וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שסלביני עזב, ממשלת איטליה החדשה פותחת את נמליה למהגרים

15.9.2019 / 12:16

ספינת סיוע צרפתית קיבלה אישור לעגון באי למפדוזה, בניגוד לקו התקיף של הממשלה הקודמת שהותיר מהגרים רבים בלב ים. "סוף לתעמולה של סלביני", אמר שר התרבות על מנהיג הימין הקיצוני, שטען: "בדרך לשוב להיות מחנה הפליטים של אירופה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

ממשלת איטליה החדשה אפשרה אתמול (שבת) לספינת סיוע מצרפת להעביר לחוף מבטחים 82 מהגרים. זאת בניגוד למדיניות הבלתי-מתפשרת של הממשל הקודם, שכלל את מנהיג הימין הקיצוני מתאו סלביני. עם זאת, שר החוץ לואיג'י די מאיו, שעומד בראש מפלגת תנועת חמישה כוכבים החברה קואליציה, אמר כי ספינת Ocean Viking הורשתה להיכנס לשטח האי הדרומי לפמדוזה רק משום שמדינות אחרות באיחוד הסכימו לקלוט את רוב המהגרים שעל הסיפון.

הספינה, של ארגוני זכויות האדם הצרפתיים SOS Mediterranee ורופאים ללא גבולות, אספה את המהגרים לחופי לוב בשבוע שעבר, וביקשה הן מאיטליה והן ממלטה רשות לעגון בשטחן. בקשות דומות נדחו בחודשים האחרונים, כך שהמהגרים נותרו בלב ים לפרקי זמן ממושכים.

הממשלה החדשה ברומא, שהחלה רשמית את תפקידה ביום שלישי, הבטיחה גישה מתונה יותר ביחס להגירה. המפלגה הדמוקרטית מהשמאל-מרכז, שהחליפה את מפלגת "הליגה" של סלביני בממשלה החדשה, שיבחה את ההחלטה. "זה הסוף לתעמולה של סלביני שנעשתה על גבם של אנשים נואשים בים", אמר שר התרבות דריו פרנצ'סקיני.

מהגרים מגיעים לנמל בלמפדוזה לאחר שממשלת איטליה איפשרה את צאתם של 82 מהגרים על סיפון ספינת ההצלה אושן ויקינג, איטליה, 14.09.19. רויטרס
אמורים להיות מפוזרים במדינות אחרות באירופה. מהגרים בלמפדוזה, אתמול/רויטרס

הקו הנוקשה של סלביני, שהיה שר הפנים וסגן ראש הממשלה, חיזק את הפופולריות של מפלגתו, שפרשה מהקואליציה בחודש שעבר על מנת להקדים את הבחירות - אך נכשלה ונותרה באופוזיציה. הוא תקף את ההחלטה של הממשלה החדשה.

"הממשלה החדשה פותחת מחדש את הנמלים, איטליה בדרך לשוב להיות מחנה הפליטים של אירופה", כתב סלביני בטוויטר. "אלו שרים תוקפניים ששונאים איטלקים".

בזמן הקדנציה שלו, שנמשכה 14 חודשים, אסר סלביני על ספינות חילוץ להיכנס למים הטריטוריאליים של איטליה, ואמר כי היא נושאת באחריות רבה מדי למהגרים אפריקנים המגיעים לאירופה. אלו שהפרו את הצו הסתכנו בהחרמתן או בקנסות של עד מיליון אירו.

עוד בוואלה!

הסרט של הקפטן

לכתבה המלאה

תנועת חמישה כוכבים אימצה את המדיניות הזו, ומנהיגה די מאיו טען כי אין שינוי בה למרות הכנסת ספינת הסיוע. "יש חוסר הבנה רב לגבי העובדה שניתן אישור עגינה בטוח לספינת Ocean Viking", אמר שר החוץ לכתבים ברומא. "זה צריך להיות ברור, שגם בממשלה הקודמת, המטרה שלנו הייתה להבטיח שאותם מהגרים שמגיעים לאיטליה מפוזרים במדינות אחרות באירופה, ועתה הוקמו מנגנונים ותגובות אוטומטיות המאפשרים לנו לפזר מחדש".

הממשלה לא פירטה על המערכת החדשה לפיזור מהגרים ברחבי האיחוד האירופי, וסלביני אמר כי תכנית דומה בעבר נכשלה. הוא האשים את שכנותיה של איטליה בגרירת רגליהן, כך שלמעשה הן הותירו את המגרים תקועים במדינה.

מהגרים מגיעים לנמל בלמפדוזה לאחר שממשלת איטליה איפשרה את צאתם של 82 מהגרים על סיפון ספינת ההצלה אושן ויקינג, איטליה, 14.09.19. רויטרס
מהגרים מגיעים לנמל בלמפדוזה לאחר שממשלת איטליה איפשרה את צאתם של 82 מהגרים על סיפון ספינת ההצלה אושן ויקינג, איטליה, 14.09.19/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully