וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחנה הדמוקרטי: קוראים לגנץ להקים קואליציה של שינוי

יו"ר הרשימה הורוביץ אמר כי הוא רואה את הרשימה חלק מהממשלה העתידית, ללא נתניהו. ברק, שצפוי להישאר מחוץ לכנסת, הביע אכזבה מכך שלא היה איחוד עם העבודה: "ברור שצריך שילוב כוחות בשמאל"

צילום: חדשות 12, 13 ותאגיד כאן 11

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ קרא אמש (שלישי) ליו"ר בני גנץ להקים "קואליציה של שינוי", בעקבות תוצאות המדגמים, שחלקם הצביעו על יתרון של כחול לבן על הליכוד. הוא אמר כי המסגרת המשותפת של מרצ יחד עם סתיו שפיר ממפלגת העבודה ועם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק "הייתה הדבר הנכון לעשות" - על אף שבתחילת הדרך חזו להם הסקרים מספר רב יותר של מנדטים.

"צריך להמתין בסבלנות לתוצאות והן עלולות לקחת גם ימים", אמר הורוביץ בנאום שנשא ממטה המפלגה בתל אביב. "אפשר להגיד שאנחנו בעיצומה של דרמה פוליטית גדולה. מדינת ישראל צריכה לשנות כיוון. קורא ליו"ר כחול לבן בני גנץ לפעול להקמת קואליציה של שינוי, של תקווה. לא עוד ממשלת ימין שתמשיך במדיניות נתניהו. המחנה הדמוקרטי רואה עצמו שותף משפיע בממשלה כזו".

מטה המחנה הדמוקרטי, בית ציוני אמריקה, תל אביב  17 בספטמבר 2019. מאיה הורודניצ'אנו
שואפים לממשלה ללא נתניהו. ראשי המחנה הדמוקרטי במטה בתל אביב, הערב/מאיה הורודניצ'אנו

שפיר טענה כי הקמת המחנה הדמוקרטי הצילה את "מחנה השמאל", אך הביעה אכזבה מכך שלא היה איחוד עם העבודה. "הימים הקרובים לא היו פשוטים לכאן או לכאן, כי ישראל חצויה", אמרה שפיר, מספר 2 ברשימה.

ברק, מקום 10 ברשימה, אמר כי שהדבר הברור הוא "שמה שנדרש בשמאל הישראלי הוא איחוד כוחות". גם הוא הביע אכזבה מכך שלא היה איחוד כוחות עם עמיר פרץ, שחבר ליו"ר גשר אורלי פרץ. "אם נתניהו לא יוכל להקים ממשלה, זה תחילתו של תיקון עמוק בחברה הישראלית", אמר ברק, שהיה אחד המבקרים הקולניים ביותר של נתניהו במהלך הקמפיין, אולם צפוי להישאר מחוץ לכנסת.

עוד בוואלה!

ספירת קולות, מו"מ קואליציוני והשבעת הכנסת: המדריך ליום שאחרי הבחירות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully