וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים חשוד בשחיתות, ופוליטיקאים בדרום קוריאה מגלחים את ראשם במחאה

18.9.2019 / 11:18

לפחות שמונה חברי פרלמנט נקטו את הצעד הזה בדרישה מהנשיא לבטל את המינוי של צו קוק, שבתו נהנה מפריבילגיות באוניברסיטה. במדינה שבה הדור הצעיר נאנק תחת התחרותיות הקשה, נאלץ השר להתנצל

ללא קרדיט

כמה פוליטיקאים בקוריאה הדרומית גילחו לאחרונה את ראשיהם במחאה נגד שר המשפטים החדש, שמשפחתו נחקרת בחשד למעורבות בפרשת שחיתות.

הנשיא מון ג'ה-אין מינה את השר צ'ו קוק ב-9 בספטמבר אחרי שבועות של הפגנות, דיונים בפרלמנט ודיווחים בכלי התקשורת סביב החשדות שבתו קיבלה יחס מועדף מהאוניברסיטה שלה. התביעה במדינה חוקרת את המשפחה, אך היא מסרבת להתייחס.

"זה ברור שצ'ו קוק לא יכול להיות מנהיג של רפורמה", אמר לכתבים סגן יו"ר הפרלמנט, לי ג'ו-יאנג, בעודו יושב מחוץ לבית הכחול, לשכת הנשיאות, שם הוא גילח את ראשו. לי קרא לצ'ו להתפטר. "צו העם עבורו הוא להתפטר מיד ולהיחקר", אמר לי, שאליו הצטרף חבר אופוזיציה. שמונה מחוקקים גילחו את ראשיהם עד כה.

הפרשה הכתה גדלים במדינה, שצעיריה מתקשים להשיג עבודה גם אחרי שהשלימו את לימודיהם במערכת התחרותית. הם רועים במערכת ככזו המוטה לטובת האליטה.

סגן יו"ר הפרלמנט של קוריאה הדרומית מגולח ליד לשכת הנשיאות בסיאול, 18 בספטמבר 2019. רויטרס
סגן יו"ר הפרלמנט מגולח ליד הארמון, היום/רויטרס

במהלך השימוע שלו ביום שישי, צ'ו לא הכחיש את ההטבות שממנה נהנתה בתו. עם זאת, הוא "הביע התנצלות עמוקה בפני הדור הצעיר" על האכזבה שגרם. בתו בת ה-28 טרם זוהתה על ידי כלי התקשורת והיא לא התייחסה לשערורייה בפומבי.

צ'ו הוא מומחה משפטי, עם רקע פרוגרסיבי, שבעבר היה יועצו הבכיר של הנשיא לעניינים משפטיים. הנשיא קרא לו האדם האידיאלי להוציא לפועל רפורמות במשרד המשפטים ובמערכת המשפט, שלפי מבקרים רבים נתונה להשפעה פוליטית. צ'ו הבטיח שלא להיות מעורב בחקירת משפחתו ולא לקבל דיווחים על ההתקדמות בה.

מון הליברלי נכנס לתפקידו ב-2017 אחרי הדחתה של קודמתו השמרנית בתפקיד, שהורשעה בשחיתות ונשלחה למאסר. מון הבטיח שינויים רבים, כולל שוויון הזדמנויות, אולם שיעורי התמיכה בו ירדו לאחרונה בשל הדשדוש הכלכלי.

לפי סקר שנערך בתחילת השבוע, 57.1% מהנשאלים מתנגדים למינוי של צ'ו לתפקיד שר המשפטים, זאת בהשוואה ל-36.6% התומכים בך. באותו הסקר הביעו 51.7% חוסר שביעות רצון מתפקודו של הנשיא, לעומת 44.5%.

עוד בוואלה!

גופות ארוזות בשקיות: מקסיקו חשפה קבר המוני בארץ הקרטלים

לכתבה המלאה
שר המשפטים של קוריאה הדרומית צ'ו קוק בטקס השבעתו, 9 בספטמבר 2019. רויטרס
מקורב לנשיא. שר המשפטים עם כניסתו לתפקיד, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully