וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר במשרד החוץ: החשב הורה לעובדים לעצור את כל ההוצאות

לאור הפערים העמוקים במגעים בין נציגי משרד החוץ ומשרד האוצר על תקציב המשרד, הנחה החשב לנציגויות בעולם ולעובדי המשרד בארץ ובחו"ל להפסיק כמעט לחלוטין את פעילויותם. נסיעות העבודה יופסקו והרכש ייפסק. האוצר: "קיים פער בין הוצאות המשרד לבין התכנון שאושר"

בניין משרד החוץ, ירושלים. ויקיפדיה, אתר רשמי
משרד החוץ בירושלים/אתר רשמי, ויקיפדיה

חשב משרד החוץ הוציא הערב (ראשון) הנחיה לנציגויות הדיפלומטיות בעולם ולעובדי המשרד בארץ ובחו"ל להפסיק כמעט את הפעילויות של המשרד ולעצור את כל ההוצאות התקציביות החדשות והמתוכננות לאור הפערים העמוקים במגעים בין נציגי משרד החוץ ומשרד האוצר על תקציב המשרד. החשב יוסי שטראוס הנחה את עובדי המשרד להפסיק את נסיעות העבודה, לעצור את כל ההתקשרויות החדשות ולהפסיק לבצע רכש במסגרת התקשרויות ישנות, להפסיק הפעלת יועצים בתשלום שאינם בחוזה מחייב, ולעצור את כל פעילויות האירוח בנציגויות.

כמו כן, החשב הנחה להפסיק את נסיעות העבודה של עובדי מטה משרד החוץ בכל הדרגים ולא להזמין משלחות או נציגים דיפלומטים לביקורים או כנסים בארץ.

שגריר ישראל בוולינגטון ניו זילנד, ד"ר יצחק גרברג, מצביע בבחירות. משרד החוץ, אתר רשמי
הצבעה בנציגות ישראל בניו זילנד, השבוע/אתר רשמי, משרד החוץ

"בחודשים האחרונים התנהלו דיונים רבים בין נציגי משרד החוץ לבין נציגי אגף התקציבים באוצר בהשתתפות נציגי החשב הכללי מתוך מטרה להסדיר את הפערים העמוקים הנאמדים במאות מיליוני שקלים בין חוק התקציב לרמת הפעילות המתקיימת בפועל. לצערנו דיונים אלו לא הביאו לתוצאה הנדרשת", נכתב במברק של החשב.

מדובר בהנחיה חריגה שמגיעה מחשב המשרד, בשונה מגלי עיצומים שונים של ועד העובדים בשנים האחרונות, לאור הגירעון שנוצר בעקבות הפער בין התקציב שהוקצה למשרד החוץ בתקציב המדינה והדרישות שלו בפועל.

במשרד האוצר אומרים כי "בשל פער גדול מאוד בין תקציב משרד החוץ כפי שאושר בחוק התקציב, לבין הוצאותיו של המשרד כפי שתוכננו על ידו, נאלץ אגף החשב הכללי להורות על עצירת כל הוצאה חדשה במשרד. הוראה זו נשלחה לכלל נציגויות המשרד בחו"ל ולמטה המשרד בירושלים. ההוראה בתוקף כל עוד לא ימצאו מקורות כספיים למימון עלויות השכר והפעילות הקשיחה של המשרד".

עוד בוואלה!

שני סטודנטים הותקפו בוורשה: "שאלו אם אנחנו מישראל - והרביצו"

לכתבה המלאה

משרד החוץ: הפעילות תשותק כמעט כליל בעת רגישה

דובר משרד החוץ, ניזאר עמר מסר כי" "היום הורה החשב הכללי במשרד האוצר, על הקפאת כל הפעילות התקציבית של משרד החוץ. ההוראה נתנה בשל הגרעון החמור בבסיס התקציב הקשיח של משרד החוץ ועל מנת להתאים את הפעילות של המשרד להוראת חוק התקציב. המשמעות העיקרית היא כי בעת הרגישה הזו אל מול האתגרים המדיניים והאסטרטגיים ובראשם האיום מצד איראן וגרורותיה וערב כינוס עצרת האו"מ משרד החוץ ונציגויותיו בעולם ישותקו כמעט כליל.

אין מחלוקת כי הגירעון העמוק, עליו התרענו השכם והערב, הוא תוצאה של תת-תקצוב ידוע מראש, מצד פקידות אגף התקציבים של האוצר. מדובר במקרה חסר תקדים שבו פקידי האוצר משתקים משרד ממשלתי ללא כל דיון, ובכך גורמים לפגיעה חמורה ביחסי החוץ של מדינת ישראל.שר החוץ פועל לפתרון המשבר. אנו מקווים כי פעילות המשרד החיונית לביטחון הלאומי ולביסוס מעמדה הבינלאומי של ישראל תשוב לסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully