וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על ציוץ, משיכה ונגיעה בקסדה: מפגינים ברוסיה נשלחו לכלא

4.9.2019 / 16:07

בתי משפט גזרו על שלושה פעילי אופוזיציה שלוש שנות מאסר, העונש הכבד ביותר שהושת עד כה נגד מתנגדי הקרמלין. אחד מהם תועד מנסה להסיר קסדה של שוטר, אחר ניסה להזיז זרוע של שוטר. השלישי פרסם ציוץ שבו לכאורה איים על ילדי שוטרים

צילום: רויטרס

שלושה מפגינים נשלחו לשלוש שנות מאסר ברוסיה אחרי שהורשעו בשימוש באלימות נגד כוחות משטרה בהפגנות במוסקבה. אלו עונשי המאסר הכבדים ביותר שהושתו עד כה נגד פעילי אופוזיציה, שרואים בכך פעולה מתואמת נגד מתנגדי הקרמלין.

בחודשים האחרונים הפגינו תומכי האופוזיציה בעד בחירות חופשיות למועצת העיר מוסקבה, שיתקיימו ב-8 בספטמבר. זאת תנועת המחאה הגדולה ביותר בבירה מאז זו שפעלה בין 2011 ל-2013. המפגינים דרשו את ביטול פסילתם של מועמדי האופוזיציה, אך הרשויות טוענות שהם לא קיבלו את מספר החתימות הדרושות. האופוזיציה דוחה זאת.

היום נגזרו שלוש שנות מאסר על פעיל האופוזיציה קיריל ז'וקוב, שנראה בתיעוד שפורסם ברשת מנסה להסיר את הרצועות של קסדת שוטר במהלך הפגנה שנערכה ב-27 ביולי. הוא הכחיש את העבירות שיוחסו לו. שני משתתפים נוספים באותה הפגנה נשלחו אתמול לשלוש שנות מאסר ולשנתיים - איוואן פודקופייב, בן 25, הורשע בשימוש בגז פלפל נגד שוטרים. הוא הודה במיוחס לו. דניל בגלטס, איש עסקים, הורשע במשיכת זרוע של שוטר בזמן שנעצר בהפגנה, וגם הוא הודה בעבירות שיוחסו לו.

הרשויות הותירו לאופוזיציה לקיים הפגנות מסוימות, בעוד שהן אסרו על קיומן של אחרות. המשטרה עצרה לזמן קצר יותר מ-2,000 מפגינים מאז אמצע יולי, ופתחה בהליכים פליליים נגד כעשרה מהם, שהואשמו בין היתר בקיום מהומות המוניות. כמה פעילי אופוזיציה נשלחו לתקופות מאסר קצרות.

קיריל ז'וקוב, פעיל אופוזיציה בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 4 בספטמבר 2019. רויטרס
קיריל ז'וקוב בבית המשפט, היום/רויטרס

בנוסף לכך, נשלח אתמול הבלוגר ולדיסלב סיניטסה לחמש שנות מאסר אחרי שהורשע בקיצוניות ובהסתה לאלימות נגד ילדים של שוטרים בעקבות ציוץ בטוויטר. בציוץ שפרסם ב-31 ביולי הוא ציין כי שוטרים שמשתמשים באלימות נגד מפגינים עשויים לגלות שילדיהם נחטפו באלימות. לפחות שוטר אחד אמר בבית המשפט כי הוא פירש את הציוץ הזה כאיום נגד משפחתו.

הבלוגר הכחיש כי הוא הסית לאלימות ואמר כי הוא יערער על העונש, שאותו גינה מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני. "אין סעיף בחוק הפלילי הנוגע לטיפשות, אבל יש ביחס למי שמעמיד לדין ביודעין אדם חף מפשע, אמר נבלני, שבעצמו ריצה עונש מאסר קצר במהלך גל ההפגנות האחרון.

מפגינים ליד המתחם הנשיאותי במוסקבה מוחים נגד הוצאת מועמדים מן האופוזיציה מהבחירות המקומיות, מוסקבה רוסיה, 10 באוגוסט 2019. רויטרס
מפגינים ליד המתחם הנשיאותי במוסקבה, אוגוסט/רויטרס

ב-10 באוגוסט השתתפו כ-60 אלף איש בהפגנה של האופוזיציה במוסקבה, שלפי ארגון העוקב אחרי המחאות נגד הקרמלין הייתה הגדולה ביותר זה שמונה שנים. עם זאת, הפגנה ללא אישור שהתקיימה בסוף השבוע האחרון משכה כמה אלפים בודדים.

בין הנאשמים הנוספים הם הפעילה הפוליטית לובוב סובול והעיתונאי איליה אזאר, שעומדים לדין בארגון אותה ההפגנה. שניהם נעצרו לזמן קצר ושוחררו ביום שני בערב, כשסובול נקנסה ב-300 אלף רובל (4,545 דולר) על שהפרה את החוק. אזאר אמר כי הוא נעצר אחרי שיצא מדירתו לעשן סיגריה, ושהמשטרה הותירה את הבית לא נעול, שם נותרה בתו הצעירה לבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully