וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ הדמוקרטי מתחמם: ביידן, וורן וסנדרס בעימות לוהט

סגן הנשיא לשעבר היה תקיף וחד יותר בהשוואה לעימותים הקודמים, כשהתמודד מול שני הסנאטורים הפרוגרסיבים והתקוטט עמם על רפורמת הבריאות שהם מציעים. הוא, מנגד, ספג התקפות על פועלו בתחום הגזע והפשיעה במהלך תקופתו הארוכה כסנאטור

המרוץ הדמוקרטי/עורך אביעד בללי

המועמד הדמוקרטי המוביל לנשיאות ארצות הברית ג'ון ביידן התעמת הלילה (שישי) עם יתר המועמדים הבכירים על הובלת המפלגה. הוא הגן על רפורמת הבריאות של ברק אובמה, והדף את ההצעות של המועמדים הפרוגרסיביים אליבזת וורן וברני סנדרס בשל העלות הגבוהה שלהן.

עשרת המועמדים המובילים חלקו את הבמה לראשונה, והם התמקדו יותר בהתנגדותם לנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ בהשוואה להתקוטטויות שלהם בשני העימותים הראשונים שנערכו הקיץ. ביידן היה חד ואגרסיבי יותר כשהוא ספג התקפות על פועלו בתחום הגזע והפשיעה במהלך תקופתו הארוכה כסנאטור. עם זאת, כמו בשני העימותים הראשונים, סוגיית ביטוח הבריאות הייתה מעוררת המחלוקת ביותר.

ביידן, שהיה סגנו של אובמה במשך שמונה שנות כהונתו, אמר כי הוא ימשיך את רפורמת הבריאות שלו, המכונה "אובמקר". הוא האשים את הסנאטורים וורן וסנדרס בניסיון להרוס אותה עם תכנית ביטוח בריאות ממשלתית, שתחסל את הביטוחים הפרטיים.

"אני יודע שהסנאטורית אומרת שהיא בעד ברני. ואני בעד ברק. אני חושב שאובמקר עובדת", אמר ביידן, ששאל את השניים כיצד הם יממנו את התכנית שלהם. "זה נוגע להגינות, לכנות ולרעיונות גדולים".

סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן עם הסנאטורית אליזבת וורן בעימות הדמוקרטי ביוסטון ב-12 בספטמבר 2019. רויטרס
מתקרבת אליו בסקרים. וורן וביידן, הלילה/רויטרס

וורן, סנאטורית ממדינת מסצ'וסטס שבסקרים רבים נמצאת רק מאחוריו של ביידן, שיבחה את פועלו של אובמה בנושא, אולם אמרה שצריך לעשות עוד. "השאלה עכשיו היא כיצד אנחנו יכולים לשפר זאת בדרך הטובה ביותר", אמרה. היא הוסיפה כי במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי שהיא מציעה, אלו שמרוויחים יותר ישלמו יותר, אולם מעמד הביניים ישלם פחות.

פרט לסוגיית ביטוח הבריאות, ביידן וורן נמנעו מעימותים ישירים. סנדרס ושר השיכון לשעבר ג'וליאן קסטרו, שהיה חבר בממשל אובמה, הובילו את המתקפות נגד סגן הנשיא לשעבר.

סנדרס, שמקדם חוק בסנאט ליצירת ביטוח רפואי ממלכתי, אמר כי ההצעה המבוססת על התכנית הנוכחית עבור אזרחים אמריקנים בני 65 ויותר היא היעיליה ביותר מבחינה כלכלית. חלק מהמומחים סבורים כי התכנית של הסנאטור היהודי תעלה 32 טריליון דולר לאורך עשור.

עוד בוואלה!

העליון בארה"ב אישר להגביל כניסת מהגרים למדינה

לכתבה המלאה
העימות הדמוקרטי ביוסטון בהשתתפות ג'ו ביידן פיט בוטיג'ג ברני סנדרס אליזבת וורן קמלה האריס ב-12 בספטמבר 2019. רויטרס
המועמדים, הלילה/רויטרס

ביידן אמר כי ההצעה שלו תעניק לאמריקנים אופציות נוספות, כולל להישאר בתכניות הקיימות שלהם אם הם רוצים. "מעולם לא פגשתי מישהו שאוהב את חברת הביטוח שלו", אמרה וורן בחזרה.

קסטרו האשים את ביידן בסתירות בתיאור תכניתו. "אתה שוכח מה אמרת לפני שתי דקות?", שאל קסטרו, בן 44, את ביידן בן ה-76, שסופג שאלות לגבי כשירותו לתפקיד לאור גילו.

כשראש העיר פיט בוטיג'ג' מסאות' בנד, אינדיאנה, ציין כי חילופי הדברים האלו הם מה שאנשים לא אוהבים בפוליטיקה, השיב לו קסטרו: "קוראים לזה בחירות".

הסנאטורית איימי קלובושר ניסתה גם היא להרגיע את הרוחות, כשציטטה קטע מהנאום המפורסם של הנשיא אברהם לינוקלן: "בית מפולג אינו יכול להחזיק מעמד".

המועמדים עשו מאמץ כדי לשבח את מורשת אובמה, אחרי שהיו נתונים לביקורת מסוימת של כמה דמוקרטים אחרי העימות האחרון, שבו תקפו את מדיניות הבריאות וההגירה של הנשיא לשעבר.

עם זאת, קסטרו, שזוכה לאחוזי תמיכה זעומים בסקרים, הרשים את ביידן בכך שהוא ממהר לקשור את עצמו לאובמה כשנוח לו, ולהתרחק ממנו כשלא. "הוא רוצה לקחת קרדיט על העבודה של אובמה, אבל לא לענות על אף שאלה", אמר חברו לממשל לשעבר.

"אני מגשים את המורשת של ברק אובמה, ואתה לא", הטיח קסטרו בביידן, שהשיב: "זאת תהיה הפתעה עבורו".

סנדרס תקף את ביידן על כך שהצביע בעת הפלישה לעיראק בעת שהיה סנאטור. לדבריו, הוא "מעולם לא האמין" לטיעונים של הנשיא דאז ג'ורג' וו בוש וסגנו דיק צ'ייני בעדר המלחמה.

מפגין מתפרץ לעימות הדמוקרטי ביוסטון שבטקסס ב-12 בספטמבר 2019. רויטרס
מפגין שהתפרץ לעימות מוצא על ידי מאבטחים/רויטרס

בזמן שהעימות התקיים, טראמפ שוחח עם חברי קונגרס רפובליקנים בבולטימור, ואמר כי הדמוקרטים מחזקים את הצורך לבחירתו מחדש. "אתם באמת חייבים להצביע לי. בין אם אתם אוהבים אותי או לא, זה לא משנה, משום שהמדינה שלנו תלך לעזאזל אם מישהו מהאנשים האלו ייכנס פנימה", אמר הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully