וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת דליקת הענק בחיפה: המקור לבערה - שריפת פסולה יזומה

6.9.2019 / 14:22

לוחמי האש המשיכו גם הבוקר בפעולות כיבוי סופיות של השריפה, כאשר במקביל הופיעו גם כתמי שמן בנחל חיפה, אשר על פי החשד הגיעו לים מכיוון המפעל שבו פרצה אתמול שריפת הענק. ראש עיריית חיפה קליש-רותם: "כך זה נראה כאשר הפטרוכימיה וחומרים מסוכנים יושבים בלב עיר

יום אחרי פריצת האש במפעל השמן - פעולות הכיבוי במפעל בחיפה נמשכות/צילום: כבאות והצלה תחנה איזורית חיפה

חוקר הדליקות מטעם כבאות והצלה לישראל קבע היום (שישי) כי השריפה שפרצה במפעל "שמן" בחיפה פרצה כתוצאה מהתפשטות של שריפת פסולת יזומה של המפעל בחצרו האחורית, הצמודה לקירו הצפוני של המבנה. בינתיים מתחזק עוד החשד שרשלנות הביאה לשריפת הענק. ממצלמות אבטחה של נמל חיפה ושל חברת החשמל נראה עשן, שעל פי החשד מקורו בשריפת פסולת יזומה, מיתמר מחצר "שמן" כשעה וחצי לפני שהוזעקו כבאים.

מוקדם יותר אותרו כתמי שמן צמחי, שקוף ברובו, בין שני רציף כרמל ורציף מזרחי בנמל חיפה. ההערכה היא כי מדובר בשמן של חברת "שמן תעשיות", שהגיע לים מכיוון המפעל שבו פרצה אתמול שריפת הענק. חברת נמלי ישראל החלה לפעול לניקוי השפך.

בתוך כך, לוחמי האש ממשיכים גם הבוקר בפעולות כיבוי סופיות של השריפה במפעל. רס"ר יובל ברק דובר תחנת חיפה מסר כי "במבנה ישנם עדיין מספר מוקדים בוערים אך השריפה נמצאת בשליטה וללא חשש להתפשטות. עבודת לוחמי האש בתוך המחסן תימשך עוד מספר שעות נוספות עד לכיבוי מוחלט".

יום אחרי השריפה, פעולות הכיבוי בחוף שמן בחיפה  נמשכות, 6 בספטמבר 2019. כבאות והצלה תחנה איזורית חיפה, דוברות כב"ה
פעולות הכיבוי, הבוקר/דוברות כב"ה, כבאות והצלה תחנה איזורית חיפה

לוואלה! NEWS נודע על מקרה קודם שאירע לפני שנה וחצי, בו כבאים הוזעקו לשריפת פסולת יזומה כזו בחצר המפעל, ולכשהגיעו עוכבו שעה ארוכה בשער ורק לאחר שהוסדרה להם כניסה והם נכנסו פנימה וכיבו אותה.

בחברת "שמן תעשיות" אמרו לוואלה! NEWS על החשד לרשלנות "להד"ם", וציינו כי בחברה קיים איסור של קבע להדליק אש במפעל, וכי אך בחודש האחרון התקיים תרגיל מוצלח של כיבוי אש בהשתתפות כלל הגורמים ועובדי המפעל. "לעת עתה אנחנו ממתינים לתוצאות הבדיקה והמסקנות של מכבי אש", אמרו.

עוד בוואלה!

פרויקט הדיוק של חיזבאללה: ישראל תפעל בלבנון - גם במחיר של מלחמה

לכתבה המלאה
יום אחרי השריפה, פעולות הכיבוי בחוף שמן בחיפה  נמשכות, 6 בספטמבר 2019. כבאות והצלה תחנה איזורית חיפה, דוברות כב"ה
פעולות הכיבוי, הבוקר/דוברות כב"ה, כבאות והצלה תחנה איזורית חיפה

בהודעה שפרסמה החברה מאוחר יותר נמסר כי "מפעל שמן עובד בתיאום מלא עם רשות הכבאות בשיגרה ובחירום. לכוחות הכיבוי גישה מלאה לשטח המפעל בכל עת. תיאום זה אף בא לידי ביטוי בתרגיל מקיף של רשות הכבאות שנערך בחודש האחרון עם כלל עובדי המפעל. בשטח המפעל קיימות עשרות ארובות שחלקן פולטות עשן בהתאם להוראות המשרד להגנת הסביבה. הוראת רשות הכבאות והנהלת המפעל על איסור מוחלט של הבערת אש בשטח המפעל ידועה ונאכפת בכל עת. לוחמי האש פועלים בשטח המפעל החל מאמש בשעות אחה"צ, בשעות הלילה וגם ברגעים אלו".

מעיריית חיפה נמסר בעניין השריפה כי "עיריית חיפה עובדת מול המשרד להגנת הסביבה, אשר באחריותו לטפל בשפיכת השמן לים. בנוסף העבירה העירייה דרישה למפעל "שמן" לטיפול מיידי בנזקים ופינוי השמן מהכביש. אנשי אגף הבטחון של העירייה נמצאים בשטח לעקוב אחר הטיפול בנושא ביחד עם המשרד להגנת הסביבה. כמו כן , איגוד ערים להגנת הסביבה יפעל לביצוע דיגומים לבדיקת שאריות אסבסט באיזורים אליהם הגיע העשן מהשריפה ואזורים שנפגעו מהשמן שזלג".

ראש העיר, קליש רותם: "כך זה נראה כאשר הפטרוכימיה וחומרים מסוכנים יושבים בלב עיר.
כדי שהמציאות הזו תשתנה, נדרשת עבודה עיקבית לטווח הארוך. בלי התלהמויות, בלי סיסמאות, עבודה שקטה אך נחושה. בדיוק מה שבכוונתי לעשות"

יותר מ-30 צוותי כיבוי הוזעקו על מנת לטפל אתמול בשריפה שפרצה במחסן, שבו אוחסנו מאות טונות של שמן. כבאי אחד נפגע באורח קל. כוחות הכיבוי מסרו כי מדובר באירוע בקנה מידה גדול מאוד.

(עדכון ראשון: 10:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully