וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראש המל"ל הכין את מלצר לדחיית הבחירות עקב מבצע צבאי

ראש המל"ל נפגש לאחר הירי מעזה לאשדוד ולאשקלון בשבוע שעבר עם יו"ר ועדת הבחירות. לפי הפרסום בהארץ עלה בפגישה כי ישראל מתכוננת לצאת למבצע וכי על מלצר להיערך לאפשרות של עיכוב הבחירות. נתניהו: "התכוננו לתרחיש שהג'יהאד האסאלמי וחמאס ינסו לשבש את הבחירות"

צילום: מתוך הטוויטר של בנימין נתניהו

ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת נפגש ביום רביעי האחרון עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר במטרה להכין אותו לאפשרות של דחיית הבחירות עקב מבצע צבאי - כך דווח היום (שני) ב"הארץ". על פי הדיווח, לאחר ירי הרקטות לאשדוד ביום שלישי האחרון שאילץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגת למרחב המוגן בזמן כנס בחירות, החליט נתניהו לכנס התייעצות ביטחונית בקריה.

בפגישה, בה נכחו הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן וראש המל"ל, דחף נתניהו לתגובה תקיפה בעזה. מהדיווח עולה כי כמה מהנוכחים הסתייגו מעוצמת התקיפה, וביקשו הסכמה מהקבינט המדיני-ביטחוני מאחר ותגובה כזאת עלולה להוביל למבצע צבאי רחב. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט טען כי אכן קיים צורך לכנס את הקבינט.

בתום ההתייעצות המשיכו התייעצויות טלפוניות, אך נתניהו בחר שלא לכנס את הקבינט. תגובת חיל האוויר הייתה מצומצמת יחסית למה שהוצע, וכללה תקיפה שגרתית של יעדי חמאס ברצועת עזה. שר החוץ ישראל כץ אמר בריאיון לכאן ב' כי "הידיעה מופרכת לחלוטין. שקר מוחלט".

מאיר בן שבת. אוליבייה פיטוסי, חדשות "הארץ", אתר רשמי
הכין את מלצר לאפשרות של עיכוב הבחירות. בן שבת/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, חדשות "הארץ"

לפי הדיווח ב"הארץ", הדיונים היו כה רציניים ומשמעותיים, עד שבמהלכם ביקש ראש המל"ל מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית להגיע לפגישה. בפגישה אמר בן שבת כי ישראל מתכוונת לצאת למבצע צבאי שעלול להביא לדחיית הבחירות, וביקש ממלצר להיערך לכך. על פי חוק, מי שיכול לדחות בחירות בנסיבות כמו מלחמה היא הכנסת ברוב של 80 חברי כנסת. מהלך כזה נעשה בבחירות לכנסת השמינית, שנדחו בחודשיים בשל מלחמת יום הכיפורים.

גורמים המעורים בנושא מסרו בתגובה כי היועץ המשפטי לממשלה הוא שביקש מראש המל"ל לעדכן את מלצר באפשרות של פעולה עקב המצב הביטחוני.

עוד בוואלה!

יום לפתיחת הקלפיות: סקר הסקרים של וואלה! NEWS

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לוואלה! NEWS ב-14 בספטמבר 2019. ניב אהרונסון
סירב לכנס את הקבינט. נתניהו/ניב אהרונסון

ראש הממשלה הגיב לפרסום ב"הארץ". "התכוננו לתרחיש שהג'יהאד האסאלמי והחמאס ינסו לשבש את הבחירות ברקטות", אמר נתניהו. "הכנו תגובה חריפה אבל אני אבחר את מועד הכניסה למערכה".

גנץ תקף: נתניהו רצה לגרור אותנו למלחמה כדי לדחות את הבחירות

בעקבות הפרסום יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ תקף בחריפות את נתניהו ואמר כי "נתניהו מחק את העמימות לצרכים פוליטיים". גנץ האשים כי "עכשיו הוא איבד את זה ורצה לגרור אותנו למלחמה כדי לדחות את הבחירות. תסריט שמתאים לבית הקלפים ולא למדינת ישראל מחר יוצאים להצביע כחול לבן ושמים לזה סוף".

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ קרא לפיטוריו של ראש המל"ל. לדבריו, "נתניהו לא מנהיג. הוא אדם מופקר שמוכן לשחק אפילו עם הביטחון כדי לשרוד בשלטון בכל מחיר ולחמוק מהכלא. אין לו קווים אדומים ואין לו מעצורים. במצבו הנוכחי הוא אדם מסוכן. ראש המל"ל שפועל מטעמו נפגש עם יו"ר ועדת הבחירות מלצר ועדכן אותו על מבצע צבאי בזמן הבחירות, כאשר אפילו לא התכנס קבינט בעניין. זו שערוריה לאומית. ראש המל"ל איננו השליח הפוליטי של נתניהו. תפקודו הוא בזיוני, והוא צריך לפנות את מקומו".

סגן הרמטכ"ל לשעבר, מועמד המחנה הדמוקרטי יאיר גולן תקף את נתניהו בעקבות הפרסום. "נתניהו מונע מעלבון אישי? איבד את שיקול הדעת הביטחוני", אמר. "מה הביא את נתניהו לשקול מבצע צבאי רחב היקף, ומה היטב את הכף לטובת תגובה מדודה. האם היה כאן שיקול דעת ביטחוני טהור, עלבון אישי, או רצון לשפר עמדות לפני בחירות? כנראה שלעולם לא נדע, אך אם להיסמך על האופן הציני בו נתניהו עושה שימוש בנושאים ביטחוניים לקידום קמפיין ההישרדות האישי שלו, שיקול דעת ביטחוני טהור לא היה כאן".


(עדכון ראשון: 17:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully