וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגן העובדים": השר ומזכ"ל ההסתדרות לשעבר ישראל קיסר הלך לעולמו

קיסר, יליד צנעא, עסק בפעילות ציבורית משנות ה-50 ועד לממשלת רבין השנייה, בה שימש גם סגן ראש הממשלה. "מנהיג עובדים ואבן יסוד בתנועת העבודה, שבפועלו הביא בשורה לעובדים ולחם על הזכות לעבוד בכבוד ולהזדקן בכבוד", ספד לו יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ

ישיבה של ממשלת האחדות בראשות שמעון פרס, ישראל קיסר
24/01/1985. ראובן קסטרו
ישראל קיסר בישיבה של ממשלת האחדות בראשות שמעון פרס, ינואר 1985/ראובן קסטרו

ישראל קיסר, שכיהן כשר התחבורה וחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, מת הערב (ראשון) בגיל 88. בין יתר תפקידיו, הוא שימש גם כמזכ"ל ההסתדרות.

קיסר, יליד צנעא, עלה לארץ ישראל עם משפחתו בגיל צעיר. הוא החל בפעילות פוליטית כבר בשנות ה-50 במפא"י. בשנות ה-80 היה למזכ"ל ההסתדרות וב-1992 התמודד על ראשות מפלגת העבודה - אך הפסיד ליצחק רבין. בממשלתו של זה כיהן קיסר כסגן ראש הממשלה ושר התחבורה, אך בתום כהונתה פרש מהחיים הפוליטיים. היו לו שני ילדים.

בכירי העבודה ספדו לקיסר. "קיבלתי בצער עמוק את ההודעה על לכתו של חברינו", מסר יו"ר המפלגה עמיר פרץ, "מנהיג עובדים ואבן יסוד בתנועת העבודה, שבפועלו הביא בשורה לעובדים ולחם על הזכות לעבוד בכבוד ולהזדקן בכבוד. כסגן ראש הממשלה בכהונתו השנייה של יצחק רבין, היה קיסר מהמיישמים הגדולים של מדיניות רבין לפיתוח מאסיבי של תשתיות תחבורה בפריפריה במדינת ישראל, ובכך תרם רבות לצמצום פערים. ישראל היה מנהיג אותנטי שידע להלך בחצרות של מפעלים ולייצג אותנו בכבוד רב בחצרות מלכים. יהי זכרו ברוך".

ישיבה של ממשלת האחדות בראשות שמעון פרס, ישראל קיסר
24/01/1985. ראובן קסטרו
"תרם רבות לצמצום פערים"/ראובן קסטרו

"התעצבתי מאוד לקבל את הבשורה המרה על לכתו של אחד מענקי מפלגתי", כתב בטוויטר גם ח"כ איציק שמולי. "קיסר, מגן העובדים והגמלאים בהסתדרות, שר פעלתן וממנהיגי מפא"י - היה סמל למנהיגות חברתית שפרצה מלמטה ולעולם לא שכחה את ייעודה. חשתי תמיד כבוד עצום על שאדם גדול כזה עוקב ומעודד אותי מרחוק. נוח בשלום", הוסיף.

גם בהסתדרות ספדו ליו"ר לשעבר. היו"ר הנוכחי, ארנון בר-דוד, מסר כי קיסר היה "מאחרוני דור הנפילים, היה ויישאר מורה דרך למנהיגי עובדים רבים". לדבריו, ק'יסר "צמח מלמטה ותמיד הרגיש את הלמות ליבו של הציבור הישראלי. המורשת הערכית שהותיר אחריו ופירות המאבקים שהוביל להגנה על כבוד האדם העובד, ימשיכו להאיר את דרכה של ההסתדרות ולהדהד בעשייתה למען החברה הישראלית".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד אף הוא לשר לשעבר. "אני מרכין ראש בלכתו של חבר הכנסת ושר התחבורה לשעבר ישראל קיסר. פועלו רב השנים למען העם והמדינה ושיעור קומתו יחתמו בליבנו ויהוו השראה למשרתי ציבור באשר הם. תנחומיי למשפחתו. יהי זכרו ברוך", נמסר.

הלווייתו תתקיים מחר אחר הצהריים בבית העלמין גני אסתר בראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully