וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבדה כשליש מהמושבים: מפלה למפלגה של פוטין בבחירות במוסקבה

אחרי קיץ רווי הפגנות ופסילת מועמדי האופוזיציה, "רוסיה מאוחדת" תחזיק רק ב-26 מושבים, אך צפויה לשמור על הרוב. המרוויחים: הקומוניסטים והליברלים. מפלגת השלטון כה לא פופולרית, עד שמועמדיה רצו כעצמאיים. "תוצאות נהדרות", אמר יריבו של פוטין

צילום: רויטרס

מפלגת השלטון ברוסיה ספגה מפלה בבחירות המקומיות במוסקבה - כך עולה היום (שני) מתוצאות כמעט סופיות אחרי ההצבעה אתמול. מפלגת "רוסיה מאוחדת" איבדה כשליש ממושביה בפרלמנט המקומי בן 45 המושבים, אבל היא בדרך לשמור על הרוב שלה עם 26 מושבים. אחרי שמרבית מועמדי האופוזיציה נפסלו, מי שהרוויח על חשבונה היו מועמדים קומוניסטים, עצמאיים ואחרים.

מפלגתו של פוטין סובלת מתמיכה כה ירודה, עד שכל חבריה רצו כמועמדים עצמאים על מנת להבדיל את עצמם ממנה. היא ספגה מפלה גם עם אובדן המושב של מנהיג המפלגה בבירה, אנדריי מטלסקי, שלא נבחר מחדש. אחוז ההצבעה היה נמוך במיוחד, עם 22% בלבד.

המפלגה הקומוניסטית בדרך להשיג 13 מושבים, בעוד שהמפלגה הליברלית "יבלוקו" ומפלגת השמאל "צדק לרוסיה" יקבלו שלושה מושבים כל אחת. בפרלמנט היוצא היו לנאמני הקרמלין 38 מתוך 45 מושבים.

עוד על המחאה במוסקבה
על ציוץ, משיכה ונגיעה בקסדה: מפגינים ברוסיה נשלחו לכלא
"פוטין הוא גנב": עשרות אלפים במחאת האופוזיציה ברוסיה

מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בקלפי במוסקבה, רוסיה, 8 בספטמבר 2019. רויטרס
חשף מועמדים "חשאיים" של הקרמלין. נבלני, אתמול/רויטרס

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני קידם אסטרטגיה של "הצבעה נבונה", אחרי שבעלי בריתו נפסלו מהתמודדות בבחירות. הוא וצוותו חשפו מועמדים "חשאיים" של מפלגת השלטון, ותמכו במי שהיו להם את מירב הסיכויים להחליפם. נבלני, שנכלא במהלך הקיץ בשל השתתפותו במחאה, תיאר את התוצאות כ"נהדרות".

פסילת נציגי האופוזיציה עוררה מחאה גדולה נגד הקרמלין בחודשים האחרונים, ואלפים נעצרו. המשטרה הואשמה בשימוש מופרז בכוח נגד המפגינים, אך היא זכתה לגיבוי ממשלתו של הנשיא ולדימיר פוטין. זאת הייתה תנועת המחאה הגדולה ביותר נגד הקרמלין מאז ההפגנות שנמשכו בין 2011 ל-2013.

בדומה לכל מערכות הבחירות בשנים האחרונות, גם הפעם נשמעו טענות לזיופים מצד מתנגדי הקרמלין. כמה סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו כמה מצביעים הממלאים בגלוי מעטפות בכמה פתקים. לפחות שישה חיילים במוסקבה אמרו לרויטרס שהם אולצו להצביע ולספק עדויות לממונים עליהם. מבקריו של פוטין טוענים כי זאת טקטיקה המשמשת להעלאת שיעור ההצבעה ולשפר את התוצאות לטובת נאמני הקרמלין. משרד ההגנה סירב להגיב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבקר בקלפי במוסקבה, 8 בספטמבר 2019. רויטרס
פוטין בקלפי במוסקבה, אתמול/רויטרס

למרות המכה שספגה, מפלגת השלטון ניצחה בבחירות המקומיות ברחבי המדינה שהתקיימו אתמול, כולל על ראשות מחוז סנט פטרסבורג וב-15 חלקים אחרים במדינה העצומה. דוברו של פוטין אמר כי הקרמלין סבור ש"רוסיה מאוחדת" רשמה הישגים טובים. "המפלגה הראתה את הנהגתה הפוליטית", אמר הדובר דימיטרי פסקוב.

הציבור זועם על הצניחה במשכורות ועל העלאת גיל הפנסיות, מה שהוביל להתחזקות הקומוניסטים. נבלני, שפסול בעצמו מלהתמודד בבחירות בשל הרשעה במעילה כספית שלדבריו נתפרה לו ממניעים פוליטיים, ובעלי בריתו רואים בבחירות במוסקבה הזדמנות להתחזק על חשבון הקרמלין לקראת הבחירות לפרלמנט ב-2021.

על אף הירידה בפופולריות שלו, פוטין עדיין נהנה מתמיכה של כ-60% מהציבור, נתון הגבוה בהרבה מרוב אלו של מנהיגים במערב, אך נמוך ביחס אליו. בשנה שעברה הוא רשם ניצחון סוחף על כהונתו הרביעית, שתימשך עד 2024. עדיין לא ברור מה יעשה לקראת תומה, לאור העובדה שהחוקה אוסרת עליו להתמודד על כהונה שלישית ברציפות. בפעם הקודמת, הוא שימש ראש ממשלה בין שתי התקופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully