וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנקשות בברלין: "החשוד קשור לשירותי הביטחון של רוסיה"

1.9.2019 / 11:31

בדר שפיגל דווח כי שמו של האזרח הרוסי שנעצר בחשד שירה שני כדורים בראשו של זלימחאן חאנגושבילי, שלחם עם המורדים הצ'צ'נים, לא מופיע במאגרים ברוסיה. מספר הדרכון שלו קשור ליחידה המנפיקה מסמכים לסוכנים חשאיים. במוסקבה מכחישים קשר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

החשד ברצח הגולה הצ'צ'ני בברלין החזיק בדרכון שמספרו מקשר אותו לשירותי הביטחון של רוסיה - כך דיווח המגזין דר שפיגל. מוסקבה הכחישה קשר למעורבות בהתקשות בזלימחאן חאנגושבילי, שבעבר נלחם עם הבדלנים בצ'צ'ניה נגד צבא רוסיה. הוא נורה בראשו פעמיים ביום שישי שעבר, כשהיה בדרכו למסגד דרך פארק מרכזי בבירת גרמניה.

אם אכן יאומתו הקשרים, ההתנקשות בחאנגושבילי, שהחזיק באזרחות גיאורגית, עשויה להחריף את המתיחות בין האיחוד האירופי לרוסיה. אלו נקלעו למשבר עמוק בשנה שעברה, אחרי ניסיון החיסול של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל בבריטניה, באמצעות גז עצבים. הקרמלין הכחיש גם אז מעורבות בניסיון ההתנקשות.

לפי הדיווח בדר שפיגל, שפורסם ביום שישי, חקירה משותפת עם אתרי החקירות "בלינגקט" ו"האינסיידר" לא מצאו אדם עם שם החשוד במאגר הדרכונים הלאומי של רוסיה. עוד דווח כי מספר הדרכון שלו קשור ליחידה במשרד הפנים של רוסיה, שבעבר פרסמה מסמכים לסוכנים של שירות המודיעין הצבאי GRU. משרד הפנים בגרמניה טרם הגיב.

הרשויות טרם מסרו פרטים לגבי החשוד, שזוהה על ידי הדר שפיגל כמי ששמו הוא ואדים אנדרביץ' סוקולוב, פרט לכך שתיארו אותו כאזרח רוסיה. דובר מטעם התביעה אמר לאחר הרצח כי ייתכן שהיה מעורב בו מניע פוליטי. בנוסף לכך, בדר שפיגל דווח כי עובדת קבלה במלון בפריז, שאת כתובתו רשם החשוד בבקשת הוויזה שלו, אמרה כי היא מעולם לא ראתה אותו.

ההרוג (מימין) שנורה למוות בפארק בברלין, גרמניה. אתר רשמי
זלימחאן חאנגושבילי לצד מנהיג הצ'צ'נים/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully