וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף תיעוד גזעני נוסף של טרודו: "לא זוכר כמה פעמים צבעתי את פניי"

ראש ממשלת קנדה ממשיך להתנצל על מעשיו בצעירותו, אחרי סרטון שבו נראה רוקד כשהוא צבוע בשחור. הוא אמר כי חוסר ההבנה שלו נובע מהרקע הפריבילגי שלו. הסערה מגיעה בזמן רגיש עבורו, לקראת הבחירות בחודש הבא

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר כי הוא לא יכול לזכור כמה פעמים הוא צבע את פניו בשחור בנעוריו, אחרי פרסומן של תמונות גזעניות נוספות המעיבות על קמפיין הבחירות שלו. "אני נזהר מלהיות חד משמעי לגבי זה משום שלא זכרתי את התמונות האחרונות שפורסמו", אמר טרודו לכתבים בעת ביקורו בעיר וויניפג.

מנהיג המפלגה הליברלית מתמודד על כהונה שנייה בבחירות לפרלמנט שיתקיימו ב-21 באוקטובר, והתמונות הן מביכות במיוחד עבורו משום שהוא מציג את עצמו כמנהיג פרוגרסיבי הפועל למען צדק ושוויון חברתי. כשממשלתו הושבעה ב-2015, מחציתה הייתה מורכבת מנשים, שלושה היו סיקים ועוד שניים היו חברי הקהילות הילידיות.

בתיעוד הבעייתי האחרון שפורסם נראה טרודו בצעירותו, כשהוא לובש חולצה לבנה ומכנסי ג'ינס גרועים, כשפניו וידיו צבועות בשחור. בסרטון, שצולם בשנות ה-90, הוא נראה צוחק, מנופף בידיו באוויר, מוציא את לשונו ועושה פרצופים.

ג'סטין טרודו עם פנים צבועים בשחור בצעירותו. אתר רשמי
שלושת התיעודים של טרודו/אתר רשמי

בתמונות הראשונות שפורסמו ביום רביעי נראה טרודו מחופש לאלאדין כשפניו צבועות בשחור, במהלך נשף שנערך בבית ספר פרטי בוונקובר ב-2001, אז לימד במקום. בתמונה אחרת, מימיו כתלמיד תיכון, הוא נראה עם איפור שחור על פניו ועל ידיו במהלך תחרות כישרונות שבה שר את השיר Day-O, שיר עם ג'מייקני שהפך פופולרי בזכות פעיל זכויות האזרח האמריקני הארי בלפונטה.

צביעת הפנים בשחור, "בלקפייס", הייתה מקובלת יותר בעבר, במיוחד בתעשיית הבידור, אולם כיום היא נתפסת כמעשה גזעני. טרודו שב והתנצל על מעשיו, בפעם השנייה בתוך יומיים. "צביעת פנים בשחור, ללא קשר לנסיבות, היא תמיד לא מקובלת לאור העבר הגזעני שלה. הייתי צריך להבין זאת אז ולא הייתי צריך לעשות זאת מעולם".

טרודו הכיר בכך שאכזב אנשים רבים. "אני מבקש את הסליחה שלכם", אמר טרודו. הוא אמר כי חוסר ההבנה שלו בחומרת מעשיו אז היא תוצאה אפשרית של הרקע הפריבילגי שממנו הגיע. הוא אף שוחח עם מועמדים מהמפלגה שלו והביע את התנצלותו על מעשיו.

עוד בוואלה!

איש מודיעין בארה"ב התלונן: טראמפ נתן הבטחה "מדאיגה" לנשיא זר

לכתבה המלאה

התגובות במערכת הפוליטית היו חלוקות.

שר ההגנה הרג'יט סאג'אן אמר כי טרודו טעה, אבל הוא ציין על המדיניות שלו לקידום גיוון חברתי. מנגד, חבר המפלגה עומאר אל-גברה אמר כי "לבו צנח" למראה התמונות. "הוא היה אביר המאבק בסוג הכאב שלו גורמת התמונה הזאת", אמר.

מנהיג האופוזיציה השמרנית, אנדרו שיר, אמר כי ההתנצלות של טרודו אינה כנה. "הוא נשאל באופן ספציפי אם היו תקריות נוספות של התנהגות גזענית מהסוג הזה, שבהן היה מעורב, והוא אמר שהייתה רק אחת ועכשיו אנחנו יודעים על לפחות שלוש".

מועצת המוסלמים של קנדה גינתה בחריפות את ראש הממשלה. "לראות את ראש הממשלה בפנים חומים/שחורים זה מעציב במיוחד. זה מחזיר אותנו להיסטוריה של גזענות ושל מיתולוגיה אוריינטליסטית שאינה מקובלת", אמר יו"ר המועצה, מוסטפא פרוק.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו במהלך כנס כחלק מקמפיין הבחירות בעיר וויניפג, קנדה. ה-20 לספטמבר 2019. רויטרס
מנסה לבלום את הסערה. טרודו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully