וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: לעולם לא נדבר ישירות עם ארה"ב

17.9.2019 / 16:49

המנהיג העליון אמר כי גורמים איראניים יורשו לנהל מו"מ עם גורמים אמריקניים רק במסגרת רחבה יותר עם יתר המדינות החברות בהסכם הגרעין, ואם וושינגטון תשוב אליו. "מדיניות הלחץ המקסימלי שלהם תיכשל".

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי דחה היום (שלישי) את האפשרות לשיחות ישירות עם ארצות הברית, אולם אמר כי ניתן לקיים עמה משא ומתן במסגרת רב-צדדית ואם היא תשוב להסכם הגרעין. זאת על רקע הגישושים לגבי פגישה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא איראן חסן רוחאני בשולי עצרת האו"ם, שתתקיים בהמשך החודש בניו יורק.

"גורמים איראניים, בכל דרג שהוא, לעולם לא ידברו עם גורמים אמריקניים", אמר חמינאי, שצוטט על ידי הטלוויזיה הרשמית. "זה חלק מהמדינות שלהם ללחוץ על איראן. מדיניות הלחץ המקסימלי שלהם תיכשל". הוא אמר כי ההנהגה הדתית מסכימה בנושא זה. "אם אמריקה תשנה את התנהגותה ותשוב להסכם הגרעין, אז היא תוכל להצטרף לשיחות המולטילטרליות בין איראן ויתר הצדדים להסכם", הדגיש המנהיג העליון.

"אם ניכנע ללחץ שלהם ונקיים שיחות עם האמריקנים, זה יראה שמדינות הלחץ המקסימלי שלהם על איראן הצליחה. הם צריכים לדעת שלמדיניות הזו אין ערך עבורנו", הדגיש המנהיג העליון, שלו יש את המילה האחרונה בכל ענייני המדינה.

לקריאה נוספת
טראמפ: נראה שאיראן אחראית לתקיפה בסעודיה, אבל אני לא רוצה מלחמה

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בכנס בטהראן, 17 בספטמבר 2019. רויטרס
מסרב למו"מ ישיר עם ארה"ב. חמינאי, היום/רויטרס

בתגובה לפרישה של טראמפ מהסכם הגרעין ולהטלת הסנקציות המחודשות עליה, איראן מצמצמת בהדרגה את מחויבויותיה בהסכם. היא מאיימת להמשיך לעשות זאת עד שמדינות אירופה יעמדו בהבטחתן להגן על כלכת איראן מפני העיצומים האמריקניים.

המתיחות בין טהראן לוושינגטון גברה בסוף השבוע אחרי המתקפה הנרחבת על מתקני הנפט בערב הסעודית, שהקפיצה את מחירי הנפט בעולם וגרמה לחשש מפני סכסוך חדש במזרח התיכון. טראמפ אמר אתמול כי נראה שאיראן אחראית למתקפות, אולם הוא הדגיש כי הוא לא רוצה במלחמה. איראן מכחישה את מעורבותה במתקפה, שעליה קיבלו המורדים החות'ים בתימן אחריות, אולם גורמים אמריקניים אמרו כי יש בידיהם מידע המצביע על כך שהמתקפה יצאה משטח איראן וכללה טילי שיוט וכלי טיס בלתי-מאוישים.

עוד בוואלה!

ארדואן, פוטין ורוחאני נפגשו באנקרה: "לצמצם את האלימות באידליב"

לכתבה המלאה

באופן רשמי, ערב הסעודית הייתה פחות נחרצת, אבל אמרה כי במתקפה הי שימוש בכלי נשק איראניים וכי יש ביכולתה להגיב בתקיפות. ריאד דחקה במומחים של האו"ם לסייע בחקירת המתקפה, שפגעה קשות בתפוקת הנפט של הממלכה. לפי ההערכות, יידרשו לה כמה חודשים עד לשוב לפעילות מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully