וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ישתתפו בגמר: נמנעה כניסת קבוצת כדורגל מעזה למשחק בשכם

קבוצת חדמאת רפיח, שזכתה בגמר ליגת העל ברצועה, עתרה נגד דחיית היתרי השחקנים להשתתף במשחק בגדה המערבית. בארגון המייצג את הקבוצה טענו כי "ההחלטה לא סבירה ולא מידתית", אך לבסוף משכו את העתירה בהמלצת השופט, שאמר כי "שישה מהמסורבים חברים בארגוני טרור"

מועדון כדורגל חדמאת רפיח. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"שישה מהעותרים חברים או פעילים בארגוני טרור". חדמאת רפיח/צילום מסך, מתוך פייסבוק

קבוצת כדורגל מרצועת עזה משכה היום (שני) עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להשתתף בגמר הגביע הפלסטיני בשכם. העתירה הוגשה לאחר שישראל דחתה את רוב הבקשות להיתרים של שחקני קבוצת חמדאת רפיח למשחק שמתוכנן ליום רביעי הקרוב מנימוק ביטחוני.

עורכת הדין אסנת כהן-ליפשיץ הודיעה על ההחלטה למשוך את העתירה בהמלצתו של השופט משה סובל. במהלך הדיון, שהתקיים הבוקר בבית המשפט בירושלים, הציגו נציגי שב"כ במעמד צד אחד מסמכים הנוגעים לסירוב הבקשות. השופט סובל אמר כי "לאחר שעיינתי במסמכים שבתיק וקיבלתי מנציגות השב"כ תשובות משלימות לשאלותיי אוכל לחשוף את הפרטים הנוספים הבאים: שישה מתוך העותרים המסורבים עולים ממידע עדכני כחברים או פעילים בארגוני טרור הפועלים ברצועת עזה. יתר העותרים המסורבים עולים ממידע עדכני כמי שמקיימים קשרים משמעותיים עם פעילי טרור ברצועה".

הקבוצה זכתה במשחק גמר ליגת העל ברצועת עזה, והייתה אמורה לשחק נגד קבוצת "מרכז צעירי בלאטה" משכם שניצחה בליגת העל בגדה. לפי העתירה, המשחק הראשון נערך באצטדיון ברפיח ב-30 ביוני והמשחק השני היה אמור להיערך ב-3 ביולי בשכם. התאחדות הכדורגל הפלסטינית הגישה בקשה להיתרים לשחקנים מרפיח, אך ימים אחדים לפני המשחק נמסר להתאחדות כי סורבו 31 מתוך 35 הבקשות. והותרה רק כניסתם של יו"ר המועדון, סגן היו"ר, חובש ושחקן אחד בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מטרה צינית לסיכול קיום ההתמודדות הספורטיבית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכן, הוחלט לקבוע מועד חדש למשחק ב-25 בספטמבר, והוגשו בקשות חדשות למתאם הפעולות בשטחים לפני כחודש. לאחר הגשת העתירה בשבוע שעבר, קיבלו העותרים תשובה כי אושרו הפעם 11 מתוך 35 הבקשות, אך רק חמישה מהם הם שחקנים. היתר הם יו"ר הקבוצה וסגנו, מאמן הקבוצה, החובש וחבר דירקטוריון. גם במקרה זה נמסר להם כי "נמנעה יציאתם של רוב חברי הקבוצה מסיבות ביטחוניות".

בארגון גישה, שהגיש את העתירה בשם חברי הקבוצה, אמרו מוקדם יותר כי המדינה פוגעת באופן בלתי מידתי בזכויות העותרים לחופש תנועה ועיסוק וכי ההחלטה לסירוב היא "גורפת, לא סבירה ולא מידתית". שב"כ ביקש לדחות את הדיון שנקבע למחר בטענה שלמרות שמדובר ב-21 עותרים, המניעה היא פרטנית. "משמעות ההידרשות לטיפול בעתירה זו לבדה בסדר הזמנים שנקבע, היא עיכוב רב בטיפול יתר הבקשות בעלות אופי הומניטרי דחוף ומובהק, לרוב בעניינים רפואיים לכן פגיעה בתושבים רבים מרצועת עזה", נכתב בבקשה.

בארגון גישה דחו את הטענות: "בכל אחת מן התשובות נמסרו החלטות שונות ולכאורה מנומקות, ועדיין, לאחר הגשת העתירה מתברר כי המדינה אינה מסוגלת להסביר לבית המשפט את התעקשותה לסרב את מעבר רוב חברי הקבוצה". בארגון הוסיפו כי "התנהלות מתאם פעולות הממשלה בשטחים עד כה, אליה מצטרפת בקשת המדינה לדחות את הדיון עד לאחר המועד החדש שנקבע למשחק, מחזקת את החשד כי קבלת ההחלטות שרירותית וכי מטרתה הצינית היא לסכל את קיום ההתמודדות הספורטיבית. זהו מקרה נוסף המראה את המאמצים שמשקיעה ישראל במניעת תנועה בין חלקי השטח הפלסטיני, כחלק ממה שהיא מכנה 'מדיניות הבידול', תוך פגיעה מתמשכת ביכולתה של החברה הפלסטינית לתפקד".

מתפ"ש: "בקשת חברי קבוצת הכדורגל נתונה בהליך משפטי"

ממתאם הפעולות בשטחים (מתפ"ש) נמסר בתגובה: "היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מקדמת מגוון צעדים אזרחיים לרווחת תושבי רצועת עזה, כמו גם הנפקת עשרות אלפי היתרים עבור תושביה כחלק מפעילותה לתיאום ולסיוע לאוכלוסייה שאינה מעורבת בטרור - זאת על אף המציאות בה שולט ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה מאז שנת 2007, אשר אינו בוחל באמצעים לניצול אוכלוסיית רצועת עזה לפעולות טרור כנגד אזרחי ישראל".

עוד הוסיפו במתפ"ש כי "כל בקשה להיתר המתקבלת ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נבחנת באופן פרטני ויסודי בהתאם לקריטריונים המפורסמים באתר מתפ"ש, וכן בכפוף לבדיקות ביטחוניות. לצד זה, השיג והשיח באשר לבקשות אלו מתנהל אל מול המשרד לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, אשר אמון על העברתן לצד הישראלי".עוד מסרו, טרם ההחלטה למשוך את העתירה, כי "בקשתם של חברי קבוצת הכדורגל חדאמת רפיח נתונה בהליך משפטי. העתירה התקבלה ובמסגרת ההליך, יינתן מענה לטענות ביחס לטיפול בבקשות הפרטניות".

(עדכון ראשון: 8:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully