וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה רוצה להיקבר כאן": חבריו של דוד שטבע במקסיקו מנסים להביאו לארץ

22.9.2019 / 10:58

דןד גרינהולץ טבע בסוף השבוע בלוס קאבוס בניסיון להציל את בנו לאחר שגל סחף אותו. לטענת חבריו, מאחר שהמשפחה לא חיה בישראל והם אינם נחשבים תושבים, המדינה אינה משתתפת בעלויות הקבורה - ועל כן הם פתחו מימון המונים. "עוד לא מצליחים לעכל את הטרגדיה"

חבריו של דוד גרינהולץ, שטבע למוות ביום שישי בלוס קאבוס שבמקסיקו כשהציל את בנו מטביעה, מגייסים מהציבור כסף כדי לסייע בהבאת גופתו לישראל. האירוע התרחש סמוך למלון בחוף אל-תולה, לאחר שגרינהולץ ובנו טיילו לאורך החוף ונסחפו למים על ידי גל גבוה. המשפחה שהתה במקום בזמן שהסופה הטרופית "לורנה" פקדה את חופה המערבי של מקסיקו וגרמה להיווצרותם של גלים גבוהים ומסוכנים.

"עוד לא מצליחים לעכל את הטרגדיה", נכתב בעמוד הפרויקט, "הם נסעו לחגוג את יום הנישואין ובמהלך טיול על החוף אחד הילדים רץ למים וגל ענק שטף אותו פנימה. האב קפץ מיד למים ונתן את חייו כדי להציל את בנו. האם נשארה לבד עם שני ילדים קטנים, לא יכולים לעזוב עדיין כי אין טיסות בעקבות מזג האוויר. אנחנו רוצים לתת מקום לחברים, משפחה, וכל מי שמעוניין לעזור להם בתקופה קשה זו".

דוד גרינהולץ, הישראלי שטבע למוות במקסיקו. אתר רשמי
"בחור ציוני". דוד גרינהולץ שטבע במקסיקו/אתר רשמי

שירה גון, חברתו של גרינהולץ, סיפרה כי הם מנסים להביא את גופתו לקבורה בארץ, אף שהמשפחה לא מתגוררת בישראל מזה כמה שנים. "זה ברור לנו שזה המקום שבו הוא היה רוצה להיקבר בו. הוא בחור ציוני, עשה עלייה לארץ כדי להתגייס לצבא. ההורים שלו לא בחיים, אין לו משפחה בארץ", הסבירה. "מסתבר ומאחר והוא לא תושב כי הם בניו יורק מעל ארבע שנים, אז המדינה מן הסתם לא משתתפת בעלויות הקבורה וכיוצא בזה. זה מגיע לסכומים אבסורדיים, גם הטסת הגופה וכל הפרוצדורות והקבורה פה - כשהם לתושבי חוץ מדובר בסכומים מטורפים. אנחנו מנסים לגייס כספים כדי לשלם על הקבורה שלו. אנחנו צריכים בסביבות 50 אלף דולר לכסות, לפחות לעת עתה זה מה שנראה".

עוד בוואלה!

מקסיקו: ישראלי נכנס למים כדי להציל את בנו - וטבע למוות

לכתבה המלאה

"בזכותו - דן ניצל"

גון סיפרה עוד גם על נסיבות התקרית. "הם היו בדרכם למלון, כי התחיל מזג אוויר סוער, וגל עלה על הטיילת שבה הלכו עליה והפיל את הילדים למים. הם הצליחו לתפוס את היד של הגדול אבל הקטן נסחף עם המים פנימה. דוד כמובן קפץ להציל אותו, הוא הגיע אליו והחזיק אותו, אבל הוא עצמו לא שרד. עד שהצליחו להגיע אליו במזג אוויר הזה עם סירת הצלה, דוד לא היה בחיים ודן נאחז בגופה שלו למעשה. בזכותו, דן ניצל. הם עוד במקסיקו, דן השתחרר מבית החולים - נכנסו לו מים לריאות, עכשיו הוא בסדר".

לפי דיווחי רשות החופים הממשלתית במקסיקו, האב ובנו חולצו שניהם אך האב טבע ומת במהלך החילוץ. "שני תיירים אב ובנו נסחפו, הצלחנו לחלץ בהצלחה את הבן", אמר חוויאר אונטיוורוס פביאן יו"ר הרשות. "אנחנו מתעקשים עם המלונות שעליהם ליידע את האורחים על הסכנות בחופים. במהלך עונת ההוריקנים אסור לגשת לחופים האלה כי הים מאוד הפכפך. אנשים עלולים להיסחף לים בלי לשים לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully