וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נוספת נוטשת את ממשלת ג'ונסון: "מתקפה על הדמוקרטיה"

8.9.2019 / 22:23

אמבר ראד, שרת העבודה והפנסיות, עוזבת גם את המפלגה השמרנית בשל המדיניות של ראש הממשלה ביחס לברקזיט: "אני לא יכולה לעמוד מנגד". זאת אחרי שאחיו התפטר אף הוא, ו-21 מחוקקים מרדו בו וחברו לאופוזיציה. למרות זאת, השמרנים מובילים בפער גדול הלייבור בסקר חדש

עריכה: טל רזניק

השרה לענייני עבודה ופנסיות בבריטניה, אמבר ראד, התפטרה אתמול (שבת) מתפקידה וממפלגת השלטון השמרנית, במחאה על מדיניותו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ביחס לפרישה מהאיחוד האירופי.
ג'ונסון מתעקש כי הממלכה תפרוש ב-31 באוקטובר, עם או בלי הסכם, אולם הוא איבד את הרוב שלו בפרלמנט בשבוע שעבר וגירש 21 מחוקקים מהסיעה אחרי שהם תמכו באופוזיציה כדי לסכל תרחיש של עזיבה ללא הסכם.

ראד, לשעבר שרת פנים שהצביעה בעד הישארות באיחוד ב-2016, אמרה כי טיהור המפלגה משורות המורדים, בהם נכדו של ווינסטון צ'רצ'יל ושני שרי אוצר לשעבר, היה "מתקפה על ההגינות ועל הדמוקרטיה".

בהודעת הפרישה שלה, שפרסמה בחשבון הטוויטר, היא כתב כי היא פורשת מהממשלה ומוותרת על חברותה בסיעה. "אני לא יכולה לעמוד מנגד כששמרנים טובים, נאמנים ומתונים מגורשים. דיברתי עם ראש הממשלה ועם היושב ראש כדי להסביר", אמרה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בחווה ליד אברדין, סקוטלנד, 6 בספטמבר 2019. רויטרס
מאבד שליטה. ג'ונסון בחווה בסקוטלנד, שישי/רויטרס

"הצטרפתי לממשלה שלך באמונה טובה. הסכמתי שצריך להשאיר על השולחן את האפשרות לפרישה ללא הסכם, משום שככה היו לנו את הסיכויים הטובים ביותר להשיג הסכם חדש כדי לעזוב ב-31 באוקטובר", כתבה במכתב ההתפטרות שלה לג'ונסון, שהחליף את תרזה מיי ביולי. "עם זאת, אני לא מאמינה עוד שעזיבה עם הסכם היא המשימה המרכזית של הממשלה".

בסאנדיי טיימס דווח כי לפחות שישה שרים נוספים חולקים את עמדותיה של ראד, ולפחות אחד מהם שוקל להתפטר. עזיבתה מגיעה אחרי שבוע סוער של ג'ונסון, כשגם אחיו, ג'ו, פרש מהממשלה בשל היותו "קרוע בין נאמנותו המשפחתית לאינטרס הלאומי".

"ראש הממשלה איבד את הסמכות בזמן שיא ותכנית הברקזיט שלו נחשפה כהונאה", אמר איאן לברי, בכיר בלייבור. "אף אחד לא סומך על בוריס ג'ונסון. לא השרים שלו, לא חברי הפרלמנט שלו ואפילו לא אחיו".

עוד בוואלה!

המבוי הסתום של בריטניה עלול להיות הבעיה של אירופה כולה

לכתבה המלאה
השרה אמבר ראד, לונדון, 8 בספטמבר 2019. רויטרס
תמכה בהישארות באיחוד במשאל העם. ראד, היום/רויטרס

ג'ונסון אומר כי הפתרון היחיד למבוי הסתום הוא בחירות חדשות, שאותן הוא רוצה לערוך ב-15 באוקטובר, כדי לקבל מנדט חדש שבועיים לפני המועד לעזיבת הגוש. עם זאת, הוא צריך לרוב של שני שלישים מקרב המחוקקים, אך בלייבור ובמפלגות אחרות מסרבים לתמוך בכך עד שהחוק הדורש לבקש דחיה נוספת בברקזיט ייושם.

אתמול דווח כי חברי פרלמנט מתכננים לפעול משפטית משום שהם סבורים שראש הממשלה לא יציית לחקיקה שעברה בשבוע שעבר בפרלמנט, ובכיר לשעבר הזהיר אתמול כי ג'ונסון עשוי להישלח למאסר אם לא ימלא את החוק. ואולם, שר החוץ שלו דומיניאק ראב הדגיש היום כי "ודאי" שהוא יקיים אותו. בריאיון לרשת סקיי ניוז הוא טען גם כי יש התקדמות במגעים עם האיחוד האירופי.

עם זאת, צרפת הבהירה היום כי בריטניה לא מצליחה לומר מה היא רוצה. שר החוץ שלה, ז'אן-איב לה דריאן, אמר כי נכון למצב הנוכחי, לא תינתן ללונדון ארכה נוספת בפרישה. "זה מדאיג מאוד, על הבריטים לומר לנו מה הם רוצים", אמר לה דריאן.

למרות הטלטלות הפוליטיות, סקר שפורסם היום בסאנדיי טיימס הראה כי השמרנים עם 35%, ואילו הלייבור עם 21%, הליברלים-דמקורטים, התומכים בהישארות באיחוד, עם 19% ומפלגת הברקזיט עם 12%.

(עדכון ראשון: 11:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully