וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נפגש עם גרינבלט: "שיחה מעמיקה על שלל נושאים"

23.9.2019 / 15:10

יו"ר כחול לבן נפגש לראשונה עם השליח היוצא של הנשיא טראמפ למזרח התיכון. לפי שגרירות ארה"ב, השניים דנו ב"חשיבות היחסים בין המדינות, אתגרים לביטחון האזורי והמאמצים להשגת שלום"

קרדיט: זי וסוקולוב, שגרירות ארה"ב

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש היום (שני) עם השליח היוצא של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון ג'ינבלט, ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן. מדובר בפגישה ראשונה של גנץ עם נציגיו של טראמפ מאז שנכנס לפוליטיקה. משגרירות ארצות הברית נמסר כי הייתה שיחה מעמיקה על שלל נושאים, בהן חשיבות היחסים בין המדינות, אתגרים לביטחון האזורי והמאמצים להשגת שלום.

הפגישה עם גנץ מתקיימת בהמשך לפגישותיו של גרינבלט עם נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת כפרידה לקראת סיום תפקידו. בפגישה עם נתניהו, שבה השתתפו גם השגריר האמריקני דיוויד פרידמן ושגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר, דנו הצדדים בהיערכות לקראת פרסום תכנית המאה של ממשל טראמפ ברקע תוצאות הבחירות בישראל.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ במהלך פגישתו עם השגריר האמריקאי דיוויד פרידמן  והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט
 23 בספטמבר 2019. מתי שטרן, שגרירות ארה"ב ירושלים, אתר רשמי
גנץ, גרינבלט והשגריר פרידמן/אתר רשמי, מתי שטרן, שגרירות ארה"ב ירושלים

בנוסף לכך, גרינבלט וריבלין שוחחו על מה שהוגדר במילים "התקופה ואתגריה כמו גם על ההזדמנויות הטמונות בה". מבית הנשיא נמסר כי ריבלין בירך את גרינבלאט בברכת הצלחה מרובה, הודה לו "על כל מאמציו לקידום הבנה ואמון באזור במסגרת תפקידו, והביע תקווה כי מאמצים אלה יישאו פרי וימשיכו גם בתקופת כהונתו של השליח הבא אחריו".

מחליפו של ג'ייסון גרינבלט בתור שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון יהיה אבי ברקוביץ', בן 30, המשמש כיום כיועצו של ג'ארד קושנר, חתנו של דונלד טראמפ ושותפו של גרינבלט לגיבוש "עסקת המאה" שטרם נחשפה רשמית. ברקוביץ', בוגר לימודי משפטים בהארוורד, חסר ניסיון במדיניות חוץ והוא אמור לחלוק את סמכויות התפקיד עם בריאן הוק, השליח המיוחד של הממשל לענייני איראן. הוא הצטרף לקמפיין של טראמפ בשנת הבחירות ב-2016 והיה ליד ימינו של קושנר בממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully