וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע שביתת הרעב בכלא רמון: קצין המודיעין של שב"ס הועבר מתפקידו

23.9.2019 / 22:05

תת-גונדר יובל ביטון הועבר מתפקידו, לאחר שגורמים מהארגון סיפרו על אי שביעות רצון מתיפקודו. במהלך כהונתו עלו טענות מצד סוהרים וקצינים על היחלשות במעמדם והתחזקות מעמד האסירים הביטחוניים בבתי הכלא." נתנו לאסירים הביטחוניים מה שהם רק מבקשים כדי שישמרו על שקט"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

קצין המודיעין הראשי (קמנ"ר) בשירות בתי הסוהר, תת-גונדר ד"ר יובל ביטון, הועבר מתפקידו. בזמן כהונתה של הנציבה עפרה קלינגר, נחשב ביטון לדמות חזקה בשב"ס, אך כעת סיפרו גורמים בארגון כי מ"מ נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין, החליט להזיז אותו מתפקידו לאחר שלא היה שבע רצון מהתנהלותו ובמקומו מינה את גונדר משה אוחיון. זאת ברקע שביתת הרעב של כמאה אסירים ביטחוניים, אותה נחוש וקנין לסיים ללא כל הישג למחבלים.

תת-גונדר ד"ר אוחיון, בן 50 נשוי ואב לשלושה, הגיע לשב"ס מהמשטרה בשנת 2007. בתפקידיו הקודמים כיהן כמפקד בימ"ר ירושלים, מפקד בימ"ר הדרים, מפקד בית הסוהר רימונים וראש מחלקת טכנולוגיות בשב"ס.

קצין המודיעין הראשי של שב"ס, משה אוחיון. דוברות שב"ס
הגיע מהמשטרה וכיהן בכמה תפקידים בכירים בשב"ס. אוחיון, ארדן ונציב שב"ס אשר וקנין (צילום: דוברות שב"ס)/דוברות שב"ס

בשיחה עם וואלה! NEWS סיפרו גורמים בשב"ס על חוסר שביעות הרצון מתפקודו של ביטון כקמנ"ר שהאמין בהידברות עם האסירים הביטחוניים. במהלך כהונתו עלו טענות מצד סוהרים וקצינים על היחלשות במעמדם והתחזקות מעמד האסירים הביטחוניים בבתי הכלא. "נתנו לאסירים הביטחוניים מה שהם רק מבקשים כדי שישמרו על שקט בכלא", סיפר אחד הקצינים.

השיא הגיע כאשר בשנה שעברה נחשפה בכלא גלבוע פרשת השימוש בסוהרות לטובת שקט ומידע מודיעיני. בנובמבר 2017 נעתר קצין המודיעין בכלא לבקשת אסיר העולם מוחמד עטאללה ושיבץ סוהרות באגף שלו, שהוטרדו מינית על ידו. תלונותיהן טויחו על ידי קצין המודיעין והמפקדים בכלא גלבוע, ורק לאחר חשיפת הפרשה בתקשורת נפתחה חקירת משטרה שממתינה עד לימים אלו להכרעת הפרקליטות.

גורמים המעורים בפרטים מעריכים כי חשיפת הפרשה החמורה שגרמה נזק לשב"ס ולמודיעין שב"ס, לצד חוסר שביעות רצון מתפקודו, הביאו את מ"מ נציב שב"ס להחליט על סיום תפקידו של ביטון. הקמנ"ר לשעבר ישמש כסגן מפקד מחוז מרכז.

עוד בוואלה!

עלה ל-110 מספר האסירים ששובת רעב; ארדן תקף: "להכביד תנאי כליאתם"

לכתבה המלאה
בית הסוהר גלבוע. אתר רשמי
חשיפת הפרשה גרמה נזק חמור לשב"ס. בית הסוהר גלבוע/אתר רשמי

לפני כמה שנים התראיין ביטון לעיתון "מקור ראשון" וסיפר על השקפת עולמו בתפקיד. "אני לא מחפש חרטה אצל האסירים, אלא הרהורים על דרך אחרת, של הידברות", אמר. "אני יודע שהיום, בחוץ, עושים דיאלוג עם אנשים שהיו בכלא. אז מה, אלה שבחוץ יותר טובים? רוב האנשים בהנהגה הפלסטינית עשו מעשים נוראים. מה ההבדל? היום הוא בבית סוהר, מחר הוא מנהיג. אני תמיד אומר, 'אם אחד כזה, אסיר ביטחוני, אחרי שישתחרר, יחשוב עליי רגע לפני שיחליט אם לעסוק בטרור, אז עשיתי את שלי".

"אם בזכותי, יובל ביטון, הוא יבין שאנחנו לא מפלצות, שאנחנו גם שוחרי שלום, שגם אנחנו רוצים לחיות, הרווחתי", הוסיף בריאיון. "לי אין מנדט פוליטי. אני גם לא מתעסק בפוליטיקה. זה לא מעניין אותי. אני מדבר איתם על החיים. משקיע בזה הרבה. אני נמצא באגפים, בתאים, יושב איתם לפעמים שלוש וארבע שעות. הם אומרים לי, 'חיכינו לך'. גם הם מחכים לשיחות האלה. ברגע שמדינת ישראל אמרה שצריך לכלוא אותם והגדירה את התנאים בחוק, אני פועל בהתאם. אני, באופן כללי, מאמין שהומניטריות מעצימה את הביטחון".

שירות בתי הסוהר מסר בתגובה: "תג"ד יובל ביטון סיים קדנציה מלאה בתפקיד קצין מודיעין ראשי בשב"ס והביא את חטיבת המודיעין והארגון להישגים רבים במהלך תפקידו והוא קודם לתפקיד סגן מפקד מחוז מרכז במסגרת סבב רוחבי גדול המתקיים בארגון".


(עדכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully