וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הענישה על השיחה עם הצל: ביהמ"ש דן בעתירת יגאל עמיר

19.9.2019 / 16:36

רוצחו של רה"מ רבין עתר לביטול עונש משמעתי שקיבל, הכולל את שלילת זכותו לשיחות טלפון וביקורי משפחה. זאת בעקבות שיחתו עם איש הימין שנועדה לקדם הקמת מפלגה שתפעל לשחרורו. נציג המשטרה: "אסירים ביטחוניים לא זכאים לקיים קשר עם החוץ". עו"ד של עמיר: "לא ביצע עבירה"

עריכת וידאו: ניר חן

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דן היום (חמישי) בעתירה שהגיש יגאל עמיר כדי לבטל עונש משמעתי שקיבל על שיחת טלפון עם איש הימין יואב אליאסי ("הצל"). זאת לאחר שבחודש שעבר החליטו בשב"ס לשלול מעמיר בין היתר את זכותו לשיחות טלפון ולביקורי משפחה במשך חודשיים, בעקבות השיחה שנועדה לקדם הקמת מפלגה שתפעל לשחרורו.

נציג המשטרה בדיון אמר כי "הקשר הטלפוני נשלל ב-12 באוגוסט וזה נעשה במסגרת שלילת טובות הנאה מנהלתית. מדובר באסיר ביטחוני. ככלל הם לא זכאים לקיים קשר עם החוץ. ישנו חריג בפקודה שמאפשר תחת נסיבות מסוימות לאפשר קשר עם החוץ שלא כביחס לכלל האסירים הביטחוניים. גם עניין זה ניתן במסגרת טובת הנאה ולא במסגרת זכויות". באשר לאיסור ההתייחדות אמרה המשטרה, כי "גם עבירה קלה ביותר עלולה להביא לאיסור התייחדות".

נכון להיום, לעמיר שלילה משימוש בטלפונים עד ה-12 באוקטובר, שלילת ביקורים עד ה-18 באוקטובר, שלילה של מוצרי חשמל עד ה-18 באוקטובר ושלילה של קבלת עיתונים עד לסוף ספטמבר.

יגאל עמיר, 11 בינואר 2017. AP
עמיר, בחודש שעבר/AP

עמיר התקומם ואמר שלא ייתכן כי הוחלט להעניש אותו מבלי לשמוע את טענותיו. הוא הוסיף כי השיחה עצמה נערכה לפני יותר משלושה חודשים, ולכן חלה התיישנות ולא ניתן להענישו בגינה. הוא אף טען כי כלל לא מדובר בתעמולה ו"רק רצה להתייעץ".

עורך הדין אריאל עטרי, המייצג את עמיר, טען כי שלח לשירות בתי הסוהר 15 פניות בנוגע למצבו, ולא זכה למענה. אתרי שלל את האפשרות כי רוצחו של ראש הממשלה רבין ביצע את העבירה ואמר: "הקשבתי ברגישות לטענות של חבריי ולא מצאתי בסיס. הטענה הבסיסית שלנו היא שעמיר לא ביצע עבירה. שיחת הטלפון של עמיר לא היתה עבירה, ולכן אין בסיס חוקי ומשפטי לשלילת הזכויות".

עוד הדין התייחס לתקופת ההתיישנות ואמר כי "אין זכויות ראייתיות לאסיר. לכן יש פרק זמן של 90 יום שבהם מותר להעניש על מעשה. המעשה התיישן, ובתשובה של המדינה לא נטען אחרת".

בהמשך הודיע מנהל הכלא כי לאחר שהאזינו שוב לשיחה - ההחלטה להענישו נותרה בעינה, שכן מדובר על "פעילות פוליטית" שאסורה על אסירים. עמיר, לדבריו, מחה וטען כי אסירים אחירים שמבצעים מעשים דומים מקבלים עונשים קלים הרבה יותר, ולכך לטענתו השיב מפקד הכלא: "זה כי אתה אסיר מתוקשר".

עוד בוואלה!

גנץ משיב לנתניהו: ניצחנו, אקים ממשלת אחדות רחבה - בראשותי

לכתבה המלאה
הפגנה נגד כניסת ח"כ ליברמן לממשלה ומינוי לתפקיד שר הביטחון. 21 במאי 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה
"רק רצה להתייעץ". הצל/מערכת וואלה, טליה קדוש

אשתו של עמיר, לריסה טרימבובלר, פנתה בתגובה לארגון "רופאים לזכויות אדם". זאת, לטענתה, "על רקע הכליאה הממושכת בהפרדה, המנתקת את האסיר לחלוטין מכל קשר עם העולם החיצון, כולל קשר עם בני משפחתו, נראית כענישה אכזרית, חסרת כל פרופורציה ובעלת השפעה חמורה במיוחד על בריאותו של האסיר".

(עדכון ראשון: 14:51)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אשתו של עמיר לריסה טרימבובלר, היום/מערכת וואלה, צילום מסך
גאולה עמיר, אימו של יגאל עמיר, בדיון בעתירה נגד עונש משמעתי שקיבל יגאל עמיר על שיחת הטלפון שלו עם "הצל", 19.09.19. ראובן קסטרו
גאולה עמיר, אימו של יגאל. היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully