות מאסר. על שר ההגנה לשעבר, בנו לופטי, ואיש העסקים פריד בנהאמדין, נגזרו 20 שנות מאסר בהיעדרם.

למרות ההרשעות המתוקשרות, רבים מהמפגינים סבורים כי מדובר רק במאבקים פנימיים בין בכירי המשטר ולא במאמץ אמתי לערוך רפורמות במדינה. עיתונאים לא הורשו להיכנס לדיונים, אלא רק בני משפחה. הבחירות לנשיאות אמורות להתקיים ב-12 בדצמבר, אולם תנועת המחאה דורשת רפורמות פוליטיות נוספת והדחת נאמני הנשיא הקודם, כולל מפקד הצבא, שהפך לאיש החזק ביותר במדינה מאז נפילתו של בוטפליקה אחרי 20 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully