וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלאדין עם פנים חומים: התמונה הגזענית שמסבכת את טרודו

במגזין טיים נחשפה תמונה של ראש ממשלת קנדה מנשף ב-2001, אז היה באקדמיה יוקרתית בוונקובר וצבע את פניו. הוא התנצל על התקרית הגזענית, שפורסמה לקראת הבחירות בחודש הבא. "זה מעציב במיוחד"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הסתבך אחרי שנחשפה תמונה שלו עם פנים צבועות בצבע חום בנשף תיכון לפני כ-20 שנה. התמונה פורסמה על ידי המגזין "טיים", וטרודו אמר כי הוא "מתחרט עמוקות" על מעשיו וכי "הוא היה צריך לדעת טוב יותר".

בתמונה מספר מחזור ב-2001 נראה טרודו עם איפור כהה על פניו ועל ידיו, במהלך נשף של אקדמיית ווסט פוינט גריי בוונקובר. ראש הממשלה, שמתמודד על כהונה נוספת בבחירות ב-21 באוקטובר, לימד במוסד היוקרתי בעבר.

אחרי פרסום התמונה, שוחח טרודו עם כתבים ואמר כי הוא התלבש כאלאדין במהלך הנשף, שהיה בסגנון "לילות ערב". הוא הודה כי התמונה גזענית וכי הוא "לא היה צריך לעשות זאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא הייתי צריך לעשות זאת". טרודו בנשף/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשנשאל אם היו מקרים אחרים דומים, הודה ראש הממשלה כי הוא התאפר בשחור בזמן מופע כישרונות בתיכון, ולאחר מכן פורסמה התמונה בטוויטר.

מועצת המוסלמים של קנדה גינתה בחריפות את ראש הממשלה. "לראות את ראש הממשלה בפנים חומים/שחורים זה מעציב במיוחד. זה מחזיר אותנו להיסטוריה של גזענות ושל מיתולוגיה אוריינטליסטית שאינה מקובלת", אמר יו"ר המועצה, מוסטפא פרוק.

אנדרו שיר, מנהיג השמרנים שבאופוזיציה, אמר כי התמונה הייתה גזענית ב-2001 והיא נותרה גזענית גם כיום. מנהיג המפלגה הדמוקרטית החדשה, ג'דמיט סינג', סיקי בדתו, אמר כי התמונה "מטרידה" ו"מעליבה". גם אליזבת' מיי, מנהיגת מפלגת הירוקים, גינתה את התמונה.

עבור טרודו, התמונה בעייתית במיוחד משום שהוא מצייר את עצמו כמנהיג פרוגרסיבי. לפי הסקרים, צפוי לו ולמפלגתו הליברלית קרב קשה בבחירות הקרובות. הקמפיין שלו החל ברגל שמאל כבר ביומו הראשון, שהמטוס שלו קורקע אחרי שהכנף שלו נפגעה מאוטובוס של עיתונאים.

עוד בוואלה!

אלפי נשים ילידיות נעלמו: דוח ממשלתי קבע כי קנדה אחראית לרצח עם

לכתבה המלאה

טרודו עם פנים צבועים בשחור מימיו בתיכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully