וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית שאן, לוואדי ניסנס ועד בית אל: הקווים הראשונים של הפוליטיקאים

14.9.2019 / 11:50

בין בחירות לכנסת להרכבת ממשלה, ישראל תציין יחד עם כל נהגי העולם את יום התחבורה הציבורית הבינלאומי. מהו קו הילדות של שר התחבורה סמוטריץ', לאן נהג לנסוע ראש הרשימה המשותפת עודה ואיזה ראש מפלגה נוסע בתחבורה ציבורית עד היום? כל התשובות

קו 411 מבית שאן לעפולה, קו הילדות של ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס. 14 בספטמבר 2019. באדיבות קיבוץ מסילות, אתר רשמי
"אי אפשר לשכוח את טעם גרעיני האבטיח". קו הילדות של לוי-אבקסיס/אתר רשמי, באדיבות קיבוץ מסילות

ועדת הבחירות המרכזית בשיתוף משרד התחבורה החליטו כי שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית ב-630 קווים וברכבת ישראל, יהיו פתוחים לציבור הרחב בחינם, החל מהשעה 20:00 בערב שלפני יום הבחירות, ועד לתום פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות ב-17 לחודש.

לא מספיק פוליטיקאים התייחסו במערכת הבחירות האחרונה למצבה הקשה של התחבורה הציבורית בישראל, וכעת הגיע הרגע להקדיש לה את מלוא תשומת הלב. רגע לפני יום הבחירות, ולכבוד יום התחבורה הציבורית הבינלאומי, פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בישראל ביקש משר התחבורה, ראשי המפלגות ופוליטיקאים בולטים נוספים לספר על קו האוטובוס של ילדותם. אז מהו הקו הראשון שלי? פרויקט מיוחד

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"הייתה זו נסיעה לא ארוכה, אבל מלאה בהרפתקאות". שר התחבורה סמוטריץ'/ראובן קסטרו

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' סיפר כי הקו הראשון שלו הוא קו 170 מירושלים לבית אל. "כמי שגדל בהתיישבות, לא היו לנו מספיק קווים סדירים ויעילים ולרוב התבססנו על טרמפים ונסיעות עם חברים. ולמרות זאת, אי אפשר לשכוח את קו 170", סיפר השר. "צעירים ומבוגרים, מתיישבים ועירוניים, היינו עוברים יחד יישוב-יישוב עד ההגעה המיוחלת לעיר הבירה. הייתה זו נסיעה לא ארוכה, אבל מלאה בהרפתקאות ובחידושים של העולים והיורדים מהאוטובוס".

סמוטריץ' התייחס לכספים שהשוקעו בתשתיות ובכבישים. לטענתו, "בשנים האחרונות הושקעו כספים רבים, בצדק רב, בתשתיות ובבניית כבישים. הגיע זמן לשיפור משמעותי של התחבורה הציבורית כדי להשוות את איכות שירותיה למדינות המובילות בתחום התחבורה הציבורית בעולם".

עוד בוואלה!

ארדואן מאיים: "נאפשר למיליוני הפליטים הסורים לזרום לאירופה"

לכתבה המלאה
ח"כ איימן עודה מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"הילדות שלי עברה בנסיעה ממרכז הכרמל לואדי ניסנס". ח"כ עודה בכנסת/ראובן קסטרו

קו 34 ממרכז הכרמל לוואדי ניסנס בחיפה, היה הקו הראשון של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. "נראה שרוב הילדות שלי עברה בנסיעה בקו 34 ממרכז הכרמל לוואדי ניסנס בחיפה", שיתף ח"כ עודה. "זה היה הקו איתו נסעתי הלוך-חזור מביתי לבית הספר וגם לבתיהם של חבריי אחרי שעות הלימודים. תחבורה ציבורית היא זכות בסיסית לכל אזרח. אנו שמנו דגש מיוחד בעבר על העברת תקציבים גדולים לתגבור התחבורה הציבורית ביישובים הערבים, ואנו נמשיך במאבקנו זה גם בכנסת הקרובה".

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ סיפר על קו 200 מראשון לציון לתל אביב שזכור לו היטב מילדותו. "הקו הזכור לי ביותר מילדותי הוא לא אחר מאשר קו 200 מראשון לציון, מעיר הולדתי לעיר הגדולה, הלא היא תל אביב", אמר. הורוביץ הוסיף כי "אולם, מאז ועד היום, הרומן ביני לבין התחבורה הציבורית בישראל נמשך ואני ממשיך להתמיד ולנסוע באוטובוסים גם כיום. יתרה מכך, עד לפני חודשיים, אז נבחרתי ליו"ר מרצ, לא היה לי רכב כלל. ישראל חייבת לתת עדיפות ברורה לתחבורה ציבורית, כולל בימי סוף השבוע".

ניצן הורוביץ בכנס ג'רוזלם פוסט, מלון דניאל הרצליה, 11 בספטמבר 2019. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
"ממשיך להתמיד ולנסוע באוטובוסים גם כיום". יו"ר המחנה הדמוקרטי הורוביץ'/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

אורלי לוי-אבקסיס, מראשי העבודה-גשר, שיתפה כי עבורה קו 411 ו-412 מבית שאן לעפולה היו הזכורים ביותר. "הקו שליווה את נוף ילדותי ונעוריי כבת העיר בית שאן הוא קו 411 ו-412 מבית שאן לציוויליזציה, או ליתר דיוק לעפולה", התלוצצה במעט לוי-אבקסיס. "הקו הראשון עובר דרך כל הקיבוצים ואחד נוסע דוך. אני זוכרת שהייתי יורדת בתחנה המרכזית וישר ניגשת לגרעיני עפולה, המוסד בו כולם עוברים בדרך ליעד הבא. אי אפשר לשכוח את טעם גרעיני האבטיח, שהם יודעים להכין כפי שאף מקום בארץ לא יודע".

לוי-אבקסיס התייחסה למשמעות התחבורה הציבורית בפריפריה והוסיפה כי "ללא התחבורה הציבורית, תושבי בית שאן לא היו ישנים טוב בלילה. בתקופתי, הנהיגה בצירים המובילים לעיר היו מסוכנים ולא ידידותיים, בטח עבור הנהגים הצעירים. מדינת ישראל חייבת להמשיך ולהשקיע את משאביה בתחבורה ציבורית צודקת עבור כל אזרחי ישראל".

מפלגת העבודה בחירות 2019 מועד ב, עמיר פרץ   איציק שמולי ואורלי לוי, 28.07.2019. ראובן קסטרו
"הנהיגה בצירים המובילים לעיר היו מסוכנים". אורלי לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

קו 7 ממחנה אלנבי לרחביה הוא הקו הראשון בעבור ח"כ ניר ברקת מהליכוד. "קו 7 הירושלמי הוא אוטובוס הילדות שלי, אני זוכר אותו היטב", ציין. ברקת שגדל בעיר הבירה סיפר על הדרך שהיה עושה לבית הספר. "כשהייתי ילד צעיר משפחתי התגוררה במחנה אלנבי ליד תלפיות בירושלים, והייתי נוסע משם בקו 7 כבר מכיתה א' לבית הספר גימנסיה רחביה בו למדתי. זו הייתה התקופה של לפני ואחרי מלחמת ששת הימים והאוטובוס שימש ככלי תחבורה משמעותי עבורי לנסיעה בין חלקיה השונים של ירושלים עד לאיחודה".

ח"כ מרב כהן ממפלגת כחול לבן שיתפה את החוויותיה מקו 480 מירושלים לתל אביב. "כמו ירושלמים רבים, הקו שמלווה אותי כל חיי הוא קו 480 של אגד, מעיר הבירה לעיר שאנחנו הירושלמים כל כך שונאים ואוהבים בו זמנית - תל אביב", סיפרה ח"כ כהן. "כנערה הייתי נוסעת בו על מנת להגיע ללימודי עיתונאות באולפני 'גבע' בגבעתיים, כחיילת הייתי משתמשת בו על מנת להגיע לתחנת גלי צה"ל ביפו וכמנכ"לית ארגון הצרכנים 'אמון הציבור' ניסיתי לא פעם לעשות בו שימוש על מנת להגיע למשרדי הארגון בבית התעשיינים בתל אביב".

ניר ברקת בנאום בכורה בכנסת, 14 במאי 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
"נסעתי כבר מכיתה א' לבית הספר גימנסיה רחביה". ח"כ ניר ברקת/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות שכינס את הפוליטיקאים לפרויקט מאגד תחתיו את חברות התחבורה הציבורית הפרטיות (אפיקים, קווים, מטרופולין, סופרבוס, נתיב אקספרס, אגד תעבורה, דן בדרום, דן בצפון ודן ב"ש) ובראשו עומד יער אמיר.

מנהל פורום חברות התחבורה הציבורית בישראל, יער אמיר: "שנה חדשה, ממשלה חדשה - הגיע הזמן להפוך את התחבורה הציבורית בישראל לטובה ואמינה יותר, כפי שמגיע לאזרחי ישראל. על נבחרי הציבור לקחת את המשימה הזאת בכובד ראש וברצינות רבה".

ביום הבחירות הנוסע באוטובוס ציבורי בינעירוני, יעלה לאוטובוס באופן חופשי, ללא צורך בכרטיס נסיעה, לאחר שווידא כי אכן קו האוטובוס נכלל ברשימת הקווים הפתוחים לנסיעה בחינם. פירוט הקווים הבינעירוניים הפתוחים חינם יפורטו במוקד המידע הארצי לתחבורה ציבורית 8787*. הזכאות להסעה לאילת וחזרה מאילת תתאפשר לאחר בדיקת זכאות ובכפוף לרישום מוקדם מול מרכזי מידע "אגד" בטלפון 2800*. הנוסע ברכבת ימשוך "כרטיס נסיעה יום הבחירות" במכונת הכרטוס האוטומטית או בקופות השירות בתחנות הרכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully